K10 - Flexjob & Førtidspension

K10 - Flexjob & Førtidspension (https://www.k10.dk/index.php)
-   Spørgsmål ang fleksjob (https://www.k10.dk/forumdisplay.php?f=27)
-   -   A-kasse / flexjobber (https://www.k10.dk/showthread.php?t=27462)

Jasmina 14-07-2013 13:39

A-kasse / flexjobber
 
Hej :)

Jer der er tilkendt flexjob og har meldt jer ud af A-kassen, betaler i noget til kommunen nu da i ikke betaler til A-kasse længere??? Jeg er nemlig kommet i tvivl om jeg ikke skal betale til noget:confused:

Dancer 14-07-2013 13:53

Hvis du var i efterlønsordning og vil overgå til flexydelsesordning = efterløn for flexere, så skal du betale via kommunen - jeg fik brev fra kommunen om hvad jeg ville.

Hvis man ikke er med i ordningen eller ikke ønsker at være det, så skal man ikke betale noget.

Jasmina 14-07-2013 14:05

Jeg var/er i en bidragsfri periode da jeg blev overflyttet fra efterlønsordningen til flexydelsesordningen og har fået papir på at jeg er overflyttet - men har ikke modtaget nogen opkrævning så jeg satser på at den bidragsfri periode fortsætter efter planen.
Samtidig blev jeg udmeldt af A-kassen fordi jeg ikke vil kunne få dagpenge mere men er i tvivl om jeg skal betale til noget istedet for A-kassen?

Nøgne tær 14-07-2013 14:11

Pas med at opbruge hele din bidragsfrihed hvis det ikke er absolut nødvendigt.
 
Citat:

Oprindeligt indsendt af Jasmina (Send 278082)
Jeg var/er i en bidragsfri periode da jeg blev overflyttet fra efterlønsordningen til flexydelsesordningen og har fået papir på at jeg er overflyttet - men har ikke modtaget nogen opkrævning så jeg satser på at den bidragsfri periode fortsætter efter planen.

Du må have nogle papirer på hvor længe du kan have bidragsfri periode.

Personligt har jeg valgt at genoptage indbetalingen, idet jeg måske senere får behov for den.
Jeg søger nu pension, og min indtægt er minimal, lever af reserver.
Men komme jeg længere ned i indtægt så bliver jeg nødt til at bede om bidragsfri periode, jeg har ca. 4 år og 8 måneder som jeg kan fordele ud over de pr der er til jeg skal på efterløn.

Jasmina 14-07-2013 14:30

Citat:

Oprindeligt indsendt af Nøgne tær (Send 278084)
Du må have nogle papirer på hvor længe du kan have bidragsfri periode.

Personligt har jeg valgt at genoptage indbetalingen, idet jeg måske senere får behov for den.
Jeg søger nu pension, og min indtægt er minimal, lever af reserver.
Men komme jeg længere ned i indtægt så bliver jeg nødt til at bede om bidragsfri periode, jeg har ca. 4 år og 8 måneder som jeg kan fordele ud over de pr der er til jeg skal på efterløn.

Jeg har til 3 år og har indtil nu kun brugt ½ år - det er planen at jeg vil genoptage indbetalingen til årsskiftet netop som du siger fordi jeg måske for behov for det senere.

Betaler du noget til kommunen udover til flexydelsen? Hvis jeg ikke skal betale til noget A-kasselignende længere vil jeg genoptage indbetalingen til flexydelsen før årsskiftet for de penge jeg betalte til A-kassen kan lige så godt gå til flexydelsesordningen.

Nøgne tær 14-07-2013 14:45

Man betalerikke noget til kommunen ud over fleksydelsesbidrag...

Man får jo som ledig fleksjobber kun 89% af dagpengesatsen, mange vil forsvare dette med at vi jo ikke har udgifter til A-kasse (men A-kasse koster vist ikke det der svarer til 11% af fulde dagpenge)

Jasmina 14-07-2013 15:17

TUSINDE TAK for dit svar

tm1978 14-07-2013 16:04

Ja, jeg betaler også fleksydelsesbidrag hver 3 mdr. tror det er ca. 1400 kr...

maruus 15-07-2013 00:11

Du har ikke fortalt hvor gammel du er denne i denne tråd, og om det overhovedet er realistisk om du fortsætter med at indbetale til en ordning du aldrig vil få glæde af når du når dertil. Syntes du skal være realistisk, som regeringen kører hårdt ud med reformer nu, og at alle der havner på offentlig ydelse fra staten, skal nøjes med og i sidste ende , havne på kontanthjælps satsen for resten af livet indtil regeringen har fundet ud af at det er løsningen for di der bliver r flere og flere ramte der skal forsørges af statens midler indtil pensionsalder er opnået , er der ikke meget håb at dele ud af .

De reformer der er vedtaget bør læses af alle berørte med stor omhu, for hvad er det at regeringen netop har vedtaget for netop min livssituation , der skal virke mange år fremover... sorry søde jeg tar håbet fra dig.. det er den skinbare virkelighed du skal kigge på.

Du finder de vedtagne reformer og hvad de har af betydning for dig når blot du googler dem.

Nøgne tær 15-07-2013 01:21

Citat:

Oprindeligt indsendt af maruus (Send 278140)
Du har ikke fortalt hvor gammel du er denne i denne tråd, og om det overhovedet er realistisk om du fortsætter med at indbetale til en ordning du aldrig vil få glæde af når du når dertil. Syntes du skal være realistisk, som regeringen kører hårdt ud med reformer nu, og at alle der havner på offentlig ydelse fra staten, skal nøjes med og i sidste ende , havne på kontanthjælps satsen for resten af livet indtil regeringen har fundet ud af at det er løsningen for di der bliver r flere og flere ramte der skal forsørges af statens midler indtil pensionsalder er opnået , er der ikke meget håb at dele ud af .

De reformer der er vedtaget bør læses af alle berørte med stor omhu, for hvad er det at regeringen netop har vedtaget for netop min livssituation , der skal virke mange år fremover... sorry søde jeg tar håbet fra dig.. det er den skinbare virkelighed du skal kigge på.

Du finder de vedtagne reformer og hvad de har af betydning for dig når blot du googler dem.

Hvad er dit ærinde ?

Med den nuværende lovgivning kan man jo netop få fleksydelse og ikke bare ende på kontanthjælp når man når efterlønsalderen.


Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 23:48.

Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension