K10 - Flexjob & Førtidspension

K10 - Flexjob & Førtidspension (https://www.k10.dk/index.php)
-   De Unge (https://www.k10.dk/forumdisplay.php?f=46)
-   -   ung ikke hjælp fra kommune (https://www.k10.dk/showthread.php?t=34046)

panther 30-06-2016 09:30

ung ikke hjælp fra kommune
 
Hej jeg skrive fra en vens datter hun kan ikke få hjælp fra kommune til hjælp af boglig indskud og de vil ikke hjælpe med enkle ydelse andgåne indskud lån fra kommune er fordi den lejlighed er en ungdommelig. Hvilke hjælp kan råde hvad så gør hjælp

MistyMiss 30-06-2016 12:25

Er datteren under uddannelse eller skal begynde i uddannelse snart?
Ellers er man nemlig ikke berettiget til at flytte ind i en ungdomsbolig

dinosaur 30-06-2016 21:41

Citat:

Oprindeligt indsendt af panther (Send 343998)
Hej jeg skrive fra en vens datter hun kan ikke få hjælp fra kommune til hjælp af boglig indskud og de vil ikke hjælpe med enkle ydelse andgåne indskud lån fra kommune er fordi den lejlighed er en ungdommelig. Hvilke hjælp kan råde hvad så gør hjælp

Hvad er hendes situation siden hun forventer at få hjælp?

Jeg har aldrig forventet at få hjælp fra kommunen. Jeg havde job, flyttede på et lejet værelse, da jeg havde sparet op og havde råd til en lejlighed jeg blev tilbudt, flyttede jeg. Boligsikring kendte jeg ikke noget til. Mine børn har gjort det på samme måde.:)

Mvh. Susanne

MistyMiss 30-06-2016 23:38

Citat:

Oprindeligt indsendt af dinosaur (Send 344025)
Hvad er hendes situation siden hun forventer at få hjælp?

Jeg har aldrig forventet at få hjælp fra kommunen. Jeg havde job, flyttede på et lejet værelse, da jeg havde sparet op og havde råd til en lejlighed jeg blev tilbudt, flyttede jeg. Boligsikring kendte jeg ikke noget til. Mine børn har gjort det på samme måde.:)

Mvh. Susanne

Der er ret direkte regler angående indskudslån. Så det er ikke så meget hvad man forventer, men mere at få hvad man er berettiget til.

At du og dine børn har klaret jer uden hjælp fra kommunen er da bare super, men det er ikke alle der er i stand til det.
I mine 5 år på kh på næsten laveste sats, havde min boligstøtte på næsten 400 kr, ret stor betydning for, at min økonomi hang sammen. Det er ikke alle der lige har råd til at sige nej til den slags støtte.

Og hvis jeg f.eks. bliver smidt ud af mine ungdomsbolig, fordi de pludselig ikke mener jeg er "ung med særlige behov" længere, ville jeg også være ret afhængig af et indskudslån. Jeg har desværre pt kun nået at spare 1900 kr op indtil videre til den del.
Så jeg forstår godt trådstarters vens datters mulige behov for denne hjælp, og jeg håber at du også kommer til at udvise forståelse for det.

Strandpigen 01-07-2016 07:45

Citat:

Oprindeligt indsendt af dinosaur (Send 344025)
Hvad er hendes situation siden hun forventer at få hjælp?

Jeg har aldrig forventet at få hjælp fra kommunen. Jeg havde job, flyttede på et lejet værelse, da jeg havde sparet op og havde råd til en lejlighed jeg blev tilbudt, flyttede jeg. Boligsikring kendte jeg ikke noget til. Mine børn har gjort det på samme måde.:)

Mvh. Susanne

Vi er alle her på K10, fordi vi har eller har haft brug for rådgivning i en svær situation, som har med vores forsørgelsesgrundlag at gøre. Det gælder vel også dig?


Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 04:19.

Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension