K10 - Flexjob & Førtidspension

K10 - Flexjob & Førtidspension (https://www.k10.dk/index.php)
-   Spørgsmål ang fleksjob (https://www.k10.dk/forumdisplay.php?f=27)
-   -   Ferie? (https://www.k10.dk/showthread.php?t=20649)

Winther 14-12-2011 14:47

Ferie?
 
Jeg er ledig fleksjobber, overgået til anden aktør. Her skal vi møde 1 gang ugentlig. Mit spørgsmål går på, kan anden aktør stort set lægge ferie så det passer dem, her tænker jeg på dagene mellem jul og nytår.? Jeg har feriepenge tilgode, men savner en varsel og en plan på længere sigt over, hvornår vi skal holde tvungen ferie... Hvad har vi ret og pligt til... Selv om vi er arbejdsledige er det jo stadig rart at kunne planlægge ferie i forhold til familien...eller gemme et par dage, hvis noget uforudset skulle dukke op...

Ricky M. 14-12-2011 14:59

Hvis du modtager ledighedsydelse, er det grundlæggende samme regel sæt, som en forsikret ledig (a-kasse) er underlagt.

Er du på kontanthjælp, så mister du ikke ydelse, bare fordi dit tilbud vælger at holde ferielukket, du kan bare ikke kalde det "ferie", men vil da tro at du slipper for aktivitet i den periode de har lukket...
Tror slet ikke de orker at skulle sætte gang i noget andet, bare for en uges skyld, det kræpver nemlig at du skal visiteres til andet tilbud (man kan ikke være i 2 på samme tid) og derefter visiteres tilbage efter nytår. Det er MINDST 2½-3 timers papirarbejde, for så lidt..

Multe 15-12-2011 01:33

Hej Winther

2. aktør kan - umiddelbart - ikke bare lukke biksen på hverdage, alle andre "Jobcentre" skal jo også holde åbent mellem jul og nytår, da man kan komme i job fra dag til dag... -og tænk på ALLE de job der kan dukke op i disse dage ;)

I øvrigt en mærkværdig mødeplan du/i har hos 2. aktør... -1/en gang om ugen giver jo ikke kommunen den store refusion, men der er måske en forklaring?


.

Mani 17-12-2011 15:42

Citat:

Oprindeligt indsendt af Multe (Send 198197)
2. aktør kan - umiddelbart - ikke bare lukke biksen på hverdage, alle andre "Jobcentre" skal jo også holde åbent mellem jul og nytår, da man kan komme i job fra dag til dag... -og tænk på ALLE de job der kan dukke op i disse dage ;)
.

Har lige læst i lokalavisen at flere kommuner i Nordsjælland holder lukket mellem jul og nytår og dette gælder også jobcenterne ..
Så der må jo ligge bunker af jobs i disse kommuner efter nytår - godt man bor i en af dem :mad:

Winther 17-12-2011 23:07

?
 
Men kan de tvinge mig til at tage ferie mellem jul og nytår? Bliver det mit problem at anden aktør gerne vil have ferie?

Ricky M. 17-12-2011 23:19

Der er ikke tale om ferie i dit tilfælde, det vil højst blive takseret som"Aktivitets-fri"

De må IKKE trække i din ydelse eller lignende... Det er jo en udefra kommende begivenhed som gør at du ikke kan deltage

Multe 18-12-2011 01:47

Citat:

Oprindeligt indsendt af Mani (Send 198571)
Har lige læst i lokalavisen at flere kommuner i Nordsjælland holder lukket mellem jul og nytår og dette gælder også jobcenterne ..
Så der må jo ligge bunker af jobs i disse kommuner efter nytår - godt man bor i en af dem :mad:


Hej Mani... -ja, det var så bare min form for dårlig ironi(eller dårlig kommunikation)... -for alle(99 %) kommuner og dermed jobcentre holder jo lukket i uge 52... -så ja, vi kan se frem til en masse job at vælge og vrage i, efter nytår ;)

Og hvor seriøst kan man så tage deres arbejde i det daglige, når alt bare lukker ned når de selv skal have ferie :o:o:o


.

Winther 18-12-2011 14:40

ferie..
 
Jeg er nok lidt stædig, for før sommerferien fik vi at vide, at der ikke blev ferielukket men vi selvfølgelig kunne holde ferie, og 1 uge henne i ferien så får vi alligevel at vide, at vi ikke skal komme og at de gerne så at vi så holdt ferie i 3 uger...i efterårsferien bliver undervisning også aflyst med få dages varsel, undervisningsdag bliver flyttet til anden dag med dags varsel, så ud fra det, så virker det meget lidt planlagt, og jeg føler mig presset til at holde ferie, for at de har ryggen fri...Det bryder jeg mig bestemt ikke om...

Mani 18-12-2011 19:41

Citat:

Oprindeligt indsendt af Multe (Send 198647)
Hej Mani... -ja, det var så bare min form for dårlig ironi(eller dårlig kommunikation)... -for alle(99 %) kommuner og dermed jobcentre holder jo lukket i uge 52... -så ja, vi kan se frem til en masse job at vælge og vrage i, efter nytår ;)

Og hvor seriøst kan man så tage deres arbejde i det daglige, når alt bare lukker ned når de selv skal have ferie :o:o:o


.

Hej Multe.

Forstod godt din ironi :cool:

Mani ;-)


Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 18:02.

Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension