K10 - Flexjob & Førtidspension

K10 - Flexjob & Førtidspension (https://www.k10.dk/index.php)
-   Alt det andet (https://www.k10.dk/forumdisplay.php?f=30)
-   -   Kvitteringer og udregninger ved fængsel og løsladelse. (https://www.k10.dk/showthread.php?t=35531)

fuerzzzs1 07-08-2017 17:37

Kvitteringer og udregninger ved fængsel og løsladelse.
 
Jeg har lige været 50 dage i fængsel. I den forbindelse har jeg søgt om husleje (for at bevare bolig), og det har jeg da også fået men hold da kæft et tovtrækkeri, det blev den 29. juli inden kommunen fattede at hoste op med husleje for juli, lige før jeg mistede min lejlighed pga deres nøl.

Jeg ved ikke om langsommeligheden skyldes ferier eller hvad, men nu er der da nogenlundes styr på det - huslejen i al fald.

Der er dog stadig en ting som undrer mig. Kommunen sagde jeg ville få en paragraf 25A ved løsladelse som er 5900-noget kr.

Men på min konto er der gået 3600-noget ind.

Jeg ved godt at der nok skal betales skat af de 5900, men burde jeg ikke ha fradrag op til de 6000 eller mere, når nu jeg ingen reel indtægt har haft i 2 mdr (ingen kontanthjælp, sygemeldt i fængslet til 8 kr i timen).

Selv med 1 mdrs fradrag på 3-3500 kr, ville jeg da få beløbet til 4500-5000 kr ikke kun 3600, det lugter jo af fuld skat?

Hvad har jeg gjort forkert, eller hvorfor regner jeg forkert?

MistyMiss 07-08-2017 18:14

Det kan jo godt ske at kommunen har glemt at bruge dit fradrag.
Så det synes jeg bestemt du skal prøve at undersøge.
Tror skat burde kunne svare på det :)

fuerzzzs1 07-08-2017 19:38

Citat:

Oprindeligt indsendt af MistyMiss (Send 356415)
Det kan jo godt ske at kommunen har glemt at bruge dit fradrag.
Så det synes jeg bestemt du skal prøve at undersøge.
Tror skat burde kunne svare på det :)

Det der også irritererer mig er at man ikke for kvitteringer, eller lønsedler eller hvad man skal kalde det på de beløb.

Må ringe til udlejer for at sprøge om de har fået penge, og det her beløb er der heller intet papir på hvordan de er kommet frem til, hverken som post eller i E-boks.

jjsonn 07-08-2017 21:26

tror kun du får hjælp til at starte op på, altså et engangs beløb ikke 50 dages "løn"

du er jo forsøget i fængslet

KageØre 08-08-2017 00:24

Jeg synes at tallene lyder rigtige hvis der er brugt b-skattekort.
Umiddelbart kan de jo ikke vide om du har brugt dit fradrag til andet i perioden, man kan jo have så mange faste indtægter også selvom man sidder i fængsel.

Jeg ville kontakte skat og sige at fradraget ikke er udnyttet, så kan de regulere det ind.

fuerzzzs1 08-08-2017 02:54

Hovsa. ja det kan jo blive sent for enhver tidligt ;)

Mener ikke jeg har nævnt noget om at jeg skulle have "løn" for at være i fængsel, udover de håndører man får i kostpenge, men det er noget helt andet end det jeg spørger om ;)

jjsonn 08-08-2017 09:57

løn er at i """" fordi jeg mener at du ikke kan bruge 2 gange fradrag,

men spørg dem,det får du nok mest ud af.


Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 11:58.

Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension