K10 - Flexjob & Førtidspension

K10 - Flexjob & Førtidspension (https://www.k10.dk/index.php)
-   Alt det andet (https://www.k10.dk/forumdisplay.php?f=30)
-   -   Jes Gerlach? (https://www.k10.dk/showthread.php?t=32002)

de7smådværge 02-05-2015 18:42

Jes Gerlach?
 
Nogen der kan fortælle hvordan han er ifm. attester, diagnoser mv. Har han tid til også at tale om sociale problemer eller er fokus kun på medicin?

Har kæmpe respekt for hans arbejde, men hvad er jeres erfaringer?

Ninja 02-05-2015 19:48

Alle psykiatere er vel ét eller andet sted, nok mest kun interesseret i medicinen, da det er deres speciale.

Jeg havde haft Jes Gerlach før, under, og efter min sag om førtidspension. Og jeg tog ikke medicin i den periode, fordi jeg efter 15 år som forsøgskanin, havde fravalgt medicinen.

Så han skrev mere at behandlingsmulighederne var udtømte, og var i den forbindelse meget sød at snakke med.

Men det er jo en små 7-8 år siden nu.....og jeg har ikke rigtig set ham siden, men ville vælge ham til hver en tid.

de7smådværge 02-05-2015 20:27

Citat:

Oprindeligt indsendt af helenekr (Send 324989)
Alle psykiatere er vel ét eller andet sted, nok mest kun interesseret i medicinen, da det er deres speciale.

Jeg havde haft Jes Gerlach før, under, og efter min sag om førtidspension. Og jeg tog ikke medicin i den periode, fordi jeg efter 15 år som forsøgskanin, havde fravalgt medicinen.

Så han skrev mere at behandlingsmulighederne var udtømte, og var i den forbindelse meget sød at snakke med.

Men det er jo en små 7-8 år siden nu.....og jeg har ikke rigtig set ham siden, men ville vælge ham til hver en tid.

Tak for svaret Helenekr. Så med andre ord...han er villig til at have patienter, der ikke ønsker mere medicin, men har brug for en kyndig psykiater ifm. med attester/samtaler mv. ? Er "behandlingstræt"

Ninja 02-05-2015 21:07

Ja, det var ikke noget problem i min sag, men han er ikke specielt ''snakkende'' som fx en psykolog kan være. Men han er god til at lytte, og hvis han siger/skriver noget til kommunen, så lukkes den ligesom dér, da ingen - heller ikke lægekonsulenter - kan dreje hans ord.

Så i min sag var der faktisk kun ham og sagsbehandleren, og han skrev kun én gang til kommunen, og så var jeg på smult vande og fik tilkendt pensionen kort efter. Og gudskelov for dét, for det har reddet mit liv, at få fri fra pres og stress mm, så hans vurdering sad lige i skabet og har givet mig livet tilbage....

de7smådværge 02-05-2015 21:17

Citat:

Oprindeligt indsendt af helenekr (Send 324991)
Ja, det var ikke noget problem i min sag, men han er ikke specielt ''snakkende'' som fx en psykolog kan være. Men han er god til at lytte, og hvis han siger/skriver noget til kommunen, så lukkes den ligesom dér, da ingen - heller ikke lægekonsulenter - kan dreje hans ord.

Så i min sag var der faktisk kun ham og sagsbehandleren, og han skrev kun én gang til kommunen, og så var jeg på smult vande og fik tilkendt pensionen kort efter. Og gudskelov for dét, for det har reddet mit liv, at få fri fra pres og stress mm, så hans vurdering sad lige i skabet og har givet mig livet tilbage....

Dejligt at høre...altså at du føler du har fået livet tilbage :-) Min sagsbehandler kender ham desværre ikke, så I hans øjne, vil evt. attester nok ikke have den store betydning. Hvordan man kan være socialrådgiver for psykisk syge uden at kende Psykiatrifonden eller have hørt hans navn før er mig en gåde.

Ninja 02-05-2015 23:36

Sagsbehandleren læser nok ikke bøger eller tager til foredrag om psykisk syge - det er ellers også ham der fortæller på kommunerne om psykisk syge mennesker, og skriver alle deres pjecer:D

de7smådværge 03-05-2015 03:05

Citat:

Oprindeligt indsendt af helenekr (Send 324993)
Sagsbehandleren læser nok ikke bøger eller tager til foredrag om psykisk syge - det er ellers også ham der fortæller på kommunerne om psykisk syge mennesker, og skriver alle deres pjecer:D

Det kan være jeg skal medbringe nogle pjecer næste gang eller et par af hans bøger:p

Ninja 03-05-2015 11:09

Ja, eller bare hvil trygt ved, at Jes Gerlach ved hvad han laver. Tror ikke han behøver at være kendt for sagsbehandleren, for at kunne understrege en pointe:)

mukke 03-05-2015 12:12

Han er rar og god og dygtig, men har ikke så megen tid til at snakke.
Han gør sit bedste indenfor sin snævre tidsramme.

Jeg kan også anbefale ham,- men det er ikke altid, der "lukkes", når han har talt.
I mit tilfælde har han talt tre gange uden, at nogen har rettet sig efter det.
Han er MEGET træt af kommunen.

Søg ham endelig. Han er absolut god.

Jeg glemte lige at sige,l at han er fortaler for så lidt medicin som muligt. Han foretrækker samtale.

de7smådværge 04-05-2015 05:38

Citat:

Oprindeligt indsendt af mukke (Send 325006)
Jeg glemte lige at sige,l at han er fortaler for så lidt medicin som muligt. Han foretrækker samtale.

Ok tak for svaret. Troede faktisk han var en " medicinmand". Men hvis han ikke har tid til samtaler ( altså terapi?), skal man så se andre ved siden af?

Ninja 04-05-2015 08:37

Ja, jeg havde også en psykolog til ''terapi'' - en jeg selv måtte betale, da jeg var for gammel til at komme ind under deres psykologordninger...

Allerede dengang i 2007 - 2009 var han TRÆT af kommunen, selvom alt var lettere den gang. I dag kan man jo ikke få fx pension på baggrund af noget psykisk - med mindre man virkelig er ramt og har været tilknyttet div afdelinger i årevis - (det kunne man den gang), så jeg kan godt forestille mig, at det er endnu værre i dag:eek:

de7smådværge 04-05-2015 10:19

Citat:

Oprindeligt indsendt af helenekr (Send 325017)
Ja, jeg havde også en psykolog til ''terapi'' - en jeg selv måtte betale, da jeg var for gammel til at komme ind under deres psykologordninger...

Allerede dengang i 2007 - 2009 var han TRÆT af kommunen, selvom alt var lettere den gang. I dag kan man jo ikke få fx pension på baggrund af noget psykisk - med mindre man virkelig er ramt og har været tilknyttet div afdelinger i årevis - (det kunne man den gang), så jeg kan godt forestille mig, at det er endnu værre i dag:eek:

Nej, der er mange ting man ikke kan få når det er noget psykisk og tror det er blevet endnu værre i dag. Mange mister desværre deres sygedagpenge med begrundelsen at det er psykisk og man ikke kan sætte en helt pæcis tidsfrist for raskmeldning, som hvis det var et brækket ben:-(

Vældigt sympatisk og troværdigt, når en læge giver udtryk, for at værre træt af kommunen overfor sine patienter. Men de går vel også ind og forværrer hans patienter/behandlingen et langt stykke hen af vejen.

Ninja 05-05-2015 07:51

Præcis, de kommer jo nok tilbage og har fået det endnu værre, og det forværre jo behandlingen - specielt hvis en del af behandlingen er ro, og kommunen så fortsætter klapjagten med aktivitet.

Uanset hvordan man ellers vender og drejer det, så må det være rædselsfuldt på begge sider af bordet......særligt for patienten/klienten. Der er ikke noget værre end at være syg, og ikke kunne få lov til at være det pga besparelser og latterlige regler:mad::eek:

:kram::kram:

de7smådværge 05-05-2015 12:44

Citat:

Oprindeligt indsendt af helenekr (Send 325048)
Præcis, de kommer jo nok tilbage og har fået det endnu værre, og det forværre jo behandlingen - specielt hvis en del af behandlingen er ro, og kommunen så fortsætter klapjagten med aktivitet.

Uanset hvordan man ellers vender og drejer det, så må det være rædselsfuldt på begge sider af bordet......særligt for patienten/klienten. Der er ikke noget værre end at være syg, og ikke kunne få lov til at være det pga besparelser og latterlige regler:mad::eek:

:kram::kram:

Enig. Tror faktisk der er mange der har det rigtigt svært. Også vores sagsbehandlere mv. sådan som systemet er skruet sammen.


:kram:

de7smådværge 12-05-2015 19:00

Er der nogen der ved hvorfor han står på listen over " Term-læger"?
Hader det koncept

Akvamarin 12-05-2015 22:01

Citat:

Oprindeligt indsendt af de7smådværge (Send 325332)
Er der nogen der ved hvorfor han står på listen over " Term-læger"?
Hader det koncept

Så hold dig fra ham! Jeg så et af de klip hvor ham interviewes på TV og der anbefaler han også elektrochok til alvorligt depressive patienter. Så han er en fuldstændig konventionel psykiater.

Hvilken liste over "Term-læger" er det egentlig han står på? Har du et link til en liste over læger der anvender TERM eller vejleder ikke-psykiatriske læger i at anvende TERM?

de7smådværge 13-05-2015 03:03

Citat:

Oprindeligt indsendt af Akvamarin (Send 325338)
Så hold dig fra ham! Jeg så et af de klip hvor ham interviewes på TV og der anbefaler han også elektrochok til alvorligt depressive patienter. Så han er en fuldstændig konventionel psykiater.

Hvilken liste over "Term-læger" er det egentlig han står på? Har du et link til en liste over læger der anvender TERM eller vejleder ikke-psykiatriske læger i at anvende TERM?

https://www.facebook.com/eurylis/pos...52482656269887

Og der er sikkert mange flere.

Akvamarin 13-05-2015 12:54

Citat:

Oprindeligt indsendt af de7smådværge (Send 325346)

TAK skal du have :)

de7smådværge 04-06-2015 15:45

Så har jeg haft fornøjelsen af Jes Gerlach. Tror det er den mest sympatiske behandler jeg nogensinde har mødt. Stor ros til ham!

Nu til det andet...min sagsbehandler har henvist mig til en psykolog, der skal hjælpe mig med min angst ( hos anden aktør ) og hun skal skrive min progressionsrapport. WHAT? Tænker jeg...skal en nyuddannet psykolog rippe op i alt muligt og forværre min tilstand samtidig med at jeg går hos en af landets førende psykiatere?

Hvad ville i gøre i denne situation?

Ninja 04-06-2015 16:38

Citat:

Oprindeligt indsendt af Akvamarin (Send 325338)
Så hold dig fra ham! Jeg så et af de klip hvor ham interviewes på TV og der anbefaler han også elektrochok til alvorligt depressive patienter. Så han er en fuldstændig konventionel psykiater.

Jeg er selv en af de deprimeret, der har gavn af fx elektrochok, da det er det eneste der virker:)

Jeg har sågar fået indført i mine journaler, at jeg VIL tilbydes elektrochok hvis jeg bliver så deprimeret (som jeg plejer!), hvor jeg ikke kan tage vare på mig selv:cool:

Citat:

Oprindeligt indsendt af de7smådværge (Send 326328)
Så har jeg haft fornøjelsen af Jes Gerlach. Tror det er den mest sympatiske behandler jeg nogensinde har mødt. Stor ros til ham!

Nu til det andet...min sagsbehandler har henvist mig til en psykolog, der skal hjælpe mig med min angst ( hos anden aktør ) og hun skal skrive min progressionsrapport. WHAT? Tænker jeg...skal en nyuddannet psykolog rippe op i alt muligt og forværre min tilstand samtidig med at jeg går hos en af landets førende psykiatere?

Hvad ville i gøre i denne situation?

Det var nu også en psykolog der skrev min progressionsrapport, men det var fuldstændig udramatisk - hun skulle hverken ribbe op i noget, eller gennemgå ''barndommen'' - hun var kun interesseret i hvorfor jeg ikke kunne komme i arbejdsprøvning.

Og hun kom her hjem sammen med en sagsbehandler, og vi klarede det hele over to gange (1 time pr gang).

På det tidspunkt hvad jeg så fået papirene fra Jes Gerlach, så jeg havde lavet en kopi til dem hver. Så progressionsrapporten var nærmest en kopi af det Jes havde skrevet.

de7smådværge 04-06-2015 18:34

Citat:

Oprindeligt indsendt af helenekr (Send 326333)
Det var nu også en psykolog der skrev min progressionsrapport, men det var fuldstændig udramatisk - hun skulle hverken ribbe op i noget, eller gennemgå ''barndommen'' - hun var kun interesseret i hvorfor jeg ikke kunne komme i arbejdsprøvning.

Og hun kom her hjem sammen med en sagsbehandler, og vi klarede det hele over to gange (1 time pr gang).

På det tidspunkt hvad jeg så fået papirene fra Jes Gerlach, så jeg havde lavet en kopi til dem hver. Så progressionsrapporten var nærmest en kopi af det Jes havde skrevet.

Tak for dit svar. Denne her psykolog er " bestilt til at kurere min angst " over x antal timer og derefter skal der udarbejdes en progressionsrapport. Hun gik meeeget dybt første gang og respekterede ikke at der var ting jeg ikke ville tale om og at jeg fik et angstanfald undervejs. Det er derfor jeg bliver utryg, da jeg ønsker en kompetent behandler. Progressionsrapporten kan kun blive misvisende og er nervøs for om hendes udtalelser vil vægte højere end Gerlach´s.

de7smådværge 14-06-2015 08:17

Citat:

Oprindeligt indsendt af de7smådværge (Send 326339)
Tak for dit svar. Denne her psykolog er " bestilt til at kurere min angst " over x antal timer og derefter skal der udarbejdes en progressionsrapport. Hun gik meeeget dybt første gang og respekterede ikke at der var ting jeg ikke ville tale om og at jeg fik et angstanfald undervejs. Det er derfor jeg bliver utryg, da jeg ønsker en kompetent behandler. Progressionsrapporten kan kun blive misvisende og er nervøs for om hendes udtalelser vil vægte højere end Gerlach´s.

Undskyld jeg lige " bumper" min egen tråd, men er der nogen der ved om kommunen vil vægte Jes Gerlachs udtalelser højere end en praktiserende læges? Kan ikke rigtigt gennemskue det og har ikke en tilknytning til en læge, da jeg er gruppe 2 og ham jeg plejer at bruge alligevel ikke har forholdt sig til min situation under min sygemelding.

Ninja 14-06-2015 20:05

En speciallæge bliver naturligvis altid vægtet højere end en almen praktiserende.

Kommunen benytter sig også selv af speciallæger af samme årsag.

mukke 15-06-2015 15:14

...i det omfang, kommunen overhovedet vægter en læges overbevisning tungere, end kommunens egen....

de7smådværge 15-06-2015 17:39

Citat:

Oprindeligt indsendt af mukke (Send 326848)
...i det omfang, kommunen overhovedet vægter en læges overbevisning tungere, end kommunens egen....

Det er desværre nok rigtigt. Vi er oppe i mod et meget tungt system, der bestemt ikke er skabt til borgerens fordel.

de7smådværge 25-08-2015 12:54

Er det rigtigt at Gerlach er i gang med at sælge sin praksis ? :-(

stampe 25-08-2015 14:19

Jes Gerlach har dispensation fra 75-årsreglen til cirka udgangen af november 2016.
Men ikke kendskab til evt salg.

de7smådværge 25-08-2015 14:42

Citat:

Oprindeligt indsendt af stampe (Send 330306)
Jes Gerlach har dispensation fra 75-årsreglen til cirka udgangen af november 2016.
Men ikke kendskab til evt salg.

Ok. Kender slet ikke den regel. Kan der gives dispensation igen? Det er bare et stort tab for en masse patienter og psykiatrien :-(

stampe 25-08-2015 15:00

Han har fået 3 års dispensation efter sit 75enstyvende år.

Men se evt nærmere her om generelle regler (sløv site)

https://sundhedsstyrelsen.dk/da/udda...rsgraense.aspx

de7smådværge 25-08-2015 16:02

Citat:

Oprindeligt indsendt af stampe (Send 330309)
Han har fået 3 års dispensation efter sit 75enstyvende år.

Men se evt nærmere her om generelle regler (sløv site)

https://sundhedsstyrelsen.dk/da/udda...rsgraense.aspx

Tak for svaret.
Det er altså trist.

de7smådværge 12-08-2016 21:40

Er der andre herinde der aktuelt går hos Jes Gerlach ? Bliver hans ord stadig vægtet højt af jobcenteret eller ... ??

stampe 13-08-2016 07:49

Jes Gerlach står stadig med kun autorisation til ultimo november 2016

Autorisationsstatus:
Autorisation gyldig. Opnået dispensation for 75-årsreglen gældende for perioden: 26/11/2013 - 26/11/2016

de7smådværge 13-08-2016 08:23

Citat:

Oprindeligt indsendt af stampe (Send 345618)
Jes Gerlach står stadig med kun autorisation til ultimo november 2016

Autorisationsstatus:
Autorisation gyldig. Opnået dispensation for 75-årsreglen gældende for perioden: 26/11/2013 - 26/11/2016

Nu var det jo ikke det jeg spurgte om :rolleyes:

mukke 27-08-2016 13:09

Ja, han er en kapacitet og hans ord bliver stadig vægtet - så meget som kommunen nu vægter speciallægers ord.
Han er grundigt irriteret over kommunen.
Den sidste erklæring, han skrev for mig, da de blev ved med at ville have nye erklæringer, havde en tydelig undertone af "Jamen, jeg HAR jo sagt....!"

KageØre 28-08-2016 08:54

Citat:

Oprindeligt indsendt af mukke (Send 345984)
Ja, han er en kapacitet og hans ord bliver stadig vægtet - så meget som kommunen nu vægter speciallægers ord.
Han er grundigt irriteret over kommunen.
Den sidste erklæring, han skrev for mig, da de blev ved med at ville have nye erklæringer, havde en tydelig undertone af "Jamen, jeg HAR jo sagt....!"

Der findes heldigvis flere psykiatere der udstråler lignende pondus overfor kommunen, og har kommunens fulde respekt.
Men også lader skinde igennem i erklæringer,at kommunen skal lade være med at tro at tilstanden ændret sig bare fordi kommunen ønsker samme spørgsmål besvaret 10 gange.

stampe 28-08-2016 12:10

Citat:

Oprindeligt indsendt af de7smådværge (Send 345620)
Nu var det jo ikke det jeg spurgte om :rolleyes:

Nej det er jeg klar over, men hvis han er på vej ud af arbejdsmarkedet, er der måske nogen, der kender en lignende kapacitet.

mukke 28-08-2016 12:27

Hvis han kan nå at skrive den inden han fratræder.....

de7smådværge 28-08-2016 17:39

Mukke sagde han til dig at han skulle fratræde og bad du ham om råd ifht. en ny psykiater ?

mukke 17-08-2017 21:12

...med et års forsinkelse.... nej...

de7smådværge 18-08-2017 07:53

Et svar er aldrig for sent:p

Han praktiserer stadig, men personligt fandt jeg ham for " hvilende på laurbladende", så mine attester eller behandling har ikke bragt mig videre. ( MEN han er flink, det er bare ikke altid nok og havde også en tendens til at bytte om på andre patienter og mine personlige data )

Andre der har forslag til psykiatere som jobcenteret faktisk respekterer ??


Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 10:48.

Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension