K10 - Flexjob & Førtidspension

K10 - Flexjob & Førtidspension (https://www.k10.dk/index.php)
-   Spørgsmål ang fleksjob (https://www.k10.dk/forumdisplay.php?f=27)
-   -   Fleksydelses beløb???? (https://www.k10.dk/showthread.php?t=17351)

vinterpige 25-03-2011 14:33

Fleksydelses beløb????
 
Skal overgå til en fleksydelses ordning. Skal jeg så melde min nuværende a kasse fra og få beløbet overført til den nye ordning og hvad er beløbets størrelse og hvor tit betaler jeg det?????Håber på svar:)

Lunasdatter 25-03-2011 14:43

Citat:

Oprindeligt indsendt af vinterpige (Send 156861)
Skal overgå til en fleksydelses ordning. Skal jeg så melde min nuværende a kasse fra og få beløbet overført til den nye ordning og hvad er beløbets størrelse og hvor tit betaler jeg det?????Håber på svar:)

Jeg fik et girokort den første gang fra kommunen.. og beløbet bliver betalt pr kvartal .. ihvertfald her i min kommune.. og jeg betalte 1340 pr kvartal

Og ja, det er unødvendigt at betale til en a-kasse, du kan alligevel ikke modtage noget fra den.. Indtil du får et flexjob, så modtager du ledighedsydelse fra kommunen ... jeg fik 91% af den højeste sygedagpengesats..
Knus Lone

vinterpige 25-03-2011 14:54

ok dev jeg er nu i en fagforening hvor jeg betaler a kasse og efterkønsbidrag skal begge beløb ophøre og er stattes af flesydelse????

Lunasdatter 25-03-2011 15:04

Citat:

Oprindeligt indsendt af vinterpige (Send 156866)
ok dev jeg er nu i en fagforening hvor jeg betaler a kasse og efterkønsbidrag skal begge beløb ophøre og er stattes af flesydelse????

Jeg går ud fra at da du blev visiteret til flex fik en skrivelse om at kontakte din a-kasse/fagfore. for at kommunen skulle finde ud af hvornår du er efterlønsberettiget.. - fagfore. skulle underskrive med en start/slut dato... og det var mens jeg var hos dem at jeg meldte mig ud .. og de lavede en udmeldelse/stop for indbetaling til efterløn..
Jeg blev ved med at være i fagforening...

Husk at meddele din bank det hvis du har dem til at betale..

Knus Lone

Carmen 25-03-2011 15:10

Citat:

Oprindeligt indsendt af Lunasdatter (Send 156863)
Jeg fik et girokort den første gang fra kommunen.. og beløbet bliver betalt pr kvartal .. ihvertfald her i min kommune.. og jeg betalte 1340 pr kvartal

Og ja, det er unødvendigt at betale til en a-kasse, du kan alligevel ikke modtage noget fra den.. Indtil du får et flexjob, så modtager du ledighedsydelse fra kommunen ... jeg fik 91% af den højeste sygedagpengesats..
Knus Lone

...helt enig, sådan foregår det også her, endda beløbet stemmer fuldstændig overens :-)

vinterpige 25-03-2011 15:15

Jeg har efterfølgende fået tilsendt papir om overgang til fleksydelse og der er nogle spørgsmål vedr a kasse og lign. Men idag betaler jeg efterlønsbidrag, a kasse og forbund er det så kun forbunds beløbet jeg skal betale HVIS jeg vil forblive i min fagforening og så fleksydelse ved siden af????:) Knus Lone

Lunasdatter 25-03-2011 15:23

Citat:

Oprindeligt indsendt af vinterpige (Send 156874)
Jeg har efterfølgende fået tilsendt papir om overgang til fleksydelse og der er nogle spørgsmål vedr a kasse og lign. Men idag betaler jeg efterlønsbidrag, a kasse og forbund er det så kun forbunds beløbet jeg skal betale HVIS jeg vil forblive i min fagforening og så fleksydelse ved siden af????:) Knus Lone

Det har jeg svært ved at skive 100% ja til... men når du kontakter din a-kasse om de der spørgsmål.. så får du da lige det nøjagtige beløb hvad du skal betale pr mdr/kvartal kun i fagfore.
Hos FOA betaler jeg noget til forbundet.. og noget til den afdeling jeg er i ..og så en flad 10er til noget gruppe liv..
Knus Lone

Carmen 25-03-2011 15:37

Citat:

Oprindeligt indsendt af vinterpige (Send 156874)
Jeg har efterfølgende fået tilsendt papir om overgang til fleksydelse og der er nogle spørgsmål vedr a kasse og lign. Men idag betaler jeg efterlønsbidrag, a kasse og forbund er det så kun forbunds beløbet jeg skal betale HVIS jeg vil forblive i min fagforening og så fleksydelse ved siden af????:) Knus Lone

Det lyder som om, du har rigtig fat i det:

Efterlønsbidrag bliver for fremtiden det du indbetaler til flexydelse, som er flexjobbers "efterløn".

Og så er der diverse småting, som Lunasdatter nævner, der indgår i almindelig fagforeningskontingent.
Du har sikkert den mulighed, at være passivt medlem i din fagforening, som gør det en del billigere på årsbasis.
Men tal med din fagforening om mulighederne, der kan godt være lidt forskelle imellem foreningerne.


Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 14:34.

Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension