K10 - Flexjob & Førtidspension

K10 - Flexjob & Førtidspension (https://www.k10.dk/index.php)
-   Minimums Arbejdstidsgrænse for Fleksjob/Førtidspension (https://www.k10.dk/forumdisplay.php?f=74)
-   -   Vandt kamp mod kommunen (https://www.k10.dk/showthread.php?t=10163)

Risa 13-10-2009 14:57

Vandt kamp mod kommunen
 
Et traffikoffer fik efter lang kamp med kommunen endeligt medhold i, at kommune ikke havde behandlet hendes sag korrekt, og hun skal derfor have efterudbetalt ydelseldifference på 44.000kr. Bemærk også, hvad der står til sidst i artiklen: Hun er i fleksjob og arbejder kun 4 timer om ugen...
:kram:
http://www.dr.dk/Regioner/Trekanten/.../13/110224.htm

Ninja 13-10-2009 15:00

Dette meget apropos den diskussion vi have om, hvor lidt en flekser må arbejde.....og hvor konklusionen blev, at alt mellem 1 time og 37 timer er legalt.

Godt hun fik skovlen under dem til sidst!!

UllaCliffShads 13-10-2009 15:21

Det er jeg nu ikke sikker på at man kan være fleks på under 12½ time om ugen.

Som jeg ser det så er det med time tale fordel således
at alt fra 1- 12½ time om ugen skånejob og man er således førtidspensionist
og alt der over fra 12½ - 37 timer om ugen er så fleksjob.

Hejdien 13-10-2009 17:57

Ulla ja det burde helt klart være en konklusion desværre er logik og lovgivning to forskellige ting og forligskredsen VIL ikke lovgive om et minste tal ...

Men tror

1 det bliver svære at få fleks pga nye refusions regler
2 kommuner vil være mindre tilbøjelig til at give fleks under 12½ time da de mister refusionen
3 folk med arbejdsevne under 12½ time vil hurtigere blive undersøgt mhp pension pga refusionen ...

Men læg mærke til at alt er pga refusion og ikke fordi kommuner begynder at optræde værdig

Morgause 13-10-2009 22:53

De refusionsregler er forfærdelige. Det burde være samme kasse, der betalte alting, så det ikke kunne betale sig at spekulere i, hvilken ydelse en borger skal tilbydes. Lige så snart, der er så meget som 50 øre at tjene, så vil kommunerne spekulere i det. :(

MorWettendorff 06-11-2009 06:48

Min jobkoncelent, og min sagsbehandler, sagde til mig, at alt under 12 timer er førtidspension, og over 12 timer flexjob, og det er fordi arbejdsgiveren, under 12 timer så giver de ikke løntilskud til arbejdsgiveren, og han vil derfor selv skulle betale, og det vil de fleste ikke da, de fleste flexer, skal ha flere pauser, og hjælpemidler, og arbejder mindre effektivt, så i Fredericia kommune hedder grænsen 12 timer.

sane 06-11-2009 09:16

Jeg har også fået at vide at fleksjob er kun hvis udover 12 timer... ???

Hejdien 06-11-2009 12:09

Det ville også være det logiske , da en arbejdsgiver jo ikke ansætter en flekser hvis det er en ren underskudsforretning (det er det under 12½ time) men men , der´er ingen tegne i sol eller vind for at regering eller forligs partier ønsker at sætte en mindste grænse , så derfor er der ikke nogen mindste grænse ..

Nogen kommuner arbejder så med at hvis det er under 12 timer så er det pension men det er langt fra alle , der er såmænd folk der er visiteret til job i 6 timer :mad:

Jøsses 07-11-2009 10:55

I "min" kommune
 
får man ikk pension hvis man kan arbejde 1 time om ugen....for så har man som de siger ....en arbejdsrestevne.:eek:

Men jeg ville blive vældig glad, hvis jeg bare kunne blive visiteret til fleksjob

MorWettendorff 07-11-2009 11:36

Jøsses, hvis din kommune mener du har en rest arbejdsevne med kun 1 time, så skal de jo give dig flexjob, men det ved de jo godt, det ikke er muligt, da der ikke er nogle arbejdsgiver, der vil ansætte en, for kun 1 time om ugen, så din kommune overholder overhovet ikke loven, og det skal da klart anmeldes.


Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 18:32.

Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension