K10 - Flexjob & Førtidspension

K10 - Flexjob & Førtidspension (https://www.k10.dk/index.php)
-   Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 (https://www.k10.dk/forumdisplay.php?f=28)
-   -   lån i banken ??? (https://www.k10.dk/showthread.php?t=16447)

nille60 29-01-2011 14:12

lån i banken ???
 
hejsa

har i oplevet at i ikke kan låne penge i banken fordi i er på førtidspension ?

hvor meget må man have til at så på sin konto i opsparing, når man på førtidspension ? er samlevende med en førtidspensionist også.

c.l.e.o. 29-01-2011 15:29

Syntes jeg har hørt det før,men der er rigtig mange folk der får afslag på lån -det er jo krise tider ..

Vovse 29-01-2011 15:31

Citat:

Oprindeligt indsendt af nille60 (Send 146869)
hejsa

har i oplevet at i ikke kan låne penge i banken fordi i er på førtidspension ?

hvor meget må man have til at så på sin konto i opsparing, når man på førtidspension ? er samlevende med en førtidspensionist også.

Jeg har kun fået afslag på lån i banken en eneste gang, og det var lige før jeg blev tilkendt fp, og det var udelukkende fordi min økonomi ikke hang sammen.

Min erfaring er, at det kommer an på, om økonomien kan hænge sammen.

c.l.e.o. 29-01-2011 15:35

ja, og banken regner med helt andre tal end det mange mennesker rent faktisk eksistere for ..

men tror bankerne sikker sig noget mere lige nu.

Vovse 29-01-2011 15:40

Citat:

Oprindeligt indsendt af c.l.e.o. (Send 146884)
ja, og banken regner med helt andre tal end det mange mennesker rent faktisk eksistere for ..

men tror bankerne sikker sig noget mere lige nu.

Jeg synes, at min bank har været ganske fair i deres vurderinger, når jeg har søgt om lån.

c.l.e.o. 29-01-2011 15:48

Huske bare ørste gang jeg på KH skulle låne vuderede de at familien skulle leve for det dobelte af hvad vi havde.

Men fik så en kausunist på den gang-siden det lån erbetalt har jeg heller ikke haft proplemer med at låne,men der er mange der har noget med boliger som ikke kan låne fortiden,sev om det ville berder folks øknomi.
Og det må da være fordi bankerne har begranset kapital lige nu.Tænker jeg.

frankmj 29-01-2011 16:58

Det er indtægt der reguleres efter - IKKE formue!
 
Citat:

Oprindeligt indsendt af nille60 (Send 146869)
hejsa

har i oplevet at i ikke kan låne penge i banken fordi i er på førtidspension ?

hvor meget må man have til at så på sin konto i opsparing, når man på førtidspension ? er samlevende med en førtidspensionist også.

Det er Jeres samlede økonomi banken tager stilling til før de bevilger et evt. lån.

Det er Jeres samlede indtægt (også renteindtægter) der kan påvirke størelsen på Jeres pensionsudbetaling. Men så skal I have en meget stor indtægt (over 100.000) udover pensionen!

/Frank

maja-bell 29-01-2011 19:51

jeg har en høj kassekredit.. og der har jeg fået af vide at den bliver reguleret ned når den bliver betalt ud..

men mener nu sagens jeg ville kunne få den tilbage hvis jeg får brug for det igen..

frankmj 30-01-2011 00:50

Citat:

Oprindeligt indsendt af maja-bell (Send 146910)
jeg har en høj kassekredit.. og der har jeg fået af vide at den bliver reguleret ned når den bliver betalt ud..

Hvad mener du med ´den´?
Renteudgifter har ikke indflydelse på din pensionsudbetaling. Det kan dog påvirke dit fradrag og dermed hvor meget du skal betale i skat.
/frank

nille60 30-01-2011 11:13

jeg får 10.062 udbetalt i FTP pr måned, står ikke i RKI og kan ikke låne i min bank.

c.l.e.o. 30-01-2011 11:23

man ser også på fortiden-hvis man her lavet over træk eller linde og så kan selve det man ønsker lånet til ogstørelsen af beløbet jo også have indflydelse på afgørelsen.

Men når du nu syntes det ikke er rimeligt at give afslag på lån,syntes jeg da du skal prøve andre banker,du siger bare du overvejer at fkifte bank og skal samtidig bruge så og så mange kr.vil i kikke på mine muligheder her?

MTVRV1 30-01-2011 11:53

Citat:

Oprindeligt indsendt af nille60 (Send 146869)
hejsa

har i oplevet at i ikke kan låne penge i banken fordi i er på førtidspension ?

hvor meget må man have til at så på sin konto i opsparing, når man på førtidspension ? er samlevende med en førtidspensionist også.

1
det har intet at gøre med du er på førtidspension

2
du må have lige så meget du vil på din opsparingskonto
dog kan i ikke får så meget i boligsikring, hvis i har fomue, men i skal have over 67000 kr kroner i renteindtægt før det påvirker jeres pension

Men det er jeres samlede økonomi der er afgørende for om i kan låne
ikke om i er på førtidspension
men jeres indtægt er ikke stor kun med en førtidspension og derfor bliver det nok meget begrænset hvad i kan låne
men prøv forskellige banker

maja-bell 30-01-2011 13:55

Citat:

Oprindeligt indsendt af frankmj (Send 146943)
Hvad mener du med ´den´?
Renteudgifter har ikke indflydelse på din pensionsudbetaling. Det kan dog påvirke dit fradrag og dermed hvor meget du skal betale i skat.
/frank

DEN = kassekreditten..:confused:

og jeg ved det intet har med pensionsudbetalingen at gøre. men det som kan have en positiv betydning i ens udbetaling.
er hvis man kan spare op til efterløn..

frankmj 30-01-2011 15:07

Citat:

Oprindeligt indsendt af maja-bell (Send 147022)
DEN = kassekreditten..:confused:

og jeg ved det intet har med pensionsudbetalingen at gøre. men det som kan have en positiv betydning i ens udbetaling.
er hvis man kan spare op til efterløn..

Spare op til efterløn når man er på Førtidspension?!?
Man kan ikke gå på efterløn når man er førtidspensionist.

/Frank

frankmj 30-01-2011 15:12

Citat:

Oprindeligt indsendt af MTVRV1 (Send 147002)
1
det har intet at gøre med du er på førtidspension

2
du må have lige så meget du vil på din opsparingskonto
dog kan i ikke får så meget i boligsikring, hvis i har fomue, men i skal have over 67000 kr kroner i renteindtægt før det påvirker jeres pension

Men det er jeres samlede økonomi der er afgørende for om i kan låne
ikke om i er på førtidspension
men jeres indtægt er ikke stor kun med en førtidspension og derfor bliver det nok meget begrænset hvad i kan låne
men prøv forskellige banker

Nille skriver at hun er samlevende med en førtidspensionist, så er det den samlede ekstraordinære indtægt over 107.500 der vil give nedsættelse af pensionen.
/Frank

køkkenleder 31-01-2011 11:29

Lån i bank
 
Vi er et ægtepar, begge på ftp.

Vi har hus og har gennem mange år haft samme bank.

Vi havde før vi blev ftpèr, en stor kassekredit, den blev betalt helt ned, da jeg gik på ftp, da jeg fik udbetalt en sum fra pka og tilbagebetalt mit efterlønsbidrag.
Nu har banken endda sagt at vi kan få hævet beløbet på kassekreditten.

Vi får udbetalt 10.000 kr hver + fra vores pensionskasser, og jeg må sige at vi ikke har de store økonomiske problemer.

Vi har dog også brugt 40 år på at oparbejde vores økonomi og vil nu bruge tiden på at nyde livet, da vi jo ikke ved hvor længe vi er her ( helbredet)

M.V.H. Køkkenleder

c.l.e.o. 31-01-2011 16:32

Køkkenleder: så er der jo også murstenen som sikkerhed.

næsebjørn 31-01-2011 17:34

Tror ikke det har noget med indkomst at gøre, men rådighedsbeløb.

Kriller 10-10-2017 11:49

Det er fuldstændig korrekt - vil du låne penge i banken, kigges der på meget andet end indkomsten, såsom:

Alder, job, uddannelse
Formue
Øvrige lån/gæld
Overtræk

Og nej, det er desværre bestemt ikke blevet nemmere at låne penge :-(

Pip 10-10-2017 12:35

I gamle dage talte man om at spise mursten, og et hus var en sikkerhed i alderdommen. Det er det heller ikke mere. Pensionister kan heller ikke låne i friværdien mere som før. De er tvunget til at sælge, hvis de vil have friværdien ud. Trist.

Løvinden 12-10-2017 13:06

Jeg har kunnet låne på førtidspension. Jeg oplever at det også handler ret meget om HVILKEN bank man spørger. Jeg skiftede fra stor bankkæde til mindre og der fik jeg lov.

Strandpigen 12-10-2017 17:17

Formue / opsparing i banken har ingen betydning for førtidspension. Kun evt renteindtægter, aktieudbytte etc


Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 01:57.

Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension