K10 - Flexjob & Førtidspension

K10 - Flexjob & Førtidspension (https://www.k10.dk/index.php)
-   Alt det andet (https://www.k10.dk/forumdisplay.php?f=30)
-   -   er det bare mig der er lidt flov ? (https://www.k10.dk/showthread.php?t=18387)

henningv 27-06-2011 18:19

er det bare mig der er lidt flov ?
 
jeg fik fp pr 1-4-2011 efter 2 års sygdom, .
jeg har arbejdet i samme branche i 17 år, hvor de 7 var som arbejdsleder.
Nu hvor jeg så er kommet på fp, føler jeg mig lidt som 2rangs borger, uden værdi for samfundet, er naturligvis glad for at min fp gik rimelig hurtig igennem,
men savner den tætte kontakt til kollegaer.
er jeg den eneste der har det sådan ?:(

twoc 27-06-2011 18:42

Absolut ikke .....jeg har været væk fra mit arbejde i 4 år nu og har fået fp i 1 1/2 år og der går ikke en dag hvor jeg ikke savner mine kollegaer, så du er absolut ikke alene.
Jeg har i den grad også følelsen af at være "værdiløs" på mange måder.
Jeg har haft ufatteligt svært ved at forlige mig med tanken om at jeg ikke skal arbejde mere.
Jeg håber at en dag vil jeg kunne forlige mig med tanken.

Pyt 27-06-2011 18:59

Du er slet ikke alene.. Pludseligt at stå som pensionist er en utrolig stor omvæltning.. Og det er da også min erfaring, når man siger at man er FP - bliver der kigget lidt skævt på en.. Samtidig skal man finde noget nyt at fylde en hverdag med - noget som gerne er bare lidt meningsfyldt. Det er ikke så nemt..

MTVRV1 27-06-2011 19:21

har taget uddannelse og været i arbejde en del år
selvom jeg ikke er så gammel
har været uden arbejde i 3 år
prøvet alt hvad jeg kunne i gennem flere år og til sidst måtte jeg opgive
problemet for mig er ikke arbejde, det har jeg sagt farvel til
men min pension er ikke gået i orden og den fylder rigtig meget
for jeg kan netop ikke komme til at fylde en hverdag med andre ting
jeg ser meget frem til bosted, så jeg kommer ud og snakker med nogen andre

det er netop det sociale i det, man mangler i hverdagen

Rawhite 27-06-2011 19:30

Citat:

Oprindeligt indsendt af Pyt (Send 168459)
Du er slet ikke alene.. Pludseligt at stå som pensionist er en utrolig stor omvæltning.. Og det er da også min erfaring, når man siger at man er FP - bliver der kigget lidt skævt på en.. Samtidig skal man finde noget nyt at fylde en hverdag med - noget som gerne er bare lidt meningsfyldt. Det er ikke så nemt..

Ja det er netop en omvæltning at komme på FP. En helt ny hverdag skal skal man lige vænne sig til. Har dog ikke været så slemt her som måske for andre.

Jeg har syslet med PC'ere i 25 år og kan bygge såvel som reparere dem. Derudover er jeg bidt af et GALT fotoapperat. Nyder mine fotosessions tur rundt i mit lokalområde på min EL-scooter, når vejret er til det.

De nævnte ting har hjulpet mig med at ha noget at beskæftige mig med og ikke bare gå i stå. Duer ikke at bare sætte sig ned og gøre ingenting, man skal ud og trække vejret på den ene eller anden facon ind imellem ellers bliver man skør i bolden vil jeg mene.

bmp24 27-06-2011 20:09

hej

nej jeg er ikke flov. jeg har arbejdet i 37 år - heraf de 10 i lederjob.

hvis man tæller mine timer sammen kunne jeg være gået på pension for længst.

Jeg har givet arbejdsmarkedet det der er i mig - og orker ikke mere.

Jeg har stadig ikke afklaring på min situation, men har gået sygemeldt siden maj 2010.

dog afbrudt af arbejdsprøvning i 3 mdr. - der fortalte mig at jeg totalt har mistet lysten og interesse for arbejde.

Jeg har mange ting jeg gerne vil gøre i stedet. - Så neeeeej jeg er ikke flov.

Enteneller 27-06-2011 21:27

Altså jeg glææder mig også bare til at få min ftp. så snart som muligt. Jeg har så kun 17 år på arbejdsmarkedet, men efter nogle hårde år de sidste 8 - 10, ønsker jeg bare fred og sikker økonomi.

Jeg er så en der holder meget af at være alene, men sætter naturligvis også pris på mine over dejlige skønne børn, når jeg snakker med dem eller er sammen hermed.

Endvidere er det så heldigt for mig at trods mine psykiske lidelser, så kan jeg træne holdtræning i fitness center og det giver mig i den grad frihed og overskud.

Jeg ser ikke noget problem i at skulle på ftp. tværtimod.

Vibbe 27-06-2011 21:35

På fredag er jeg FTP - og jeg regner bestemt ikke med at blive flov ! For mig bliver det en milepæl i kampen om retfærdighed og anstændighed ! I mit liv har der slet ikke de sidste 6 år været plads til savn af noget som helst fra fortidens arbejdspladser - udover at kunne spise rugbrødsmadder !

Enteneller 27-06-2011 21:40

Tillykke Vibbe, det var jeg slet ikke klar over. Det er jo nærmest som at have den bedste fødselsdag i ens liv, eller dengang man blev student, som for nogle af os jo også er sket et par gange. ;)

Ej det bliver fedt, håber sgu også at jeg snart er der.

Endnu engang tillykke, husk et par gode bøffer og en god rødvin på fredag, hvis du altså kan tygge de førstnævnte allerede :confused::D

Vibbe 27-06-2011 21:43

Har sendt en pm - enteneller !


Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 01:47.

Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension