K10 - Flexjob & Førtidspension

K10 - Flexjob & Førtidspension (https://www.k10.dk/index.php)
-   Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 (https://www.k10.dk/forumdisplay.php?f=28)
-   -   Afslag på førtidspension (https://www.k10.dk/showthread.php?t=12635)

Arne12 04-05-2010 15:58

Afslag på førtidspension
 
Hej jeg er ny herinde og vil godt høre jeres mening om mit afslag på førtidspension.
Jeg blev indstillet til FP efter §18 og 19 af min sagsbehandler,jeg lider af flere personlighedsforstyrelser angst og periodisk depresion.Min arbejdsevne i arbejdsprøvningerne siger 6 timer om ugen,der står også i ressourceprofilen under§19 manglende udviklingsmuligheder og omfattende barrierer,der samlet set nedsætter hans arbejdsevne i et sådan omfang,der ikke bringer ham i selvforsørgelse igen.Envidere står der at yderligere forsøg på arbejdsprøvning vuderes åbenbar formålsløs idet mit funktionsniveau også frenover vil være en hindring for at vise et tilfredsstillende resultat.Der står også at Arbejdsevnen vuderes varig og væsentlig nedsat til det ubetydelige,og jeg vuderes ikke til at have mulighed for at vende tilbage til arbejdsmarkedet fremover.Alligevel vil lægekonsullenten have mig i arbejdsprøvning på et museum eller lokalhistorisk arkiv, på trods af at der står min arbejdsevne ikke matcher arbejdsmarkeds krav.

Ninja 04-05-2010 16:07

Hvad står der helt konkret i afslaget??

MTVRV1 04-05-2010 17:10

Vi skal nok have vide hvad der står i afslaget.

synes dog det er underligt din sagsbehandler ikke har gjort noget ved denne

Alligevel vil lægekonsullenten have mig i arbejdsprøvning på et museum eller lokalhistorisk arkiv, på trods af at der står min arbejdsevne ikke matcher arbejdsmarkeds krav.

som sikkert er grunden til dit afslag

Arne12 04-05-2010 22:14

Jeg har ikke fået skriftlig afslag endnu,selv om det er en uge siden.Jeg ringede til socialarbejderen og fik at vide at lægekonsullenten ville have mig i arbejdsprøvning på et museum,er det lægekonsulentens opgave at sige det,jeg troede at hun kun skulle oversætte lægepapirer.

MTVRV1 04-05-2010 22:32

er du ikke blevet partshørt inden din afgørelse
der kan du netop skrive dine kommentar.
så det kommer vil ikke bag på dig lægekonsulenten har skrevet det
det må de godt, hvis der ikke forelægger noget omkring arbejdsevne og udfra hvad andre har skrevet.
så det kommer helt an på hvad der stå i ens RP
er det en speciallæge der har en arbejdsprøvning er nytteløs?
som regel hvis man skal slippe for en arbejdsprøvning, skal der helt stå det kan være skadeligt for ens helbred.
det er ens arbejdsevne som man få pension på og ikke ens sygdom

dog forstå jeg ikke en ydeligere arbejdsprøvning, hvis du har været igennem en og som kommunen og du har godkendt. der skal ligge en 12 punkter beskrivelse af din arbejdsevne
en almindelig pratik er ikke nok

Arne12 11-05-2010 14:30

Sagsbehandleren skrev i konklusionen fra ressourceprofilen.
§19.Der vuderes ikke at være uafprøvede aktiverings-revaliderings eller behandlingsmæssige muligheder som fremover vil bringe Arne tilbage på arbejdsmarket.Der er i ressourceprofilen påpeget manglende udviklingsmuligheder og omfattende barrierer,der samlet set nedsætter hans arbejdsevne i et omfang, der ikke bringer ham i selvforsørgelse igen.
Yderlige forsøg på arbejdsprøvning vuderes åbenbar formålsløs,idet Arnes lave funktionsniveau også fremover vil være en hindring for at kunne vise et tilfredsstillende resultat.Arbejdsevnen vuderes varig og væsentlig nedsat til det ubetydelige og Arne vuderes ikke,at have mulighed for at vende tilbage til arbejdsmarket fremover.

MTVRV1 11-05-2010 14:57

det vi gerne vil hører om er selve afslaget
alså fra dit pensionsnævn.

der skal stå en begrundelse for dit afslag.

men du skal anke sagen, da du netop har været i arbejdsprøvning.
der er dog forskel på pratik og en arbejdsprøving.
de to ting kan godt blive forvekslet

Mella 11-05-2010 15:38

Eeeeejjjj, jeg føler med dig, Arne.
Det er sg da for vildt!!

Pludselig så tænker jeg, at den hetz der har været mod især folk m. psykiske lidelser, sammenlagt med den her nye førtidspensionsreform, som vist og da nok kommer til efteråret - det er ligesom at ingen lige nu med psykiske lidelser, får tilkendt den fp. som er så nødvendig, for at leve videre.

:kram: Mella

MTVRV1 11-05-2010 15:43

Citat:

Oprindeligt indsendt af Mella (Send 104719)
Eeeeejjjj, jeg føler med dig, Arne.
Det er sg da for vildt!!

Pludselig så tænker jeg, at den hetz der har været mod især folk m. psykiske lidelser, sammenlagt med den her nye førtidspensionsreform, som vist og da nok kommer til efteråret - det er ligesom at ingen lige nu med psykiske lidelser, får tilkendt den fp. som er så nødvendig, for at leve videre.

:kram: Mella

desværre heller ikke fysisk.
man skal have begge dele :mad:


Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 14:30.

Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension