K10 - Flexjob & Førtidspension

K10 - Flexjob & Førtidspension (https://www.k10.dk/index.php)
-   Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 (https://www.k10.dk/forumdisplay.php?f=28)
-   -   hjælp (https://www.k10.dk/showthread.php?t=26126)

DREAMZ786 27-02-2013 23:57

hjælp
 
hej mit spørgsmål er ,
min bror er tilkendt midlertidig ftp som gælder 3 år og det nu det tredje år og skal genvurderes i slutningen af 2013 er det muligt for ham at få den vurderet før dette tidspunkt fordi som i alle ved tager kommunernes sagsbehandlings tid lang tid , hans sygdom er varig :diagnoser:(skizofren, og piskesmæld, nerveskade i knæet og slid gigt i lænden aller er sket efter arbejdsskade og hans sag er godkendt hos ask og har fået 40 procent e tab.
eftersom at hans erhvervsevne ikke kan bedres og så er der også lægelig bevis af erklæringer som siger at han skal leve med sygdommene resten af livet og ankestyrelsens seneste princip afgørelser siger at hvis det er 100 procent bevis på og lægelig papirer på at personens sygdom ikke kan bedres må ikke få midlertidlig ftp da det er lægeligt bevist at personen skal leve sådan resten af livet og på medicin.og at det er varigt.

så er der nogenherinde som kan fortælle hvad man kan gøre for at hans pension bliver vurderet førtid og bliver varig.
tak

Vovse 28-02-2013 08:09

Der er efterhånden mange, der har spurgt her på K10 hvordan der foregår når en midlertidig fp skal genvurderes.

Og så vidt jeg kan forstå plejer der ikke at være de store problemer i det, nogle gange sker der slet ingenting, og fp'en fortsætter bare, andre gange indhenter kommunen en erklæring fra egen læge, for at vurdere, om der er sket nogle bedringer.

Hvis din brors tilstand er uændret, eller måske endda værre, i forhold til da han fik tilkendt fp, så burde der ikke værre problemer i, at fortsætte på fp.

Din bror kan evt. kontakte egen læge for en snak om det, om ikke andet så fordi, at det kan være en god idé, at have jævn kontakt til lægen, så denne er opdateret hvis kommunen beder om en erklæring.

DREAMZ786 04-03-2013 21:27

hmm syntes ikke der så mange der vil hjælpe med at få svar på hvad jeg har brug for hjælp til........er der nogen der kan læse og forstå hvad jeg skriver og så svarer mig på det .....jeg henviser til anketyrelsens pricip afgørelser....... midlertdt, personer der er udredt og har varige men og deres diagnoser er varige uden bedrin men parkeres på midlertidig pensioner som de ikke må efter disse afgørelser.....et

[B][I][U]hej mit spørgsmål er ,
min bror er tilkendt midlertidig ftp som gælder 3 år og det nu det tredje år og skal genvurderes i slutningen af 2013 er det muligt for ham at få den vurderet før dette tidspunkt fordi som i alle ved tager kommunernes sagsbehandlings tid lang tid , hans sygdom er varig :diagnoserskizofren, og piskesmæld, nerveskade i knæet og slid gigt i lænden aller er sket efter arbejdsskade og hans sag er godkendt hos ask og har fået 40 procent e tab.
eftersom at hans erhvervsevne ikke kan bedres og så er der også lægelig bevis af erklæringer som siger at han skal leve med sygdommene resten af livet og ankestyrelsens seneste princip afgørelser siger at hvis det er 100 procent bevis på og lægelig papirer på at personens sygdom ikke kan bedres må ikke få midlertidlig ftp da det er lægeligt bevist at personen skal leve sådan resten af livet og på medicin.og at det er varigt.
så er der nogenherinde som kan fortælle hvad man kan gøre for at hans pension bliver vurderet førtid og bliver varig.
tak
o



hjælp2
hmm syntes ikke der så mange der vil hjælpe med at få svar på hvad jeg har brug for hjælp til........er der nogen der kan læse og forstå hvad jeg skriver og så svarer mig på det .....jeg henviser til anketyrelsens pricip afgørelser....... midlertdt, personer der er udredt og har varige men og deres diagnoser er varige uden bedrin men parkeres på midlertidig pensioner som de ikke må efter disse afgørelser.....

kig fra oven starten mit oprindelige sp.

tak

jjsonn 05-03-2013 15:21

som vovse skriver til dig, kommunen kontakter din bror og hans læge og når han så ikke har det bedere, så bliver pensionen nok gjort varrie, hvis din bror er meget ung får han måske kun 3 år af gangen.

Så kort og godt, i skal ikke gøre noget.

nensypigen 05-03-2013 17:03

hvis man bliver tildelt midlertidig ftp står det i de papirer man får tilsendt og afgørelsen ikke? hvis der ikke står noget om midlertidigt er det bare permanent automatisk ikke?

Ninja 05-03-2013 17:13

Jo nensy.....

DREAMZ786 06-03-2013 23:19

Hej
Hans alder er 36 så jeg ved ikke om det gør noget.
Og hans helbred er den samme som før ingen bedring .
Uden medicin er han helt ude af den men med medicin som er meget stærk kan han lige klarer dagen men stadig med smerter og tanker som er forsaget af hans psykiske diagnose sygdom......

Webmaster 07-03-2013 03:58

I kan ikke få den revurderet før tid....i skal vente på at kommunen kontakte din bror...

Hvis han fejler det samme som da han fik sin pension....ja så vil han også få den fremover...

De kan sætte endnu en revurdering på den....men det er yderst sjældent at de gør det...

Så hvis lægerne er enige i at han stadig fejler det samme...ja så vil kommunen bare konstatere at der ikke er bedring i hans helbred og forsætte med at give ham pension..

Pip 07-03-2013 06:10

Når det er en midlertidig pension, har kommunen ret til at tage den op efter 3 år.. så uanset hvor meget I ønsker den revurderet før tid, vil kommunen altid have ret til at tage den op og vurdere den efter de 3 år..

Så nej.. I kan ikke selv gøre noget der fratager kommunen den ret..

Cerise 11-03-2013 10:14

Hej,

Jeg ved godt at det er ved at være nogle dage siden at du har stillet spørgsmålet...

Jeg forstår ikke lige hvorfor I vil have taget sagen op før de 3 år. Det melder historien ikke rigtig noget ud om.
Men jeg kan forestille mig, at det er fordi I er bange for, at han mister pensionen i den periode, hvor de undersøger sagen om han fortsat er berettiget til pension.
Jeg er 100 % sikker på at han får sin pension udbetalt så længe at hans sag bliver undersøgt.
Og da alle tegn ikke tyder på nogen form for bedring i hans helbredstilstand vil forløbet ikke vare længe og han vil ende med fortsat at få pension.

Jeg kan dog tvivle om kommunen kan give ham varigt pension pga. af hans alder. Kommunen skal jo følge de nye regler, hvor det ikke er så nemt for unge under 40 år at få tilkendt pension.
Men så får han så bare en ny 3 eller 5 års pension også skal den tages op igen...
Og hvis han heller ikke til den tid er i bedring og kan varetage et arbejde. Så vil jeg skyde på at så kan kommunen ikke gøre andet end give ham varigt pension.

Jeg tænker lidt, at I ikke skal være så bekymret...

Mvh.
Cerise


Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 00:27.

Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension