K10 - Flexjob & Førtidspension

K10 - Flexjob & Førtidspension (https://www.k10.dk/index.php)
-   Spørgsmål ang fleksjob (https://www.k10.dk/forumdisplay.php?f=27)
-   -   Transporttid for flexjobber (https://www.k10.dk/showthread.php?t=36338)

Jannithomsen 08-05-2018 08:22

Transporttid for flexjobber
 
Jeg har lige et spørgsmål. Hvis jeg arbejder 1 1/2 time om dagen 2 gange i ugen er det så rimeligt at jeg skal bruge 45 min på transport fra bopæl til jobbet. Er der nogen grænser for transport tid ? Tænker jeg er jo allerede helt smadderet når jeg kommer på job så. Altså jeg skal bruge lige så lang tid på transport til og fra arbejde ,som jeg skal arbejde

KageØre 08-05-2018 08:34

Citat:

Oprindeligt indsendt af Jannithomsen (Send 362980)
Jeg har lige et spørgsmål. Hvis jeg arbejder 1 1/2 time om dagen 2 gange i ugen er det så rimeligt at jeg skal bruge 45 min på transport fra bopæl til jobbet. Er der nogen grænser for transport tid ? Tænker jeg er jo allerede helt smadderet når jeg kommer på job så. Altså jeg skal bruge lige så lang tid på transport til og fra arbejde ,som jeg skal arbejde

Hvad siger rapporten fra din afklaring, om transport ?

Fleksjobber 08-05-2018 08:43

regler for rimelig transporttid
 
Jeg tager afsted 45 min. før jeg skal møde på job i en time.

Jeg kender ikke til nogle regler ang. dette men det kan vel skrives ind som et skånehensyn

Jannithomsen 08-05-2018 09:04

Det er skrevet at det Max må være 4 km væk. Men det er der ikke taget hensyn til. Jeg har så skrevet til jobkonsulenter. For jeg vil være helt smadderet allerede når jeg kommer ud til jobbet pga transporten.. Det er 8 km væk og skal bruge 45 min på at komme derud arbejde 1 1/2 time og så 45 min transport hjem igen .

Vovse 08-05-2018 09:11

Citat:

Oprindeligt indsendt af Jannithomsen (Send 362980)
Jeg har lige et spørgsmål. Hvis jeg arbejder 1 1/2 time om dagen 2 gange i ugen er det så rimeligt at jeg skal bruge 45 min på transport fra bopæl til jobbet. Er der nogen grænser for transport tid ? Tænker jeg er jo allerede helt smadderet når jeg kommer på job så. Altså jeg skal bruge lige så lang tid på transport til og fra arbejde ,som jeg skal arbejde

Det handler ikke om, om det er rimeligt i al almindelighed.
Det handler om, om dine skånehensyn er respekteret.

Hvis det fremgår af akterne i din sag, at der max. må være 4 km til arbejdsstedet, så er dine skånehensyn ikke respekteret ved 8 km til job.

Du har sandsynligvis været i praktik/arbejdsprøvning der viste hvad du kan klare, og hvordan forholdene skal være for at du kan klare x antal timer. Og det er dét du skal forholde dig til. Ikke hvad andre finder rimeligt.

For nogen kan det virke underligt hvis man f.eks. skal bruge 1 times transport hver vej for at arbejde 1 time, men hvis det harmonerer med arbejdsevne og skånehensyn, så er det i orden.

Fleksjobber 08-05-2018 09:20

Hvor mange timer er du "scoret" til at kunne arbejde?

Jeg havde en prøvemåned, hvor jeg efterfølgende evaluerede på timeantal, opgaver, transporttid m.m.

Mon ikke det bliver det samme for dig?

Det er bedre at afprøve det og så konstatere,at det ikke går.

Frem for på forhånd at sige, det kan jeg ikke

Jannithomsen 08-05-2018 09:24

Jeg er bevilliget de 3 timer incl pauser efter behov. Har ikke haft flexjob før så er slet ikke inde i det. Men er helt sikkert villig til at afprøve det for vil da virkelig gerne have et job.

Bodrum 08-05-2018 09:25

Jeg har sammelagt 2,5t transport t/r

Det trækker da tænder, men det er det værd.

Fleksjobber 08-05-2018 09:48

For mit vedkommende med 45 min transport frem og tilbage for en times arbejde, medfører det jo, at jeg ikke kan arbejde mere end 1 time x 2 dage ugentligt

Jetted 08-05-2018 11:29

I mine skånebehov er der et punkt der lyder således:
Kort transporttid, sådan et Jette ikke bruger al sin energi på at transportere sig.


Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 14:08.

Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension