K10 - Flexjob & Førtidspension

K10 - Flexjob & Førtidspension (https://www.k10.dk/index.php)
-   Alt det andet (https://www.k10.dk/forumdisplay.php?f=30)
-   -   Håber i kan hjælpe (https://www.k10.dk/showthread.php?t=16773)

e77 27-10-2011 20:30

Citat:

Oprindeligt indsendt af curls (Send 187690)
Det jeg mente var, at hvis man ikke føler sig overskud til at skrive en lang klage, så er det at skrive en kort sætning til dem som "jeg ønsker at klage over afgørelsen på stop af sygedagpenge" nok.... Nævnet ser nemlig meget på, om lovgivningerne er overholdt, om de har gjort det de skulle, og om sagen var tilstrækkeligt oplyst osv...

Ok, dvs nævnet får automatisk alle mine papir? Jeg skal ikke selv sende noget med?

Ja 4 uger gælder fra du får afgørelsen skriftligt. Ved partshøring bør man have en frist til at komme med kommentarer, og det er så denne frist dato, de kan stoppe dine sygedagpenge.

Du har været noget igennem med behandlinger osv. kan jeg høre... Det burde de også se på. Jeg kan ikke lige se, hvordan din læge mener med "ikke lige nu" at du kan arbejde på fuldtid... Måske skulle du spørge ham, om du igen vil kunne arbejde på fuldtid i det fag du var i eller har han måske ment, at du vil kunne senere arbejde på fuldtid i et andet slags job.... For hvis han mente i et andet slags job, så bør det altså betyde, at du jo har et varigt nedsat arbejdsevne og har nogle skånehensyn som skal tages... (du har nævnt nogen af dem)....

Det er speciallægen altså Neurologen, der har udtalt sig... Og tænker han er svær at få fat i, hvis jeg skal spørge ham om noget. Men jeg kunne jo forslå Sb, at h*n finder ud af det?

Arbejdscenter bør man også kunne deltage i, mens man er på forlængelse af sygedagpenge.

Og endnu engang, tak fordi du svare. :)

curls 27-10-2011 20:36

Citat:

Oprindeligt indsendt af e77 (Send 187692)
Og endnu engang, tak fordi du svare. :)

Selv tak, hjælper gerne... ;)

Når du lige gennemgår din ressourceprofil, så tjek op på, om du mener de har alle oplysninger omkring dit helbred. Hvis ikke, kan du nævne det i en klage og så f.eks. skrive, at "disse oplysninger kan I hente hos neurologen...." Din læge har ellers også sagt til dig at du altid gå lidt ned i tid, og hvis din læge gerne vil oplyse det skriftligt for dig, at dit helbred er forværret, kan det også skrives i klagen...

Eller egentlig også i partshøringen som kommentar... Det kan man også...

Ja kommunen har pligt til at indsende alt, der vedrører sagen, til nævnet, hvis de skulle fastholde deres afslag, hvis du klager over afgørelsen. Men her er det så en god idé, at du selv indhenter aktindsigt hos nævnet, så du kan se, om jobcentret nu også har husket at indsende det hele..... Når du klager over afgørelsen, har kommunen selv 4 uger til at finde ud af, om de vil fastholde afgørelsen eller ej. I den tid kan de også vurdere, om der skal indhentes nye oplysninger eller lignende...

e77 27-10-2011 20:58

Citat:

Oprindeligt indsendt af curls (Send 187695)
Selv tak, hjælper gerne... ;)

Når du lige gennemgår din ressourceprofil, så tjek op på, om du mener de har alle oplysninger omkring dit helbred. Hvis ikke, kan du nævne det i en klage og så f.eks. skrive, at "disse oplysninger kan I hente hos neurologen...." Din læge har ellers også sagt til dig at du altid gå lidt ned i tid, og hvis din læge gerne vil oplyse det skriftligt for dig, at dit helbred er forværret, kan det også skrives i klagen...

Eller egentlig også i partshøringen som kommentar... Det kan man også...

Ja kommunen har pligt til at indsende alt, der vedrører sagen, til nævnet, hvis de skulle fastholde deres afslag, hvis du klager over afgørelsen. Men her er det så en god idé, at du selv indhenter aktindsigt hos nævnet, så du kan se, om jobcentret nu også har husket at indsende det hele..... Når du klager over afgørelsen, har kommunen selv 4 uger til at finde ud af, om de vil fastholde afgørelsen eller ej. I den tid kan de også vurdere, om der skal indhentes nye oplysninger eller lignende...


Ok, tusind tak for info:kram:

Bobbi 27-10-2011 23:09

Hej igen

Står der ingen steder i dine papir at det stationær og kronisk ?? måske er det en ide at snakke med de læge om at få en ny mr. scanning da din tilstand er forværret (hvis jeg husker rigtigt i det du skriver)

Mvh Bobbi

e77 28-10-2011 07:57

Citat:

Oprindeligt indsendt af Bobbi (Send 187730)
Hej igen

Står der ingen steder i dine papir at det stationær og kronisk ?? måske er det en ide at snakke med de læge om at få en ny mr. scanning da din tilstand er forværret (hvis jeg husker rigtigt i det du skriver)

Mvh Bobbi



Hej Bobbi, nej der står kun i sociallægens udtalselse, at det ikke kan udelukkes at være kronificeret.

Men har selv tænk lidt på en reumatolog. Har jo kun været hos en neurolog, men ved sevlfølgelig ikke om der er den stor forskel på dem.

e77

Sniffe 28-10-2011 09:04

Hej e77
Jeg tror ikke jeg kan bidrage med det helt store, men lige et lille spørgsmål.
Er der aldrig lavet en plan? Feks. en jobplan?

e77 28-10-2011 09:28

Citat:

Oprindeligt indsendt af Sniffe (Send 187787)
Hej e77
Jeg tror ikke jeg kan bidrage med det helt store, men lige et lille spørgsmål.
Er der aldrig lavet en plan? Feks. en jobplan?



Godt spørgsmål Sniffe:)

Da jeg blev forlænget på de 39 uger, hed planen at jeg skulle arbejdsprøves for at komme op i tid.

Er det en jobplan??

Bobbi 28-10-2011 10:51

Jeg tænkte en mr scanning du kan jo have fået en ny diskus eller det kan være arvæv der genere dig.
Må jeg spørge hvor du er fra i landet? hvor gammel du er? hvad er de tidligere erhverv.
hvis du ikke har lyst til at svare respektere jeg dette du kan evt. også sende mig en personlig besked.

Mvh Bobbi

popiae 28-10-2011 11:40

Husk at sager, skal afgøres på ARBEJDSEVNE!

Husk alle dine afprøvninger, og konklusionerne på disse.

Husk den lange tid kommunen har brugt, PÅ INGENTING. At de altså IKKE har lykkes mad at finde en arbejdsplads, eller lign. hvor din arbejdsevne, viser bare tilnærmelsesvis at du skulle kunne genindtræde på det ordinære arbejdsmarkedet.

Husk at din Ressourceprofil skal give et HELHEDSBILLEDE af din situation, dvs at alle oplysningerne SKAL være korrekt og velbeskrevne!

Minimum bør du forlænges efter stk 4; fleks eller pension!

Hvad siger din fagforening?

VH Popiae

Sniffe 28-10-2011 12:17

Hej e77
Jeg er enig med Popiae.
En jobplan er et dokument som du og din SB laver i fællesskab - den kan også laves sammen med din jobkonsulent.
I planen skal der beskrives mål - midler - metode. Her er det man beskriver skånehensyn og hvad det egentlig er, der arbejdes hen i mod og hvordan.
En jobplan er en garanti for, at der er foregået en ordenlig sagsbehandlig. Uden en jobplan er alle afgørelser ugyldige, så den er meget vigtig at få udarbejdet.
Til sidst skriver begge parter under, men du skal endelig ikke skrive under på noget du er uenig i. (Det er altså en form for kontrakt)
Du har ret til at tage alt med hjem for at gennemlæse og "tygge" på det, der er skrevet, hvilket jeg naturligvis vil anbefale.


Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 17:41.

Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension