K10 - Flexjob & Førtidspension

K10 - Flexjob & Førtidspension (https://www.k10.dk/index.php)
-   Politik og Samfund (https://www.k10.dk/forumdisplay.php?f=31)
-   -   Afslag på pension - ej klare 2 timer - 2 fleksjob (https://www.k10.dk/showthread.php?t=3092)

zuza 15-10-2007 16:57

Afslag på pension - ej klare 2 timer - 2 fleksjob
 
SOCIALMINISTEREN VED GODT, HVAD DER FOREGÅR I KOMMUNERNE.:(

På hendes egen hjemmeside kan man hver dag læse klip fra grusomme historier landet over.

Flere steder i landet er der problemer med at få førtidspension.

Sakset fra Socialministeriets hjemmeside:

Citat:

Paragraf 17 sager er vanskelige
Nordjyske Stiftstidende Frederikshavn

FREDERIKSHAVN: Borgere, der efter pensionslovens paragraf 17 selv søger om førtidspension, får i langt hovedparten af sagerne afslag.Det fortæller faglig konsulent Peter Jensen fra Frederikshavn Kommunes pensionsteam .Peter Jensen har været med til at behan...
Citat:

Afslag på førtidspension slår hårdt

FREDERIKSHAVN: Gennem tre og et halvt år i smertehelvede efter en arbejdsulykke om bord på et skib har 38-årige Lone Bøjen kæmpet for at komme tilbage i arbejde igen.Men efter en mislykket arbejdsprøvning i sit gamle sanitørjob hos ISS og siden to forskellige fleksjob på to timer eller mindre pr...

Citat:

Færre får førtidspension

FREDERIKSHAVN: Socialrådgiver Dorthe Olesen, 3F Nordøstvendsyssel, der er Lone Bøjens fagforening, siger at det er blevet væsentligt sværere at få tilkendt førtidspension efter de seneste stramninger af regler og fleksjobreglerne...



Citat:

Jeg havde besluttet at begå selvmord

SLETTESTRAND: En fejlvurderet diskusprolaps ændrede i 1996 Merete Günthers liv totalt. Den var så alvorlig, at den kappede nervetrådene i rygsøjlen over, og det var for sent at operere.Som 41-årig befandt hun sig så i køretol, lammet fra livet og ned, melle...

http://www.infomedia.dk/mo/Overview....imaryOrder=ASC

Peacock 15-10-2007 22:02

der er altså noget jeg ikke forstå jeg Citatter:

Peter Jensen fra Frederikshavn Kommunes pensionsteam.
Han siger samtidig, at der ingen nedre grænser er i loven om, hvor mange timer et fleksjob mindst skal udgøre


det forstår jeg ikke jeg syndes at jeg har fået af vide at det var 12½ time ugenligt som er det mindste :confused:

nille 15-10-2007 22:04

hej
 
jeg har fået at vide der ingen regler er......hm bare de selv ved det snart....

Peacock 15-10-2007 22:43

underligt når jeg læser dette om Lone Bøjen er det samme hun har fået af vide i afslag

mon fredrikshavn kommune bare bruger det samme :D

den enste forskel er at hun selv har søgt og ved mig har kommunen søgt

Peacock 16-10-2007 09:59

Tænktet på om nogen ved, hvor mange timer et fleksjob mindst skal udgøre

Hejdien 16-10-2007 11:04

Peacock der findes lovmæssigt ikke noget mindste antal timer, og som du kan læse i de forskellige indlæg er det også meget forskelligt hvad div kommuner mener, en kommune syntes feks at det er helt i orden hvis du kan arbejde 9 timer og en anden kommune har den grænse der hedder 12½ time..

De kommuner der operere med 12½ time er nok de mest realistiske set ud fra et økonomisk aspekt ...

Hvis en arbejdsgiver ansætter dig med 2/3 del refusion i 12½ time så sætter han ikke penge til men tjener heller ikke noget på det :)

Derfor virker det totalt åndsvagt at visitere til 9 timer feks , for hvor mange arbejdsgivere vil betale for at få lov til at være socialansvarlig, jeg tror at dem det lykkedes for at komme i 9 timer er dem som i forvejen er på arbejdspladsen og ledelsen er glade for dem og ønsker at give dem en håndsrækning, jeg søger selv massevis af job , jeg ligger på 15 til 20 timer (alt efter afstanden og hvad det er for et slags job ) men jeg kan sq have svært ved at råbe arbejdsgiver op :eek:

Så kan da med gru tænke på hvordan det må være med 9 timer ... men altså svaret på dit spørgsmål ...

der er ikke noget fast timeantal man skal kunne klare for at blive visiteret til fleksjob ;)

Peacock 16-10-2007 11:17

Hejdien

Okay, det viste jeg godt nok ikke, og ja at få et fleksjob på feks 9 timers, det må da bare være vildt svært, så kan folk da gå meget længe, det er da umenneskligt

zuza 16-10-2007 11:18

Jeg forstår det heller ikke.:confused:

Så får man jo ALDRIG et job.

Hejdien... Hvad er det mindste timeantal, nogen har fået job i?

HVIS man absolut vil vride så få arbejdstimer ud af folk, var det nemmere for alle parter med en pension, hvor man må tjene penge ved siden af.

Ikke alle kommuner betaler fleksjobrefusionen rettidigt til arbejdsgiveren, så de kan have mange penge i klemme. (Det gavner heller ikke arbejdsløsheden for fleksere, når kommunerne ikke betaler.):mad:


:)

fiemie 16-10-2007 12:45

Angående antal timer i fleksjob:

Da jeg var i fleksjob startede jeg med 12 timer, det var så meningen at det timetal skulle forøges efterhånden, desværre gik det ikke sådan. Jeg var nede på ni timer til sidst. Og det var faktisk OK for min arbejdsgiver - ved godt jeg var meget heldig med min ansættelse. Nu er jeg på førtidspension.

Fiemie


Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 06:17.

Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension