K10 - Flexjob & Førtidspension

K10 - Flexjob & Førtidspension (https://www.k10.dk/index.php)
-   Alt det andet (https://www.k10.dk/forumdisplay.php?f=30)
-   -   Smerteklinik, hvordan???? (https://www.k10.dk/showthread.php?t=5757)

sara 25-08-2008 13:16

Smerteklinik, hvordan????
 
Hejsa alle sammen.

Ville lige høre om der er nogle herinde der har erfaring med smerteklinik.?????

Altså hvor lang tid er man der?????

Er det hver dag???

Antal timer???

Hva laver man????

o.s.v.

Knuz:kram::kram::kram: til jer alle.

bettina 25-08-2008 13:26

hej Sara

Jeg har prøvet at være på en smerteklinik.
Vi var der en gang om ugen i 12 uger. Hver gang var ca. 4-5 timer. Rigtig lang tid, men kan man ikke holde til det, lægger de gerne en madras frem. Det gjorde de i hvert fald hvor jeg var.
Man er tilknyttet et hold. Og det behøver ikke nødvendigvis at være samme diagnose som dig selv. På holdet er der tilknyttet en fysioterapeut, en psykolog og en speciallæge. Han (speciallægen) er der som regel ikke men man kan altid kontakte vedkommende og snakke, hvis man har behov for det. Der er også tilknyttet en socialrådgiver. Og brug dem!! De er knald dygtige og på din side!!!...
Nogle af timerne er sat af til øvelser, nogle til meditation og resten til samtale på holdet. Og det er altså virkelig rart at møde nogle med samme problemer. Selv om man ikke har samme diagnose er som regel alligevel de samme ting man går og tumler med.

Spørg endelig hvis du vil vide mere:)

Bettina

kimmik 25-08-2008 13:32

Hej Sara

Jeg er lige starte på smerteklinik.

30 timer om ugen

ja hver dag

på mit skema står der

velvære/stress og smerte

kost og sundhed

bevægelse samt hverdagspsykologi og arbejdsmarkedet.

Men snak med din sagsbehandler hvor meget du kan bruge af det,det gjorde jeg så jeg er der ca 10-15 timer om ugen.

sara 25-08-2008 13:35

Tak for hurtig svar Bettina....

Hvor i landet var du????? Og ved du om det er samme forløb overalt i landet????
Jeg er blevet henvist til Vejle..

Sara

sara 25-08-2008 13:37

Hej Kimmik...

Puha det er godt nok mange timer;-)

Hvor i landet er det???

Åbenbart forskelligt, far sted til sted.

Sara

bettina 25-08-2008 13:58

Hej Sara

Jeg var på Vejle,..... på Vejle fjord...
Er det der du skal hen?...


Bettina

Færselsuheld 25-08-2008 14:00

Hejsa.
Jeg er tilknyttet køge smerteklinik på sygehuset. Her ser man på hvordan jeg har det , smertebhandler mig med medicin og jeg har været der en halv time af 2 gange på 4 måneder. Resten har vi taget over tlf. min er en medicin´s smertebehandling via min læge´s henvisning. Men der jo mange måder og gøre det på. Har været på et engang hvor man bode der en uge, mens man skulle en masse igennem og senere kom tilbage og fik tjekket op på det :O)

sara 25-08-2008 14:01

Nej det er ik Vejle fjord, men vejle sygehus....

bettina 25-08-2008 14:03

Okay...
Ja der er tilsyneladende mange måder at gøre det på. Men hovedsagen er jeg tror du bliver glad for det. :)
Har du ikke fået noget papir over hvordan det skal forløbe. Hvad planen er med det?... Hvornår skal du starte?

Bettina

anja 25-08-2008 14:03

jeg var i aalborg på smerteklinik. De første gange hos overlægen ca hver 14 dag 1/2 time. Kom senere på hold 1 gang ugentlig 2 timer.
Jeg vil også anbefale man gør brug af deres socialrådgiver.
Jeg har hentet meget hjælp hos smerteklinikken.


Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 00:45.

Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension