K10 - Flexjob & Førtidspension

K10 - Flexjob & Førtidspension (https://www.k10.dk/index.php)
-   Dit og Dat (https://www.k10.dk/forumdisplay.php?f=17)
-   -   Hvad har givet dig PTSD? (https://www.k10.dk/showthread.php?t=25579)

jassie 17-01-2013 22:20

Hvad har givet dig PTSD?
 
Jeg har konstateret PTSD (plus angst og periodisk depression). Jeg har fået PTSD pga mobning gennem alle skoleårene og fordi mit barn døde i armene på mig.

Har oplevet flere som kikker underligt på mig hvis jeg fortæller at min psykiater har givet mig diagnosen PTSD for "du er jo ikke soldat eller har været udsat for totur!"

Er der andre som har fået PTSD pga de ting jeg nævner eller hvad er årsagen hos jer?

KBR 17-01-2013 22:25

Jeg lider ikke selv af det, men har en bekendt, som har fået det fordi hun voksede op hos en enlig, alkoholiseret mor. Vedkommende har heller aldrig været soldat.

c.l.e.o. 17-01-2013 22:59

Det fortæller jo blot om at folk er uvidene om sygdommen eller er det en tilstand,ja jeg er lige så uviden.

Men jeg ved der er mulighed for behandling,og nogle kan den vej finde nogle redskaber der gør tilværelsen letter at håndtere.

Håber for dig at du kan magte at finde noget der kan lette din hverdag.

Sutsko 18-01-2013 02:17

ja jeg er så heller ikke soldat - og har fået lidelsen efter en alvorlig begivenhed på mit arbejde.

hboegelund 18-01-2013 10:24

Jeg oplever meget at mennesker omkring en udtaler sig om en masse på trods af uvidenhed! Det kan både nemt føre til at man føler sig "forkert" eller direkte trådt på!

Jeg har ikke PTSD, men ved godt hvad det er og at man kan få det af mange forskellige årsager.

Men jeg kender til folks uvidenhed og jeg har gjort det at jeg hver gang jeg måske har følt mig sårbar eller trådt på pga det, så sagt til mig selv at det kommer af uvidenhed og så vildt muligt bare lade det ligge.

Hvis jeg har overskuddet til det så kan jeg finde på at forklare at det ikke forholder sig sådan. Man vil jo gerne det lidt til livs. Men det kan være svært når det gælder følsomme emner, og vores helbred, både mentalt og fysisk er i den grad følsomt.

Føler meget med jer der må lide af dette!

Dancer 18-01-2013 10:40

Jeg fik det efter jeg som buschauffør kørte over en fodgænger :eek:

Randerspigen 18-01-2013 19:50

Det er irriterende folk tror det er noget kun soldater får.

Jeg har fået det af en arbejdsskade, af at være udsat for, for meget truende adfærd på en døgn inst.

FrkM 18-01-2013 20:57

Jeg har fået stillet diagnosen efter en kærestes voldelige overfald. Blev gennembanket i et omfang så jeg var meget tæt på at miste livet. De fysiske skader er lægt men mit sind har taget varigt skade af at være i helvedes forgård i mange timer.

martinja41 19-01-2013 19:36

ptsd
 
ja folk ved ikke hvad det vil sige og have protamatisk stress jeg har fået det ved og blive kørt ned på scooter af en bil så ved vor svært det er :mad: og alle de ting jeg har været i gemmmen mit liv så der er mange ting der kan udlyse det lider af depressioner og meget stærk angst så men håber på der bliver sat mere fokus på den lidelse og føler med jer andre der lider af det :)

bmp24 20-01-2013 18:06

hej

jeg fik også diagnosen efter mange år med ubehandlet stres


Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 13:11.

Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension