K10 - Flexjob & Førtidspension

K10 - Flexjob & Førtidspension (https://www.k10.dk/index.php)
-   Ressourceforløb (https://www.k10.dk/forumdisplay.php?f=93)
-   -   de vil presse mig ud 3 gange om ugen (https://www.k10.dk/showthread.php?t=35382)

elton 17-06-2017 12:14

de vil presse mig ud 3 gange om ugen
 
jeg aner ikke hvad jeg skal gøre. jeg har været på ressource forløb i snart 3 år. det udløber i august.

jeg har fået diagnose. bipolar, F 60.6 ængstelig evasiv personligsstrktur. F 40.01 agorafobi fobisk angst for at færdes ude alene. panikangst, F33.1 periodisk depression, fibromyalgi, slidgigt i hænder og fødder og sandsyndligvis F48.0 Kronisk træthed
.
inden jeg kom på ressource forløb prøvede jeg selv at komme i noget jobtræning på en genbrugsplads. men da jeg skulle have hjælp til at få sat det igang, vurderede en udsendt der er i samarbejde med kommunen, at jeg ikke var psykisk og fysisk klar. og blev derfor indstillet til ressourceforløb.
jeg har gået til psykolog og været til noget træning som ikke gik så godt, det er alt under hele mit ressource forløb.
nu har jeg været til socialmedicinsk enhed. hvor psykiateren får nævnt at jeg bor i sommerhus og har været til et par hundeudstillinger.
men samtidig skriver hun også jeg opfylder kravende får de overstående diagnoser.

hun skriver at man almindeligvis vil tilbyde 3 behandlingsmetoder.
1 : intensivering af min medicin.
2 : eventuelt ECT
3 : adfærdstræning.
prognosen er at at selv med adfærdstræning, medicin og ECT er at jeg kun ville kunne arbejde, særdels begrænset timetal og med begrænset krav.

nu har, som jeg har beskrevet i 2 andre indlæg.
den faglige koodinator fra jobcentret mere fokus på hvor jeg opholder mig. og at jeg har været på 5 udstillinger på et helt år. som har været i samråd med psykolog og også er skrevet i papirene.
det eneste han går op i, er at jeg skal i arbejdsprøvning 3 gange om ugen, for nu har jeg gået og intet lavet i de snart 3 år. og der skal være prøvet med arbejde også. han mener ikke jeg kan få en førtidspension.

jeg er dybt chokeret, jeg KAN ikke komme 3 gange om ugen, jeg kunne dårligt nok komme 1 gang om ugen til træning, der var sat igang med en støtte person. hvilket også står i mine papir.

jeg fik et kæmpe panik anfald og gik helt i sort. min kæreste der var med sagde, jeg sad og rokkede i et hjørne mens jeg tudede, og man kunne ikke få kontakt med mig. koodinatoren prøvede at ringe efter en ambulance der skulle høre under en eller andet psykiatisk afdeling. ved ikke lige hvad det var.
men min kæreste fik kontakt med mig og de valgte det var bedst at vi gik hjem.

den faglige koodinators besked til min kæreste var, at nu skulle vi bruge weekenden på hvad jeg ville, for hvis jeg søgte førtidspensionen bare for at få nej. så ryger jeg på kontant hjælp.

hvad skal jeg gøre. kan det virkelig være rigtigt at man nu kan presse mig ud i så meget på de sidste 2,5 månede. de har haft 3 år. ved jeg ikke kan klare at komme så meget. og bare tanken sætter gang i min angst.

hjælp:-(

KageØre 18-06-2017 12:09

At du ikke kan komme 3 gange om ugen, er så det som skal bevises gennem at lade dig prøve det.
At have en fin beskrivelse af de faktiske forhold er 100 gange mere værd end en formodning.

Før du kan søge pension eller andet i systemet skal der også ryddes op i dine diagnoser.
En diagnose som sandsynligvis er... åbner op for mulig behandling.
Periodisk depression sammen med bipolar lidelse er meget udygtigt af psykiateren og leder tankerne hen på om de øvrige psykiatriske diagnoser er lige så unøjagtige.

Hvis de mange behandlingsforslag som er fremsat, og hvor nogle af dem har god virkning på angst og fobier, ikke er afprøvet.
Så er chancen for overhovedet at komme videre minimal.

Så op på hesten og få afklaret din sag, ellers giver du dit liv til kommunens for godt befindende.

elton 18-06-2017 17:11

det er deres egen psykiater fra socialmedicinsk enhed der er kommet med diagnoserne så jeg må formode at det er hende de lytter til. mit problem er at de kræver jeg kommer 3 gange om ugen. jeg har over 3 år ikke færdes alene ude. har altid haft en ledsager med jeg kender rigtig godt. det står også i mine papire. at jeg lider af fobisk angst for at færdes uden for hjemmet alene. psykiateren fra socialmedicinsk enhed skriver også i sin rapport at det eneste der måske vil hjælpe mig er et adfærdsterapeutisk forløb. men det jobcentret vil have mig ud i. er en arbejdsprøvning. syntes ikke det hænger sammen.

KageØre 18-06-2017 17:16

Citat:

Oprindeligt indsendt af elton (Send 355106)
det er deres egen psykiater fra socialmedicinsk enhed der er kommet med diagnoserne så jeg må formode at det er hende de lytter til. mit problem er at de kræver jeg kommer 3 gange om ugen. jeg har over 3 år ikke færdes alene ude. har altid haft en ledsager med jeg kender rigtig godt. det står også i mine papire. at jeg lider af fobisk angst for at færdes uden for hjemmet alene. psykiateren fra socialmedicinsk enhed skriver også i sin rapport at det eneste der måske vil hjælpe mig er et adfærdsterapeutisk forløb. men det jobcentret vil have mig ud i. er en arbejdsprøvning. syntes ikke det hænger sammen.

De vil se med egne øjne hvad der sker, man er ikke fredet fordi en læge har skrevet noget bestemt.

vasen 18-06-2017 17:42

Citat:

Oprindeligt indsendt af elton (Send 355106)
det er deres egen psykiater fra socialmedicinsk enhed der er kommet med diagnoserne så jeg må formode at det er hende de lytter til. mit problem er at de kræver jeg kommer 3 gange om ugen. jeg har over 3 år ikke færdes alene ude. har altid haft en ledsager med jeg kender rigtig godt. det står også i mine papire. at jeg lider af fobisk angst for at færdes uden for hjemmet alene. psykiateren fra socialmedicinsk enhed skriver også i sin rapport at det eneste der måske vil hjælpe mig er et adfærdsterapeutisk forløb. men det jobcentret vil have mig ud i. er en arbejdsprøvning. syntes ikke det hænger sammen.

Lyt til dig selv. At du ikke har prøvet alt, nej selvfølgelig ikke.
du har ikke været i sydamerikas regnskov og forsøgt urter, men du har gjort som du er blevet tilrådet, så endnu engang, du har hørt på nok og kender dig selv, så hold hovedet koldt så godt du kan.

elton 18-06-2017 18:59

åh jamen det er så svært, at holde det dumme hovede koldt. jeg er så angst på hvad den faglige koodinator vil, og undre mig over hvor han har været under hele forløbet.
er der overhovedet nogle der får førtidspension i dag? hvis jeg får nej til førtidspension indstiller de så en til flextid eller skal det hele så gå om. men jeg må jo prøve at tag til noget jobprøvning hvis de kræver det. ved bare ikke hvordan jeg skal komme der hen.

jjsonn 18-06-2017 19:20

hvis du får nej til pension så får du enten fleks eller et nyt rc forløb, men efter 3 i rc og det nok enten fleks eller pension, men det er meget svært at få pension min mand har fået fleks med 2 timer om ugen

KageØre 18-06-2017 19:29

Citat:

Oprindeligt indsendt af jjsonn (Send 355114)
hvis du får nej til pension så får du enten fleks eller et nyt rc forløb, men efter 3 i rc og det nok enten fleks eller pension, men det er meget svært at få pension min mand har fået fleks med 2 timer om ugen

Man får ikke pension uden at være ordentligt afklaret.
Og det er uanset hvorfor der ikke ligger tilstrækkeligt med dokumentation.
Til gengæld er der chance for pension hvis sagen er klart Og tydeligt oplyst og alle huller er lukket... hvilket ikke er tilfældet i denne sag.

Webmaster 18-06-2017 22:09

Desværre må jeg give @Kageøre ret....

De er ligeglade med hvad lægerne skriver...de vil forsøge at gå til grænserne....eller få dig til det....og det er eneste måde hvorpå de kan finde ud af hvad du kan...ja det er faktisk deres arbejde at gøre sådan...selvfølgelig uden at borgeren går helt ned med flaget...

Du vil have meget større chance for en pension...hvis du er afprøvet...også helt ud til grænsen...

De vil se hvor langt de kan få dig...og først når det er dokumenteret...altså at du ikke kan klare dette...ja så vil dine chancer forøges for en retfærdig afgørelse...

Det er desværre ikke nok dokumentation at du ved...og lægen skriver...når det kommer til at få afprøvet ens arbejdsevne..-

Læger kan iøvrigt heller ikke udtale sig om ens arbejdsevne...men udelukkende om ens funktionsevne...

Arbejdsevnen...-det er kommunen der skal vurdere denne...

Det du kan forlange...det er at få dine skånebehov opfyldt....uanset om det så gælder at en mentor eller anden skal hente dig og følge dig til afprøvningsstedet...alt efter hvad det er for problemer du har at slås med...

Selvfølgelig kan du nægte at tage afsted...men den eneste det går ud over er dig selv...og det at du ikke kommer længere med den nødvendige dokumentation i din sag...

Nu er jeg overhovedet ikke inde i din sag eller ved hvad der kan lade sig gøre og ikke kan...

Måske du kunne prøve at selv finde ud af hvad det er der skal til for at du kommer afsted de tre gange de vil have...og så bede om at få hjælpen til at gøre det...

De fleste der er syge...de ved jo godt selv...for det meste....hvad de kan og hvad de bestemt ikke kan....

Men det er desværre ikke nok til kommunen....de vil hellere se hvad der sker...og hvis man overhovedet har muligheden...så bør man vise dem hvad der sker...da dette vil tælle meget bedre som dokumentation end hvis der bare er noget borgeren siger...

De tænker lidt ala i disse baner....hmm vi beder borgeren gøre sådan...borgeren siger at denne ikke kan klare dette...

Kommunen : jamen hvordan ved borgeren det da borgeren ikke har prøvet det...

De tænker ikke på at du nok ved bedst...hvad du kan og ikke kan..-

Så ens bedste mulighed...ja det er ved at vise dem hvad der sker...for så på den måde at få dokumenteret hvad man kan og ikke kan...

Når alt dette er sagt...ja så skal det siges at ingen herinde...helt kan sætte sig ind i hvordan lige du har det...og uden helt at vide præcis det....ja så er disse råd givet...

Så i sidste ende...ja så skal du selv gøre op med hvad og hvordan du vil gribe dette an...du er nemlig den eneste der ved hvad der kan lade sig gøre eller ej...

Bare husk at have i tankerne....at den bedste dokumentation du kan få....ja det er når du viser hvad du kan og ikke kan....og ikke når du bare fortæller det...

Hvis man viser det...ja så vil du hurtigt kunne dokumentere tingene...og hvis du ikke gør...ja så bliver din sag trukket længere ud end nødvendigt..

Håber du finder en god løsning på det hele..

KageØre 18-06-2017 22:21

Min arbejdsprøvning tog på mig i en grad at jeg blev indlagt på hospital i 7 måneder, men arbejdsprøvningen gav dermed også et retvisende billede af arbejdsprøvningen og udløste pension.
I arbejdsprøvningen havde jeg besøg af jobkonsulent en 3 gange/2 uger... altså hver anden arbejdsdag, da man godt vidste afklaringen kunne være belastende.


Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 20:59.

Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension