K10 - Flexjob & Førtidspension

K10 - Flexjob & Førtidspension (https://www.k10.dk/index.php)
-   Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 (https://www.k10.dk/forumdisplay.php?f=28)
-   -   har førtidspensionist en sagsbehandler (https://www.k10.dk/showthread.php?t=26936)

mrlart 15-05-2013 13:51

har førtidspensionist en sagsbehandler
 
hej
jeg kan ike lige finde ud af om man stadig har en sagsbehandler på komunen efter man har fået tilkend førtidspension.
en der kan hjælpe med at udfylde ansøgnings skema som man bare slet ikke kan finde du af

jeg har fået et skema for at søge om enkeltydelse.
men det er slet ikke til at overskue. (tro det er lavet så man giver op på forhånd)
og jeg ville gerne hvis jeg kunne få hjælp med at udfylde den så jeg gør det rigtig.

nogen der kan hjælpe

Ninja 15-05-2013 14:03

Ja, jeg har stadig en sagsbehandler som netop hjælper med ansøgninger osv - super sød.
Det er sjældent jeg er i kontakt med hende, men det er bare rart at vide hun er der.

Du skal bare ringe til kommunen og sige du er førtidspensionist, og har brug for at tale med din sagsbehandler, så plejer de at finde en til dig.

Min egen sidder i centret for pension/voksenteam - de har deres egen afdeling her på Amager i hvert fald.

I virkeligheden er min sagsbehandler så socialrådgiver - jeg kommer bare til at kalde hende sagsbehandler af gammel vane.

Vej86 15-05-2013 17:48

Alle i Danmark har en socialrådgiver det er så ikke alle som har behov for at bruge sin socialrådgiver. Jeg har brugt min til at få hjælpemidler er førtidspensionist i Aalborg kommune håber du finder ud af det hele :kram: :kram: :kram: :kram: :kram: :) ;) :cool:

MTVRV1 15-05-2013 17:58

vil tro det er sådan i alle kommuner, at man får en ny sagsbehandler. Når man er tilkendt fp
har også fået en ny i pensionsafdelingen

curls 15-05-2013 18:07

Der er ingen krav om, at enhver og én i hele Danmark har en fast sagsbehandler...

Når man søger noget i kommunen, så kommer tingene jo af sig selv, og de behandler en ansøgning.

En ansøgning om enkeltydelse hører faktisk ikke altid til en sagsbehandler, der også har noget med førtidspension at gøre. Det har noget med hvilke kompetencer, de enkelte sagsbehandlere har, hvad de må behandle og afgøre osv..

Den som behandler ansøgningen om enkeltydelse skal nok finde ud af det hen ad vejen i systemerne, f.eks., at du er førtidspensionist.

Man kan søge og ikke behøve og spekulere på, om man har en "fast" sagsbehandler.

Man kan gå hen til f.eks. borgerservice og få hjælp til at udfylde en ansøgning. Eller få en evt. ven eller nabo.

Skulle der mangle nogen oplysninger i ansøgningsskemaet, kan sagsbehandleren ringe eller skrive til dig.

Vovse 15-05-2013 21:22

Citat:

Oprindeligt indsendt af mrlart (Send 272189)
jeg har fået et skema for at søge om enkeltydelse.
men det er slet ikke til at overskue. (tro det er lavet så man giver op på forhånd)
og jeg ville gerne hvis jeg kunne få hjælp med at udfylde den så jeg gør det rigtig.

nogen der kan hjælpe

Hvad er det, der volder dig problemer?

Antoniette 16-05-2013 20:01

Citat:

Oprindeligt indsendt af mrlart (Send 272189)
hej
jeg kan ike lige finde ud af om man stadig har en sagsbehandler på komunen efter man har fået tilkend førtidspension.
en der kan hjælpe med at udfylde ansøgnings skema som man bare slet ikke kan finde du af

jeg har fået et skema for at søge om enkeltydelse.
men det er slet ikke til at overskue. (tro det er lavet så man giver op på forhånd)
og jeg ville gerne hvis jeg kunne få hjælp med at udfylde den så jeg gør det rigtig.

nogen der kan hjælpe

Jeg tror at du har helt ret i, at de laver ansøgningsskemaerne så svære, at man på forhånd skal give op. :mad: Det er også mit indtryk.

Jeg gik engang ned i banken, af ren fortvivelse og bad dem hjælpe mig med at udfylde et ansøgningsskema. Eftersom det drejede sig om økonomi, gik jeg da ud fra at det var barnemad for dem, men de kunne altså ikke engang finde ud af det..
Jeg har også undret mig over, om man ikke har nogen sagsbehandler som førtidspensionist. Da jeg ringede til min kommune og spurgte efter en, så fik jeg at vide, at jeg ikke havde nogen :confused:


Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 04:06.

Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension