K10 - Flexjob & Førtidspension

K10 - Flexjob & Førtidspension (https://www.k10.dk/index.php)
-   Alt det andet (https://www.k10.dk/forumdisplay.php?f=30)
-   -   Resourceprofil (https://www.k10.dk/showthread.php?t=10005)

Ragdoll 29-09-2009 12:08

Resourceprofil
 
Fra man modtager resourceprofil til gennemlæsning og til at lave egne bemærkninger. Er der nogen regler om hvor lang tid man skal have til det.

Er det f.eks. i orden at kommunen sender resourceprofilen så klienten modtager den torsdag, og skal have den gennemlæst og lavet egne kommentarer inden tirsdag den følgende uge, altså 5 dage til at svare på noget som ens liv kan stå og falde med?

Håber der er nogen der kan svare

:kram:

Ragdoll

hla72 29-09-2009 12:17

Jeg tillader mig lige i samme hug - hvis det er ok - at spørge om der er nogle regler for hvor lang tid man skal vente på at få sin RP til gennemlæsning og tilføjelse af kommentarer?

Jeg har ventet i tre uger og har stadig intet hørt og jeg mener jo bestemt at have læst flere steder, at min RP skal være godkendt før den kan bruges i forbindelse med om sygedagpengene skal forlænges eller ej (de udløber 31/10, så har jeg været sygemeldt i sammenlagt 52 uger).

Håber det er ok jeg spørger i Ragdolls tråd :(

Ragdoll 29-09-2009 13:53

Det er da....
 
....helt ok.

Måske kan nogen svare på begge dele :)

Ragdoll

SÅrdnok! 29-09-2009 14:18

Citat:

Oprindeligt indsendt af Ragdoll (Send 74803)
Fra man modtager resourceprofil til gennemlæsning og til at lave egne bemærkninger. Er der nogen regler om hvor lang tid man skal have til det.

Er det f.eks. i orden at kommunen sender resourceprofilen så klienten modtager den torsdag, og skal have den gennemlæst og lavet egne kommentarer inden tirsdag den følgende uge, altså 5 dage til at svare på noget som ens liv kan stå og falde med?

Håber der er nogen der kan svare

:kram:

Ragdoll


Der er INGEN ! - Hvilket er en alvorlig brist i retssikkerheden :mad:

c.l.e.o. 29-09-2009 15:51

Jeg kan lige fortælle at jeg har sidite arbejdsdag torsdag og ferdag skal jeg ind til anden akpør og kan lige side der og læse den igemmer og komme med tilføgeler hvi jeg har nogle . det lidt et problem at jeg er orbilnd og læse langsomt og glmmer det læste hurtig :p

Ragdoll 29-09-2009 16:57

Med noget ....
 
....så vigtigt som resourceprofil, burde der være ret til en tid til at læse, forstå og så lave tilføjelser. F.eks. 14 dage. Det er jo vanvittigt at folk skal sidde under pres med noget så vigtigt.

Men tak for svarene, jeg lader dem gå videre.

:kram:

Ragdoll

N.N 29-09-2009 17:31

Må jeg også komme med et spørgsmål.. :)

Er det okay at socialrådgiver laver resourceprofil uden mig? Altså det er gjort ud fra
nogle samtaler, ala han siger den er opdateret fordi vi har snakket sammen 3 gange i år.

Skal en resource profil underskrives af mig? Er den ugyldig hvis den ikke er det? Eller hvad
så hvis man ikke er enig i den? I forbindelse med sygedagpengestop til kontanthjælp.

Ninja 29-09-2009 18:22

Man må godt bruge 14 dage på sin ressourceprofil, eller kortere...eller længere tid!!

Sagsbehandleren må godt selv lave ressourceprofilen - det er faktisk det mest almindelige. Ja, man skal godkende sin ressourceprofil og evt selv skrive i den - gerne i de punkter hvor man er uenig, man må også vedlægge bilag i form af lægepapirer/erklæringer osv.

buster 29-09-2009 20:16

nej, der er -mig bekendt- ingen tidsfrister på RP.

MEN kan da sige så meget at da min mands sagsbehandler af uvis grund IKKE ville samarbejde om denne ja, så blev den ej heller godkendt/underskrevet ;)

Hun havde den opfattelse at han bare kunne skrive under OG SÅ kunne hun derefter udfærdige den - øh, stod der lige dum i nakken på ham, spør jeg lige :mad:

Præcis som du siger ragdol, det er dit liv og det er vel stadig sådan at man selv bedst ved hvordan og hvem man er ikk´:rolleyes:

Min mands sagsbehandler havde jo så også store problemer med at bevise noget som helst da klagen røg til nævnet -for der var ingen RP!
(vi vandt iøvrigt)

Så nej, tag dig god tid til at gennemlæse/skrive RP og igen husk, er du ikke enig, skriv ikke under ;)

popiae 29-09-2009 23:03

Jeg vil give Buster ret.
Lad være med at skrive under, før man mener at man har haft mulighed for at gennemlæse og kommentere.
På den måde kan man vel fastholde en rimelig frist, for bemærkninger.
VH Popiae


Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 12:41.

Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension