K10 - Flexjob & Førtidspension

K10 - Flexjob & Førtidspension (https://www.k10.dk/index.php)
-   Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 (https://www.k10.dk/forumdisplay.php?f=28)
-   -   "Drøftelse af min sag". (https://www.k10.dk/showthread.php?t=11061)

Solen 16-07-2011 12:47

Citat:

Oprindeligt indsendt af Enteneller (Send 171587)
Ja, men nu er det jo sommerferie, så må vi se. Jeg vil gøre mit for at de ikke kommer til at hvile på laurbærerne. Det må afklares hvad jeg kan i forhold til Pensionsnævnets foreskrifter og som MTV skriver så er tid penge i min sag (men det er det jo i de fleste sager ;-))

Første step var at jeg fik svar fra PN 2 mdr. at de havde tænkt sig at svare, nu vil jeg holde jobcenterchefen op på at jeg kommer i afklaring hurtigst muligt, der er ingen tid at spilde.

Tro mig, jeg har mine nedture, men jeg er nødt til at smede medens "jernet er varmt" ellers var jeg jo på arbejdsmarkedet, for den da. :cool:

Nej, hurtighed er et relativt begreb i den her verden.;)
Du må holde dem konstant i gang, så din sag ikke kommer til at ligge i en eller anden bunke i det uendelige.

Lizzy 16-07-2011 17:06

Enteneller..

Trist du fik afslag, det fik jeg selv i Onsdags (Også manglende arbejdsprøvning, idet man ikke kan finde et egnet sted)

Skal vi tage hinanden i hånden, og slæbe os gennem den forpu.... arbejdsprøvning, og aftale at vi afklares inden jul?

Jeg frygter den arb.prøvning især fordi mit helbred forværredes sidst, da man ikke evner at overholde ganske simple skånebehov. Måske fordi jeg kun magter at møde op, for at gå hjem igen, idet jeg har konstante smerter. Egen læge nægter desværre at skrive at det er kontraindiceret.

Jeg anker selvfølgelig afslaget, idet jeg ikke mener det er realistisk, at jeg skal blive selvforsørgende med så lav en indsats (læs ingen) og når man ikke magter at finde et egnet sted til arbejdsprøvning/afklaring, så fastholder de mig bevidst i kontanthjælpssystemet :mad:

Pøj pøj til dig :kram:

Enteneller 16-07-2011 19:59

Hej Lizzy,

Er ked af at høre om dit afslag ligeså, du var ellers også på "sikker kurs". Jeg er jo blevet arbejdsprøvet een gang i 2009 i 6 mdr. endda, men pensionsnævnet mener bare ikke at den helt nøjagtigt beskriver min arbejdsevne i forhold til min funktionsevne eller omvendt. :eek:

Jeg skal på et erhvervscenter og jeg vil da umiddelbart mene at det heller ikke er helt hensigtsmæssigt at sende dig ud i almindelig virksomhed for arbejdsprøvning, det håber jeg da at de tænker på på dine vegne ? Ellers husk dem på det.

popiae 16-07-2011 23:41

herudover skal I huske at det ikke/sjælend handler om at de tror at man kan vende tilbage til ordinært arbejde, men at DOKUMENTATON på (manglende)arbejdsevne er nødvendig.

Derfor anbefaler jeg altid prof. steder, når det handler om tilkendelse til fleks eller pension, da det OFTE kun er disse steder at dokumentationen kan blive accepteret fra.

VH Popiae

Enteneller 18-07-2011 12:16

Ja, der skulle jeg så have været for 2 år siden, men det vidste jeg end ikke ;)

Fik mail hertil morgen fra jobcenteret. Bliver indkaldt til samtale i uge 32 omkring den nye arbejdsprøvning. Pensionsnævnet havde i deres afslag bl.a skrevet at jeg sammen med jobcenteret finde ud af hvordan jeg kom og tilbage fra afprøvningsstedet !!

Jeg talte med min psykiater herom for noget siden og der er jo som han siger mange angst patienter, der kan have problemer her med. Jeg ved at jeg såvidt muligt vil søge at cykle frem og tilbage. Tror at der er ca. 5 km. og det er fint nok for det at tage en bus eller taxa vil være endnu mere stressende for mig. Dog bliver jeg naturligvis også lidt udkørt af turen, men når jeg skal hjem skal jeg jo hjem :eek:

Puha ved ikke helt hvordan det skal forløbe. Prøver lige at starte en ny tråd for at få erfaringer fra andre og råd.

MTVRV1 18-07-2011 12:25

en god idé med en ny tråd

kunne være fint med en tråd om alle erfaringerne, i stedet for det ligger rundt omkring

Men held og lykke med din arbejdsprøvning

Enteneller 19-07-2011 18:24

Hej,

I dag har jeg modtaget flg. brev fra jobcenteret:

"Indkaldelse til jobsamtalte.
Jobcenteret indkalder dig til jobsamtale

Samtalen vi finde sted: Torsdag d. 11/8 kl. 13.00

Ved jobsamtalen skal vi tale om din jobsøgning, samt hvilke muligheder du har for hurtigt at komme i arbejde. "


Tjaaa, det lyder da godt nok hvis man så leder efter et arbejde, men jeg skulle jo til opfølgnings samtale, dette ud fra den mail hvori jobcenterets team leder bekræfter min mail sendt til min tidligere sagsbehandler, mailen derfra lyder som flg:

"Tak for din mail af 15.7.2011 som du ligeledes har valgt at fremsende til Jobcenterchef xx. Jeg kvitterer herved for modtagelsen. Jeg kan til din orientering oplyse at din arbejdsmarkedskonsulent i Jobcentret fra d. 1.8.2011 er xxx. Jeg vil sørge for at du bliver indkaldt til samtale hos hende i uge 32, så i kan drøfte det fremadrettet forløb, herunder henvisning til arbejdsprøvning. Du vil modtage indkaldelsesbrev med posten."

Jeg håber da at førstnævnte indkaldelse relatere til den videre fremdrift af min sag og at vi ikke skal starte "forfra". Mon ikke jeg skal tage hele min sag med til det møde :confused:

MTVRV1 19-07-2011 18:37

du får sikkert en ny sagsbehandler
så skriv en eller 2 sider i stikord om din sag
har endnu ikke mødt nogen ny der har sat sig ind i sagen
hverken læger eller sagsbehandler

du må have held og lykke med din jobsøgning:p

jasch 19-07-2011 19:14

Arj helt ærligt altså EE, det må da være en standard skrivelse kommunen sender ud, ellers står det da meget skidt til, med kommunikationen internt på kommunen.

Enteneller 19-07-2011 21:02

Citat:

Oprindeligt indsendt af MTVRV1 (Send 172225)
du får sikkert en ny sagsbehandler
så skriv en eller 2 sider i stikord om din sag
har endnu ikke mødt nogen ny der har sat sig ind i sagen
hverken læger eller sagsbehandler

du må have held og lykke med din jobsøgning:p

Ja tak, ved heller ikke lige hvad de har gang i. De starter med en opfølgningsmail, der viser at de har styr på tingene og så et standard brev, det får en til at falde fuldstændigt overbord.

Jeg må skrive en mail til dem om samme og ruske lidt op i dem igen igen....


Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 01:52.

Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension