K10 - Flexjob & Førtidspension

K10 - Flexjob & Førtidspension (https://www.k10.dk/index.php)
-   Alt det andet (https://www.k10.dk/forumdisplay.php?f=30)
-   -   TAG DEN, Tåstrup jobcenter. (https://www.k10.dk/showthread.php?t=15851)

Maj-Britt 21-12-2010 15:29

TAG DEN, Tåstrup jobcenter.
 
Da det jobcenter smed mig på Viva, et aktiveringskursus, da var starten at min uduelige sagsbehandler på forhånd havde lavet en jobplan, og jeg fik en halv time til at læse den, underskrive, møde op 22 efter, i modsat fald, ingen kontanthjælp.

Jeg brokkede mig vildt og voldsomt, men hans svar var at den plan var godkendt af hans chef og jeg kunne hælde 100 §er ud, de var klogere end mig.

Jeg underskrev med en note om tvang og under protest, klagede på stedet til Beskæftigelsesankenævnet og min borgmester.

Min borgmester kagede lidt rundt, men fastholdt at alle regler var overholdt.

DET VAR DE IKKE.

BA har i dag givet mig ret, de ophæver kommunens afgørelse, hvilket betyder at jeg ikke havde nøde til at møde op på Viva d. 26-3-10.

Jeg fik brugt 6 mdr. der og hvad får jeg nu ud af at jobcenter keglede rundt??

At jobplan naturligvis annulleres , at alt skrevet om mig fra Viva er ligegyldigt og???

Fedt nok at få medhold, men de 6 spildte mdr. kan jo ikke trækkes tilbage.

buster 21-12-2010 15:34

TILLYKKE MED SEJREN :cool:

-uanset hvad, så ER det altså bare så rart at få at vide at det er DEM der ikke har fattet en meter NÅ! -og ikke dig ikk´;)

-men du har ret, sikke et resourcespild begge veje og hvor kunne man dog nå langt hvis blot Kommunen i det mindste havde mennesker ansat, der vidste hvad de roder med!

Go jul til dig og dine :kram:

ace dk 21-12-2010 15:38

det er netop sådanne lovbrud, som IKKE må gå upåagtet hen ... de skal naturligvis kompenseres med erstatning/undskyldning/etc..... rækkefølgen er mig komplet ligegyldig..


men det er ikke nok (i mine øjne) at man får slettet 6mdrs uretfærdighed med øregas....

der skal kompensation på bordet

mvh eders ace dk

buster 21-12-2010 15:39

Hørt, ace -ak, var det bare så vel(så kunne vi få kassekreditten ud af verden og så liiiige lidt for svie og smerte ikk´) ;)

Maj-Britt 21-12-2010 15:42

Den ryger lige i vores lokalavis, hvor borgmester har brugt 6 uger på at forklare os at der sørme ikke foregår noget ulovligt i hans kommune.

Borgerne sender ind til avisen i stride strømme, men næ nej, de tager fejl, han har ret.

Den afgørelse er min bedste julegave :cool: fordi NU skal der godt nok mailes til ham, avis, leder af jobcenter og hele byrådet.

Ja, en kompensation er rimelig, 6 mdr. uden et eneste brev fra dem er det mindste, jeg vil godtage.

Joooooooo, der er så fedt at få af vide at jeg da godt kan læse loven :kram:

Og god jul herinde til hele banden.

buster 21-12-2010 15:46

Held og lykke, du og DEJLIGT at høre, at du har formået at holde kampgejsten oppe :kram:

phhmw 21-12-2010 15:48

Flot flot arbejde....
 
Kære Maj-Britt

Sådan skal det gøres, trods det er hårdt arbejde.

Vi skal i det nye år være bedre til at bruge klagesystemet KORREKT og tale lidt mindre. Flot arbejde. De skulle skamme sig.

Hilsen Peter ;)

ladybird 21-12-2010 15:58

vil også sige tillykke med sejren, men de spildte måneder for du jo desværre ikke tilbage

Håber du får en undskyldning.

Carmen 21-12-2010 16:00

Flot kæmpet, Maj-Britt!

Jeg har også en Jobplan liggende hos BAN - håber på samme resultat som dig.

adbib 21-12-2010 17:07

Ja det er godt der er nogle som viser vejen til at klage. Jo flere klager, jo bedre. Tillykke.


Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 04:26.

Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension