K10 - Flexjob & Førtidspension

K10 - Flexjob & Førtidspension (https://www.k10.dk/index.php)
-   Alt det andet (https://www.k10.dk/forumdisplay.php?f=30)
-   -   Ventetid på MR-scanning (https://www.k10.dk/showthread.php?t=15431)

Cordulla 24-11-2010 21:06

Ventetid på MR-scanning
 
Hej.

Jeg er efter en neurologisk undersøgelse blevet henvist til en MR-scanning - og jeg venter selvfølgeligt MEGET UTÅLMODIGT på, hvornår jeg kan få den. Venter nu på 3. uge. :o

Hvor lang tid plejer der at gå, fra man er til undersøgelse, til brevet med indkaldelsen kommer?

Jeg har så kigget på ventetid.dk - suk - der hvor jeg er henvist til er der tilsyneladende 4 måneders ventetid :mad:
På et privathospital i nærheden er ventetiden meget kortere - er det noget jeg kan blive henvist til uden videre?
Jeg forstår simpelthen ikke det med ventetidsgaranti og henvisninger.

Jeg synes der går ALT FOR LANG tid mellem henvisning, 1. tid og overførsel til andet sted, der har kortere ventetid.

Jeg venter måske mere utålmodigt end nædvendigt, men jeg har i over 2 år håbet ( læs: ønsket og spurgt efter ) at blive henvist til scanning. Endelig er der én der vil henvise mig og så tager det 7 lange, 7 brede + en madpakke, bare at få en tid. :mad:

Hilsen
Cordulla.

malofa 24-11-2010 22:51

Sygehuset SKAL give dig brev indenfor 8 hverdage efter modtaget henvisning med tid til scanning. Kan de ikke give dig en tid til scanning indenfor 4 uger, så har du ret til omvisitering til privathospital.
Så grib telefonen imorgen og ring til det sygehus, du er henvist til, ryk efter at få besked med en dato for undersøgelse. Er de ikke samarbejdsvillige, ringer du til patientvejlederen i din region og taler med dem. Så kan de sørge for din omvisitering.
Evt vil det privathospital i nærheden af dig også kunne hjælpe ved at trække din henvisning ned fra nettet...

curls 24-11-2010 23:56

Indkaldelsesbrevet burde komme kort tid efter, synes jeg.

Kan du ikke prøve at kontakte den læge, som ville henvise dig videre...?

Jeg husker selv, at jeg for nylig var til min læge, hvor han ville henvise mig til speciallæge, og han sagde til mig, at hvis jeg ikke hørte noget om indkaldelse derfra inden for 1 uges tid, så skulle jeg ringe til ham.

Jeg fik indkaldelsesbrevet ca. 1 uge efter...

Håber det løser for dig.

Multe 25-11-2010 03:31

Citat:

Oprindeligt indsendt af Cordulla (Send 136088)
Hej.

Jeg er efter en neurologisk undersøgelse blevet henvist til en MR-scanning - og jeg venter selvfølgeligt MEGET UTÅLMODIGT på, hvornår jeg kan få den. Venter nu på 3. uge. :o

Hvor lang tid plejer der at gå, fra man er til undersøgelse, til brevet med indkaldelsen kommer?

Jeg har så kigget på ventetid.dk - suk - der hvor jeg er henvist til er der tilsyneladende 4 måneders ventetid :mad:
På et privathospital i nærheden er ventetiden meget kortere - er det noget jeg kan blive henvist til uden videre?
Jeg forstår simpelthen ikke det med ventetidsgaranti og henvisninger.

Jeg synes der går ALT FOR LANG tid mellem henvisning, 1. tid og overførsel til andet sted, der har kortere ventetid.

Jeg venter måske mere utålmodigt end nædvendigt, men jeg har i over 2 år håbet ( læs: ønsket og spurgt efter ) at blive henvist til scanning. Endelig er der én der vil henvise mig og så tager det 7 lange, 7 brede + en madpakke, bare at få en tid. :mad:

Hilsen
Cordulla.


Hej Cordulla

I forbindelse med min knæskade var der flere måneders ventetid på en scanning i det offentlige, jeg blev derfor automatisk henvist til en privatklinik af overlægen... -privatklinikken fik henvisningen om tirsdagen, de ringede til mig om onsdagen(dagen efter) og spurgte om jeg kunne komme på lørdag... -det kunne jeg meget, meget nødigt... -så spurgte de om jeg kunne på søndag, og det var helt ok for mig... -så; diagnose stillet og scannet på 11 dage... -se, dét er service med borgeren i centrum ;)

Håber du kan bruge det til noget fremadrettet...

.


Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 15:57.

Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension