K10 - Flexjob & Førtidspension

K10 - Flexjob & Førtidspension (https://www.k10.dk/index.php)
-   Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp (https://www.k10.dk/forumdisplay.php?f=90)
-   -   Tjenestemandspension/ kontanthjælp (https://www.k10.dk/showthread.php?t=36454)

hard 20-06-2018 13:21

Tjenestemandspension/ kontanthjælp
 
Hej
Jeg får tjenestemandspension, og har været på dagpenge ved a-kassen, som nu udløber. jeg er ikke berettiget til efterløn.
Og jeg skal så søge kontanthjælp.
Mit spørgsmål er så om kommunen må modregne i forhold til min tjenestemandspension.

MistyMiss 20-06-2018 16:27

Ja, hvis det er løbende udbetaling modregnes det krone for krone i kontanthjælpen.
Kun ved arbejdsindtægter skal de se bort fra 26,78 kr pr time man har arbejdet for lønnen.
Og den står ikke på listen over indtægter der ikke skal modregnes

KageØre 20-06-2018 21:29

Citat:

Oprindeligt indsendt af hard (Send 363972)
Og jeg skal så søge kontanthjælp.
Mit spørgsmål er så om kommunen må modregne i forhold til min tjenestemandspension.

Kontanthjælp, er en ydelse der gives hvis man ikke har nogen indtægt, eventuelt som suplement til en lille indtægt.

MistyMiss 21-06-2018 09:30

Der er nogen indtægter der skal ses bort fra.
Tjenestemandspension er bare ikke på den liste.
Aktivloven:
"§ 33. Der foretages ikke fradrag i hjælpen for:

1) Invaliditetsydelse, invaliditetsbeløb samt bistands- og plejetillæg efter lov om højeste, mellemste, forhøjet almindelig og almindelig førtidspension m.v.

2) Godtgørelse efter §§ 82 og 83 i lov om en aktiv beskæftigelsesindsats og hjælp efter integrationslovens § 23 f.

3) Vederlag som tilforordnet ved valg.

4) Legater, der er fritaget for beskatning efter ligningslovens § 7, nr. 6, og ydelser fra godkendte sociale fonde, stiftelser m.v., der er fritaget for beskatning hos modtageren, jf. ligningslovens § 7, nr. 22.

5) Børns indtægter og indtægter, der vedrører børn, bortset fra tilskud til pasning af egne børn efter § 86 i dagtilbudsloven.

6) Værdien af kost m.v. under indlæggelse på sygehus eller lignende behandlingsinstitutioner. Hvis sygehusopholdet har varet i mere end 3 måneder, kan der dog foretages fradrag svarende til den besparelse, der er en følge af indlæggelsen.

7) Transportgodtgørelse for dokumenterede udgifter til nødvendig transport ved udførelse af lønnet arbejde og ulønnet, frivilligt arbejde.

8) Efterbetaling af offentlige forsørgelsesydelser og øvrige offentlige sociale ydelser som følge af afgørelse eller dom. Det beløb, der ses bort fra, udgør differencen mellem den ydelse, der er udbetalt for perioden, og den retmæssige ydelse for perioden. Der ses bort fra efterbetalingen i 2 år efter udbetalingstidspunktet.

9) Lejeindtægter fra højst én logerende i ejer-, andels- eller lejebolig i overensstemmelse med lejelovens regler, som modtageren af hjælp samtidig selv er bosiddende i.

10) En danskbonus efter integrationsloven udbetalt til ansøgerens ægtefælle. Der ses bort fra danskbonus i 2 år efter udbetalingstidspunktet.

Stk. 2. De erstatninger for tab af erhvervsevne, der omtales i § 14, stk. 4 og 5, godtgørelse for varigt men og godtgørelse for ikke-økonomisk skade samt indtægter, der hidrører herfra, trækkes ikke fra i hjælpen. "

stampe 21-06-2018 12:05

Tjenestemandspensioner er at betragte som andre arbejdsmarkedspensioner


Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 19:12.

Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension