K10 - Flexjob & Førtidspension

K10 - Flexjob & Førtidspension (https://www.k10.dk/index.php)
-   Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 (https://www.k10.dk/forumdisplay.php?f=28)
-   -   ledighedsydelse eller bistand ? (https://www.k10.dk/showthread.php?t=9080)

c.l.e.o. 30-06-2009 12:11

ledighedsydelse eller bistand ?
 
hej jeg har for gæves føgt noget om ...hvis man får ledighedsydelse og søger pension men får et afslag på pension hvordan står man så er jo ikke i a kasse mere og skal man søge flex igen .jeg står og skal vuderes igen for 3 gang.og er bare såååå træt af det hele:o

Supercarla 30-06-2009 12:48

Hmmm ret smart system de holder sig der...

Det afskrækker vel en del fra og prøve og søge pension... Ved ikke en dyt om det desværre, for jeg gik selv direkte fra kontanthjælp til pension...

Har aldrig haft tilknytning til arbejdsmarkedet...

Susana 30-06-2009 13:04

Jeg har lige været til møde, hvor der blev sat gang i en pensionssag, og jeg fik der at vide ved sagsbehandleren, at hvis det ender med et afslag, så er jeg stadig til rådighed, og dermed berettiget til ledighedsydelse!!!!

c.l.e.o. 30-06-2009 13:07

jeg har også meget sparsomt arbejds erfaring så syntes det er så svært at finde på noget som jeg gerne vil i arbejds prøvning og jeg syntes at alt hvar jeg siger jeg ikk magter det lige det jeg bliver smidt ud så det tager næsten 6 månder at komme over det igenså der er bare meget for meget .

Hejdien 30-06-2009 14:08

Det er rigtigt hvad susana skriver nogen kommuner prøver at bilde folk ind at de mister deres ledighedsydelse hvis de søger (der i blandt Køge kommune ) men det passer ikke , kan man ikke få pension så er man stadig flekser og berettiget til ledighedsydelse man må bare IKKE nægte at tage et job eller sige man ikke vil .. man mener ikke man kan men vil gerne .....

gittedl 30-06-2009 14:28

Citat:

Oprindeligt indsendt af Hejdien (Send 65467)
Det er rigtigt hvad susana skriver nogen kommuner prøver at bilde folk ind at de mister deres ledighedsydelse hvis de søger (der i blandt Køge kommune ) men det passer ikke , kan man ikke få pension så er man stadig flekser og berettiget til ledighedsydelse man må bare IKKE nægte at tage et job eller sige man ikke vil .. man mener ikke man kan men vil gerne .....

Ja så kan jeg fortælle at Hedensted kommune også høre til dem der truer folk med, at hvis de selv søger førtidspension og man får afslag, ja så er der kun kontanthjælp tilbage. De mener nemlig, at hvis man selv søger førtidspension, at så "står man ikke til rådighed for arbejdsmarkedet". Og jeg har endna fået det at vide af to forskellige socialrådgivere :(

zuza 30-06-2009 14:35

Totalt ude i hegnet.:D:D

Det svarer jo til en raskmelding og at kommunen siger, at nu mener vi ikke længere at din arbejdsevne er varigt betydeligt nedsat, så derfor får du kontanthjælp og står til rådighed for det ordinære arbejdsmarked.:mad::mad:

:kram:

c.l.e.o. 30-06-2009 20:04

tak for jeres ind put jeg kan forstå at i siger man ved et afslag stadig er flexer men hvad i vente tiden er der ikke en der kender § for at være helt sikker

Hejdien 30-06-2009 20:05

mener at der ligger en sm afgørelse på det , skal se om jeg kan finde den senere ...

c.l.e.o. 30-06-2009 20:36

hej hejdien det vil jeg vente spændt på . jeg kikkede på din blog jeg var selv i min første arbejds prøvning på et dag hjem for ældre demente så jeg klikkede på VIL DU LÆSE MERE men så stod der at det havde jej ikk tilladelse til hmm syntes jeg har kunnet det før men husker måske forkert


Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 23:40.

Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension