K10 - Flexjob & Førtidspension

K10 - Flexjob & Førtidspension (https://www.k10.dk/index.php)
-   Spørgsmål ang fleksjob (https://www.k10.dk/forumdisplay.php?f=27)
-   -   Starte virksomhed, sammenlever er flexjobber (https://www.k10.dk/showthread.php?t=32351)

Iværksætter 13-07-2015 14:04

Starte virksomhed, sammenlever er flexjobber
 
Hej

Jeg går og leger med at starte en virksomhed, og er igang med den lange process at sætte mig ind i regler for PWM virksomheder.

Jeg bor sammen med min kæreste, og har gjort det siden 2001 ca.

Vil det mon have indflydelse på hendes flexjob ordning at jeg starter en virksomhed?

Forventer umiddelbart ikke noget videre overskud.
Dvs det er mere af interesse, end fortjeneste men det ser lovgivningen jo stort på.

Vi er ikke gift, har ikke fælles økonomi, eller på andet hvis nogle sammenhæng i det offentlige end at vi bor sammen.

Hun er bla. i den "gamle" ordning, jeg ved personligt ikke lige hvad det vil sige,
men spørger kun, fordi jeg vil helst ikke have hun skal få problemer for noget jeg render og laver.

Mvh

Ivs.

gisne 13-07-2015 14:18

Det har ingen betydning for hende at du har eller opstarter virksomhed.

Heller ikke hvis i bliver gift har det nogen betydning, det er "kun" på kontanthjælp eller førtidspension at ægtefælles indtjening tæller med.

P.s kan du præstere et lille overskud i din virksomhed er skat, langt nemmere at danse med. Jeg har selv haft virksomhed som skulle svare importtold, og det var altid noget bøvl hvis et kvartal gik i minus så jeg skulle have told/moms tilbage og min mor er deltidzoneterapeut og da finanskrisen kom, forsvandt mange af hendes kunder i en periode, hvilket medførte er mindre underskud i 2 regnskabsår og så er skat bøvlet at have med at gøre, der skal dokumenteres meget mere ved et lille underskud end et lille overskud

Iværksætter 13-07-2015 14:22

Citat:

Oprindeligt indsendt af gisne (Send 328600)
Det har ingen betydning for hende at du har eller opstarter virksomhed.

Heller ikke hvis i bliver gift har det nogen betydning, det er "kun" på kontanthjælp eller førtidspension at ægtefælles indtjening tæller med.

P.s kan du præstere et lille overskud i din virksomhed er skat, langt nemmere at danse med. Jeg har selv haft virksomhed som skulle svare importtold, og det var altid noget bøvl hvis et kvartal gik i minus så jeg skulle have told/moms tilbage og min mor er deltidzoneterapeut og da finanskrisen kom, forsvandt mange af hendes kunder i en periode, hvilket medførte er mindre underskud i 2 regnskabsår og så er skat bøvlet at have med at gøre, der skal dokumenteres meget mere ved et lille underskud end et lille overskud

Mange tak for svaret.

Og specielt tak for tippet ;) :cool:


Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 12:36.

Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension