K10 - Flexjob & Førtidspension

K10 - Flexjob & Førtidspension (https://www.k10.dk/index.php)
-   Alt det andet (https://www.k10.dk/forumdisplay.php?f=30)
-   -   Arbejdsprøvning - varighed (https://www.k10.dk/showthread.php?t=17722)

popiae 29-04-2011 09:19

Husk bare at spørge ind til §, og be om en helhedsvurdering, og skriftlig henvisning til hvilken lov og § vennen tilhøre.

Så bliver alt lettere.

VH Popiae

Vibbe 30-04-2011 09:07

Tusind tak for alle bidragene !

Vi havde et absolut grotesk møde - alt hvad jeg kunne smide på bordet herinde fra blev noteret af SB - der lovede " at ville kigge på det ved lejlighed" - men ak !

Trods det at jeg påpegede at Thomas slet ikke kan overskue en tidshorisont på 365 dage - at han slet ikke kan forholde sig til at blive smidt rundt i en virksomhed uden "fast plads" - at jeg synes de forsøgte at smide ham i "Stillehavet" i en tilstand hvor en balje til fodbad var uoverskuelig nok for ham.... lige meget hjalp det !!!!

Thomas havde det rigtig skidt da vi gik fra mødet igår - og her til morgen er han blevet kørt til psykiatrisk skadestue ! Og jeg håber så at de derfra kan give ham den behandling der hjælper ham på benene igen - og ikke mindst en lægeerklæring med "den rigtige ordlyd" så kommunen og SB ikke fortsat kaster ham rundt som en klump modellervoks !

KH
Vibbe

popiae 30-04-2011 10:19

Æv, Æv.

I bør skrive(du kan blive partsrepresentant, hvis T vil dette)skriftlig til kommunen, og forlange svar på indplacering, i LAB.

Helhedsvurdering, samt efter hvilken lov han skal ud i praktik efter.

Job-plan skal laves, da der skal beskrives formål, og timer.
Om ordinært arbejde er planen, afprøvning af jobmål, eller opkvalifasering eller andet.

Det er ikke lovligt, bare at sende borgere raske som syge, uden at mål, varighed, og timer begrundes.

Herunder skal lov præciseres, da der ved dette medfølger både rettigheder, og pligter.

Det er kommunen der betaler for pladsen, og dermed har dette ansvar.

Selvom han nu er indlagt, har han brug for at dette afklares.
Måske de har en sagsbehandler på sygehuset, som kan få dette på plads. Dette kan I forhøre jer om.

VH Popiae

Vibbe 30-04-2011 10:38

Tusind tak POPIAE !
Hvor er det bare rart med nogle kompetente folk som dig herinde :) - Tager fat på det en gang i næste uge !
Knus Fra
Vibbe

curls 30-04-2011 10:53

Jeg vil give Hans ret i det han skriver meget logisk i indlæg #20, at når man ikke er på nogen ydelse fra kommunen, så er man i målgruppe nr. 10.

Hans har endda henvist til lovgivningen osv... Hans har givet gode svar i andre indlæg i forbindelse med befordring, og efter min mening er det hans speciale i det her forum, når han kommer herind og hjælper med at svare på et spørgsmål. Han henviser altid til lovgivningen, når han giver svar.

Alle de grupper der bliver nævnt i § 2 i Lov om aktiv beskæftigelsesindsats handler jo netop om hvilken ydelse man er på. Der er 10 grupper. Hvis man ikke ved, hvilken målgruppe man hører under, så er det jo bare om at spørge kommunen. Det er svært at besvare helt præcis på spørgsmål om retten til befordringsydelse, hvis vi her i tråden ikke får at vide helt præcis hvilken målgruppe, han er i. Men efter det jeg har læst mig frem til nu i denne tråd så er der tale om målgruppe nr. 10..... Netop fordi man ikke får nogen ydelse fra kommunen.

Læs selv § 2 i den her lov: https://www.retsinformation.dk/Forms...aspx?id=128679

Vibbe, hvis du vil hjælpe ham og vil være hans partspræsentant, så skal T give kommunen en skriftlig oplysning om, at du er hans partspræsentant, og du vil derfor køre hans sag. Dvs. at kommunen vil kontakte dig istedet for Thomas. Det gælder også f.eks. breve osv.

Vibbe 30-04-2011 11:12

Tusind tak CURLS !
Alle bidrag hjælper lige nu :) - og jeg er slet ikke i tvivl om Hans enorme kompetence med hensyn til lovgivningen.
Og jeg ville rigtig gerne være T´s partsrep. men lige nu sidder jeg selv med en bisidder på min sag og med en losseplads der siger SPAR 2 !!!
Så jeg afventer lige hvad der sker i løbet af næste uge - og i hvilken tilstand T befinder sig. Som han er lige nu er der ihvertfald ingen der kan sende ham i arbejdsprøvning - han har indvilliget i at blive indlagt på psyk. hospital nu !!!!
KH
Vibbe

curls 30-04-2011 12:03

Citat:

Oprindeligt indsendt af Vibbe (Send 161493)
Tusind tak CURLS !
Alle bidrag hjælper lige nu :) - og jeg er slet ikke i tvivl om Hans enorme kompetence med hensyn til lovgivningen.
Og jeg ville rigtig gerne være T´s partsrep. men lige nu sidder jeg selv med en bisidder på min sag og med en losseplads der siger SPAR 2 !!!
Så jeg afventer lige hvad der sker i løbet af næste uge - og i hvilken tilstand T befinder sig. Som han er lige nu er der ihvertfald ingen der kan sende ham i arbejdsprøvning - han har indvilliget i at blive indlagt på psyk. hospital nu !!!!
KH
Vibbe

Det er trist men godt han gerne vil have hjælp.

Kan godt se, du har meget lige nu, da du også har din egen sag. pyha ja...
Det er ikke nemt. Synes det er skønt at se, der er nogen, der gerne hjælper sine venner. ;)

Hav en skøn dag... ;)

Vibbe 30-04-2011 12:08

I lige måde CURLS !
I sumpen må vi jo stå sammen :)
KNUZ

Siv 04-05-2011 16:25

...jeg håber ikke jeg "stjæler" tråden....men jeg har brug for lige at høre om der skal foreliggen en jobplan uanset om det man er i kaldes virksomhedspraktik eller arbejdsprøvning?

God dag fra Siv

MTVRV1 04-05-2011 17:27

Citat:

Oprindeligt indsendt af Siv (Send 161565)
...jeg håber ikke jeg "stjæler" tråden....men jeg har brug for lige at høre om der skal foreliggen en jobplan uanset om det man er i kaldes virksomhedspraktik eller arbejdsprøvning?

God dag fra Siv

jeg har været i arbejdsprøvnig i 2009
har ikke et papir med jobplan
så nej det behøver der ikke at være

to år efter er jeg ikke kommet en meter videre


Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 18:12.

Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension