K10 - Flexjob & Førtidspension

K10 - Flexjob & Førtidspension (https://www.k10.dk/index.php)
-   Fremtiden for fleksjob og førtidspension (https://www.k10.dk/forumdisplay.php?f=51)
-   -   Svære at få FTP ? (https://www.k10.dk/showthread.php?t=13628)

xlars38 22-07-2010 13:23

Svære at få FTP ?
 
hejsa..

nu har jeg læst en del indlæg med (tillykke med ftp godt du fik den inden det bliver sværre at få tilkendt ftp... ???

Hvad er det der bliver sværre eller er det et sted hvor man kan læse om ændrigerne ??

:)

Vovse 22-07-2010 14:51

Der forventes at komme nogle stramninger til efteråret, jeg kan ikke huske om det er en reel reform af førtidspensionsloven der kommer.

På nuværende tidspunkt er der vist ingen, der kan sige præcis hvad stramningerne kommer til at handle om.

adbib 22-07-2010 15:03

Jeg tror nu ikke det bliver svære at få fp. Men sys det er en god ide at være opmærksom på hvad de lister ind med småt.

Vovse 22-07-2010 15:15

Citat:

Oprindeligt indsendt af adbib (Send 114847)
Jeg tror nu ikke det bliver svære at få fp.

Jeg håber du får ret, men jeg tvivler.

adbib 22-07-2010 15:25

Grunden til at jeg ikke tror det bliver svære, er pga. den snak om midlertidig førtidspension. Og jeg har svært ved at tro det kunne blive mere svært end det er idag.

Ninja 22-07-2010 15:40

Nææ, det bliver i hvertfald spændende at se hvad der reelt kommer til at ske fremover på dén konto!

Personligt tror jeg de nye tiltag kommer til at gælde for UNGE mennesker under 25 år som i stigende grad bliver parkeret på førtidspension pga psykiske lidelser.
Dér kommer nok til at ske ændringer, som jeg ikke nødvendigvis synes vil være dårligere....

MTVRV1 22-07-2010 15:46

Citat:

Oprindeligt indsendt af adbib (Send 114849)
Grunden til at jeg ikke tror det bliver svære, er pga. den snak om midlertidig førtidspension. Og jeg har svært ved at tro det kunne blive mere svært end det er idag.

tror du har helt ret
sidder nu med 5 speciallægeerklæring(den sidste har kommunen selv bedt om)
samt den eneste begrundelse på en §17.
og en arbejdsprøvning. konklusion
ingen behandlingsmuligheder og ubetydelige erhvervsevne
hvis det ikke kan udløse pension nu eller efter en ny reform
så kan de lige så godt afskaffe førtidspension.

Men vi må se hvad der sker. Håber der bliver mere fokus på den sygemeldte end i dag.
så der hurtigere kan komme en løsning.
mange bliver netop mere syge af den lange sagsbehandlingstid

Enteneller 22-07-2010 16:01

Spørgmålet er hvornår de kommende ændringer vil træde i kraft ??'

Vil de også gælde for alle igangværende sager mon ? Jeg håber og satser også på at ændringerne bliver til det bedre og letter systemet noget mere. Det kan da næppe blive tungere.

Kh. EE

adbib 22-07-2010 16:05

Jeg har selv en mistanke om hvem man ville starte med og den bygger ikke på hvilken sygdom man har.

xlars38 22-07-2010 22:47

så det vil sige det er bare vilde rygter hehe.....:o


Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 13:59.

Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension