K10 - Flexjob & Førtidspension

K10 - Flexjob & Førtidspension (https://www.k10.dk/index.php)
-   Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 (https://www.k10.dk/forumdisplay.php?f=28)
-   -   andelsbolig - boligsikring (https://www.k10.dk/showthread.php?t=11582)

knudsen 10-02-2010 18:59

andelsbolig - boligsikring
 
jeg har talt med en mægler ang køb af andelsbolig og fik vide boligsikringen er blevet afskaffet på andelsboliger. kan det passe?

DaisyBoo 10-02-2010 19:06

Ja det er korrekt. Kun pensionister kan søge om det

knudsen 10-02-2010 22:29

kan ftp`er osse søge ? som jeg er

superhoax 10-02-2010 22:56

Som det også er nævnt i et andet indlæg, kan du godt søge boligstøtte til andelsbolig; men denne skal tilbagebetales ved salg af andelsboligen og forrentes (lavt) med diskontoen for oktober måned året før.

Der er altså i princippet ikke den store fordel ved en andel fremfor en ejerbolig, set i forhold til boligstøtte.

knudsen 11-02-2010 19:58

men huslejen er mindre i andel ik?

zuza 11-02-2010 20:16

Din "husleje" afhænger af, hvor stor gælden er, så det er svært at svare på.

:kram:

buster 11-02-2010 20:17

knudsen tilstået, véd ikke ret meget om andelsboliger men véd da så meget at ang huslejen ja, så kommer det jo an på hvor mange andelsboliger der er i hele selskabet SAMT hvor gammelt det er.

Du skal jo på samme måde skaffe -som ved huskøb- skaffe til udbetaling og så kommer det an på hvor mange i er til at dele udgifterne i byggeriet.
Dvs, er der fx 20 boliger og kun 10 er solgt ja, så skal de disse 10 boliger være med til at afdrage gælden i bebyggelsen for de ikke solgte ejendomme(ret mig hvis jeg tager fejl)

Det er i hvert fald sådan jeg forstår det.

De ældre andelsboligforeninger, hvor gælden i byggeriet er afdraget i en hvis årrække,skulle jo så være lidt billigere i udgifter end de nyeste byggede.
Men igen, det er jo ikke sikkert da de måske så efter en årrække skal til at udskifte fx kloakken, ja, så skal der jo optages nye lån og dette skal jo så igen afdrages af beboerne.

superhoax 11-02-2010 22:21

Buster

Det er så nogen lunde rigtigt. De fleste boliger er oftest solgt fra nye af, så der trykker skoen sjældent med mindre, der da er tale om rimeligt nyt byggeri 2006+

Tilgengæld har en yngre forening jo oftest en højere gæld med videre. Dertil har liberaliseringen i højere grad medført markedspriser på andelsbolgmarkedet.

Bor dog selv i andel fra 2004 og er godt tilfreds med det.

knudsen 13-02-2010 01:09

det er nybolig jeg har talt med og fik vide de sku bruge årsopgørelse og lønsedler for at udstede et køberbevis. er der noen der ved noget om det? hvordan det foregår

gh72 13-02-2010 08:28

Jeg vil tro, det er noget med, at de gennemgår dine papirer og din økonomi, og så kan du få at vide, hvor meget banken vil finansiere.


Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 16:15.

Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension