K10 - Flexjob & Førtidspension

K10 - Flexjob & Førtidspension (https://www.k10.dk/index.php)
-   Spørgsmål ang fleksjob (https://www.k10.dk/forumdisplay.php?f=27)
-   -   Førtidspension (https://www.k10.dk/showthread.php?t=10877)

Sjale2Ove 10-12-2009 12:04

Førtidspension
 
Jeg er en mand der bliver 60 i juli måned.
Jeg blev opereret i Aabenraa i2007 og er ikke kunnet vende tilbage til arbejdsmarkedet.
Efterfølgende har jeg været i arbejdsprøvning hos reva i Aabenraa, som har vuderet at jeg kun må arbejde 1 en halv time om dagen under særlige forhold, da det er en kronisk lidelse jeg har og er pgivet af læger.
Jeg har søgt min førtidspension med afslag, der blev vuderet mener jeg med fejl på 2 en halv time om dagen.
Efterfølgende har jobcenter forsøgt ny arbejdsprøvning hos Abena med udkast på på 3 timer om dagen som jeg mener er helt uhørt, og de ville ikke have mig der.
Nu prøver jobcenter at sende mig tilbage til Reva med ny arbejdsprøvning som jeg mener er værdiløst. Hvad mener i

Hyanna 10-12-2009 12:12

Hej, og velkommen i blandt os :)

Håber du får lige så stor glæde af siden her, som så mange andre har.

Lige et lille råd: Bliv i denne tråd, når du har noget at spørge om, da vi andre lettere kan gå tilbage og følge med i hvad der er problemet.

Jeg kunne godt tænke mig at vide, hvornår du fik afslag på førtidspension og med hvilken begrundelse?

Jeg mener nemlig at der er noget med, at de ikke bevilger FP efter en vis alder. Er det rigtigt I andre?

Bare vent, der dukker garanteret nogle brugbare svar op :)

Hilsen Hyanna

Hejdien 10-12-2009 13:26

Jeg kunne tænke mig at vide om du har anket afslaget over førtidspension (og hvornår du har fået det og begrundelse samt hvad de peger på af jobmuligheder for dig )

Og nej jeg mener ikke at det er ok det de gør , det virker som om de trækker tiden for tiden der er billigt gået kommer ikke dyrt igen ...

den du skriver om Hyanna med alder den har jeg ikke hørt om men må så sige at jeg bestemt ikke ville blive forbavset .... :o

Hyanna 10-12-2009 13:53

Var lige inde og kigge på reglerne, og de siger bare at man skal være over 18 og under 65 (67), så reglerne må være lavet om siden 1995, for der nåede vi lige at søge FP til min papmor, inden hun fyldte 60.

Senere i 2004 arbejdede jeg sammen med en anden der var sendt ud i 'fjolleaktivering', som virkelig var dårligt gående, og hun var bund fortvivlet fordi kommunen havde sagt hun ikke kunne få FP fordi hun var fyldt 60. Dvs. de har fyldt den stakkels kvinde med løgn :mad:

Så nu er jeg da spændt på at 'høre' med hvilken begrundelse de har givet dig afslag, Sjale2Ove, og hvilke jobmuligheder de så mener at du kan varetage?

Hejdien 10-12-2009 13:57

Nååå Hyanna troede det var et rygte du havde hørt , for jeg har set og hørt at flere og flere over 60 ikke bliver indstillet til pension fordi de simpelthen er så oppe i årene at det for kommunen bedre kan betale sig for dem at de forbliver på den mange gang billigere kontanthjælp (især hvis de er gift )

Sjale2Ove 13-01-2010 22:39

Førtidspension
 
Jeg mand der har været hjemmgåene siden februar 2006 grundet fejloperation i venstre fod. Jeg får lsdighedsydelse har søgt min førtidspension men fået afslag. Har været i arbejdsprøvning hos Reva or er kun tildelt 1½ time under særlig forhold om dagen, Jobcenter prøvede med nyt job tilbud hos Abena men de ville ikke have mig der, så nu vil jobcenter forsøge med ny arbejdsprøvning hos Reva. Jeg bliver 60 i juli kan det være rigtig,

MTVRV1 13-01-2010 22:45

Desværre er det rigtig svært og få pension i dag.
1 lægepapir på din tilstand er stationær og ingen behandlingsmuligheder
og ubetydelig arbejdsevne i alle fag
2 endnu sværere "kun" med fysisk sygdom.

har du andre sygdomme end fejloperation i venstre fod.

har du søgt pension på §17 og på det grundlæggende og hvad lever du af idag
eller har kommunen bare sagt nej

zuza 14-01-2010 01:03

Da du fik afslag, skulle kommunen have skrevet til dig, HVORDAN du kunne blive selvforsørgende som flekser med så få timer.

Der skal skrives KONKRETE JOBFUNKTIONER, som kommunen mener, du kunne udføre.


Gjorde kommunen det?

:kram:

mugge 14-01-2010 10:50

Hvor længe kan de sylte folk på kontanthjælp? Det gad jeg godt vide.

MTVRV1 14-01-2010 10:54

Citat:

Oprindeligt indsendt af mugge (Send 87182)
Hvor længe kan de sylte folk på kontanthjælp? Det gad jeg godt vide.

vi har jo et godt eksempel i helenekr 21 år så vidt jeg husker.
kan være hun selv vil uddybe det


Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 15:23.

Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension