K10 - Flexjob & Førtidspension

K10 - Flexjob & Førtidspension (https://www.k10.dk/index.php)
-   Spørgsmål ang fleksjob (https://www.k10.dk/forumdisplay.php?f=27)
-   -   Hvem bestemmer løn? (https://www.k10.dk/showthread.php?t=7194)

Løvetand 21-01-2009 19:07

Hvem bestemmer løn?
 
Jeg skal ansættes i fleksjob.
kommunen har sendt oplysninger om hvad de vil refundere i timeløn som er en mindsteløn udfra deres oplysninger fra en fagforening.
Min chef vil gerne give en mindre timeløn end det.
Kan det aftales med kommunen? Eller skal min chef give det samme som dem.
Jeg er ikke i fagforening.

zuza 21-01-2009 19:13

Fagforeningen SKAL med i aftalen, selvom du ikke er medlem.

Så jeg vil foreslå, at du kontakter den fagforening, der er med på banen.

:kram:

Løvetand 21-01-2009 19:36

Betyder det at min chef ikke kan give en mindre løn end det kommunen har besluttet?????
Jeg er villig til at få en mindre løn, da fleksjob ikke hænger på træerne. Mit spørgsmål er om det kan lade sig gøre?

vibeke69 21-01-2009 20:12

Hejsa.
Du skal da have det samme i løn som alle andre!!!
Din chef får jo tilskud til dig, så ham skal man jo ikke have så ondt af.
Held og lykke med dit ny job, og pas godt på dig selv.
Hilsen vibeke:kram:

Tina_ 21-01-2009 20:17

Jeg vil mene du skal kontakte kommunen først, ellers synes jeg du skal spørge en fagforening, bare skriv en mail til dem, de svarer på simple spørgsmål uden at tjekke om du er medlem !

Løvetand 21-01-2009 22:00

Citat:

Oprindeligt indsendt af vibeke69 (Send 47821)
Hejsa.
Du skal da have det samme i løn som alle andre!!!

Hilsen vibeke:kram:

Ja men de andre får en mindre løn end det kommunen skriver er den mindsteløn jeg skal have, derfor er mit spørgsmål om jeg kan få samme løn som de ansatte, altså en mindre timeløn end det kommunen vil refundere???

Andersen23 21-01-2009 22:33

NEJ. Du SKAL have mindstlønnen inden for dit område.

Jeg er selv lige kommet i fast fleksjob og der ringede mit arbejde til fagforeningen og snakkede løn med dem, vi var inde og tjekke igen på deres hjemmeside og så endte det med at jeg fik lidt mere end mindstelønnen inden for mit område, fordi de, som de sagde, gerne vil betale deres ansatte godt så de får glade medarbejdere ;).

Jeg får mindste lønnen inden for shippingområdet da det er der jeg arbejder, men kommunen giver tilskud til mindstelønnen inden for alm. kontor området.

helle4 21-01-2009 22:49

Hejsa, du skal selvfølgelig have mindsteløn indenfor det område, du nu bliver ansat i.

Du er jo ikke en slave, men medarbejder, med diverse skånehensyn.

Så selv om du meget gerne vil have jobbet, skal du lønnes som alle andre, din chef får jo ½- eller 2/3 del tilskud, til lønnen.

Og ellers tillykke med jobbet. :kram: Helle

Hejdien 21-01-2009 23:46

Kort og godt så skal du have mindstelønnen inden for det område du er ansat det er ikke noget kommunen bestemmer ej heller arbejdsgiver eller fagforening det står i loven :)

Så den kan din chef ikke slippe udenom..

Det kunne lyde som om din chef ikke har overenskomst siden han kan lønne de andre med mindre end mindste lønnen , i så fald gælder mindstelønnen stadig for det , det vil sige at er der ingen overenskomst så skal du have mindste lønnen inden for samlinglig område ..

Tina_ 22-01-2009 00:15

Skriv mail til fagforening, sig du er medlem !


Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 01:38.

Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension