K10 - Flexjob & Førtidspension

K10 - Flexjob & Førtidspension (https://www.k10.dk/index.php)
-   Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 (https://www.k10.dk/forumdisplay.php?f=28)
-   -   "Drøftelse af min sag". (https://www.k10.dk/showthread.php?t=11061)

Lunasdatter 18-10-2011 16:36

Citat:

Oprindeligt indsendt af Enteneller (Send 186042)
Fik brev i dag fra sagsbehandleren om møde næste tirsdag, godt nok en af dem hvor vi skal tale om min "job søgning" så jeg hurtigst muligt kan komme i arbejde, men dem vænner man sig jo til. :cool:

Samtidig har hun mailet mig svar på hvorfor jeg ikke bare kunne få en tid for samtale med hendes mail svar i fredags. Hun skriver som flg:

"Jeg har allerede sendt et brev til dig med møde. Håber du har fået det?

Jeg synes, at vi først og fremmest skal drøfte hvordan du har det, og hvad du kan klare, inden vi går videre til mulighederne."

Jamen det er jo så lige sådan det skal være nu skal jeg "bare lige" finde ud af hvad jeg kan klare ???!! Og om det er nok til pensionsnævnet i sidste ende ??

EE.. det lyder sørme godt.. hun er da en der selv vil se giraffen og høre fra dens egen mund hvordan og hvorledes det hele hænger sammen.. og om det hænger sammen...

Så nu har du indtil næste tirsdag til at skrive stikord ned... og husk så lige at få flettet det der hundelufteri ind.. hvordan det drænede dig for energi osv osv..

Krydser fingre for dig... ♥
Knus Lone

Enteneller 18-10-2011 20:36

Ja det jo lige det. Jeg er så gået tilbage til hunde lufteriet, men på mine tidspunkter om formiddagen og når jeg har lyst. Jeg kunne ikke leve med den dårlige samvittighed overfor hunden. Livet er jo hele tiden hiv og sving og frem og tilbage og det må man jo forsøge at få til at passe sammen.

Det at komme i arbejdsprøvning, vil for mig betyde det samme som at komme i "koncentrations lejr", ja det er meget hårdt sat op, men jeg skal nok tage derhen og være der i arbejdsprøvning, men det er ikke noget hverken min krop eller jeg holder af.

Jeg må arbejde på nogle stikord og beskrivelser, så hun kan få en forståelse af hvad jeg kan klare. Håber også at hun kan ligge nogle bud på bordet.

Som Mtv. skrev tidligere burde sagsbehandlerne og jobcentrene ikke have noget med psykisk syge at gøre, det er alt for svært for dem at finde ud af hvordan de/vi skal afklares. Der er nok også mange som nok aldrig bliver det..

Vovse 18-10-2011 21:47

Citat:

Oprindeligt indsendt af Enteneller (Send 186092)
Som Mtv. skrev tidligere burde sagsbehandlerne og jobcentrene ikke have noget med psykisk syge at gøre, det er alt for svært for dem at finde ud af hvordan de/vi skal afklares. Der er nok også mange som nok aldrig bliver det..

Det er såmænd ikke altid lettere for fysisk syge.:rolleyes:

Selv Claus Hjort Frederiksen mente, at hvis et menneske fik dårlig ryg, så skulle dette menneske da bare have et stillesiddende arbejde.:mad: :mad:

Det er vist ikke ret mange ryg-patienter, der kan holde ud at have et stillesiddende arbejde.:eek:

Carmen 18-10-2011 23:12

Citat:

Oprindeligt indsendt af Enteneller (Send 186092)
Som Mtv. skrev tidligere burde sagsbehandlerne og jobcentrene ikke have noget med psykisk syge at gøre, det er alt for svært for dem at finde ud af hvordan de/vi skal afklares. Der er nok også mange som nok aldrig bliver det..

Det gælder også fysisk syge!

Prøv at google Jeres SB'ere og tjek, hvilke forudsætninger de har for at bedømme syges formåen...

FrkNorden 19-10-2011 17:00

Åhhh, sødeste EE!!

Nu har jeg ikke været på K10 siden....well....for efterhånden et par uger siden... Hvor jeg bare ærger mig når jeg læser det nyeste i din sag! Jeg forstår simpelthen ikke denne her uvilje i din sag! Ja, altså ikke fra dig! Men hvad er det de HÅBER på magisk vis at finde ud af mht din arbejdsevne?? I dont get it!!

Jeg kan under ingen omstændigheder se HVAD et angst kursus vil gøre godt??? Det ville de også først have mig i, men kunne efterfølgende godt se det var urealistisk for mig at følge et kursus forløb på 25 timer - når netop min behandlende psykiater sagde der ikke var mere at gøre...

Kan du ikke tage en snak med din psyk om det??? Høre til hans mening på ALT sammen i sagen???

Kæmpe kram og hold ud min tøs:kram:

Enteneller 21-10-2011 09:10

Citat:

Oprindeligt indsendt af Carmen (Send 186134)
Det gælder også fysisk syge!

Prøv at google Jeres SB'ere og tjek, hvilke forudsætninger de har for at bedømme syges formåen...

God idé Carmen og så vil jeg da lige sige, at det da helt sikkert også gælder at fysisk syge heller ikke kan bedømmes af sagsbehandlerne. Systemet er som sådan ikke lavet for syge mennesker, vi skal da i al fald ikke nævne for meget om vi er syge, det skal de bare have "sort på hvidt".

Netop derfor bliver det også svært for mig, at beskrive hvad jeg kan og ikke kan i forhold til min videre afklaring. Så ville jeg hellere at hun spurgte; "Kan du være der en halv time eller 2", der er så nok højst en halv. Jeg må se hvad det bliver til og hvilke stikord jeg evt. får skrevet til på tirsdag. :(

Enteneller 25-10-2011 08:34

Hejsa,

Så er det i dag jeg skal møde min nye sagsbehandler. Jeg kunne ikke google hende, da hun har samme oprindelige navn som en kendt forfatter:rolleyes:, men jeg har da et godt indtryk af hende indtil videre.

Jeg har ikke skrevet noget ned, om hvordan jeg har det og hvad jeg kan klare. Jeg er ikke så god til det der med noter. Tror bare at jeg tager min sag med eller noget af den.:cool:

Sad og tænkte på at hun måske kunne mene, at jeg var for dårlig til en arbejdsprøvning !!? Det vil så være på den måde at jeg højst sandsynligt ikke vil kunne magte ret meget af den før jeg må stå af. Nu må vi se hvad det bliver til og om hun har nogle forslag omkring Espelunden eller lign. i ærmet.

Há en god dag.

jasch 25-10-2011 09:25

Held og lykke med mødet EE og skriv gerne når du kommer hjem.

- og den der med at være for syg til arbejdsprøvning er meget svær, jeg har lige haft min egen læge i telefonen min trommehinde er sprunget - og jeg skulle bare stille, så de kunne se det løb ud af øret og jeg græd.....altså helt ærligt hvor fanden er vi henne idag.

MTVRV1 25-10-2011 09:39

held og lykke med mødet

hvis din sagsbehandler mener du er for dårlig til en arbejdsprøvning, så er jeg bange for du ikke kommer videre i din sag
så vidt jeg ved har din psykiater ikke skrevet du absolut ikke må deltage i en arbejdsprøvning eller anden behandling

men pensionsnævnet forventer jo næste gang de skal se på din sag
at du netop har været i arbejdsprøvning

men på den anden side, skal du nok heller ikke forvente det sker
alså din sagsbehandler mener du er for dårlig.

forstå ikke helt du ikke har taget mit råd tll efterretning
alså en side med stikord omkring dit forløb
det har jeg altid haft med, med til sagsbehandler eller læger
nu kan den dog snart ikke være på en side mere:(

skriver mere end bare en side, men til mødet har jeg bedt dem om at læse den første
netop så man slipper for at fortælle sin historie fra begyndelse hvergang man møder en ny

jasch 25-10-2011 10:25

- tror du har helt ret MTVRV1.

Hendes begrundelse i tidligere afslag på pension var, at hun ikke var arbejdsprøvet "nok" og 43 år det er ingen hindring, kommunen skal stadig spare penge og du er ung i deres øjne.


Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 16:01.

Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension