K10 - Flexjob & Førtidspension

K10 - Flexjob & Førtidspension (https://www.k10.dk/index.php)
-   Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 (https://www.k10.dk/forumdisplay.php?f=28)
-   -   Har jeg rettigheder som samlevende med førtidspensionist (https://www.k10.dk/showthread.php?t=13795)

Vindmøllen 05-08-2010 12:09

Har jeg rettigheder som samlevende med førtidspensionist
 
Hej

Min kæreste/samlevende har fået tilkendt førtidspension. I den forbindelse skulle hun udfylde et skema hvorpå min indkomst skulle fremgå. Dette ville jeg dog ikke oplyse hende da jeg med lidt hovedregning kunne se at hun ville blive straffet hårdt for min indtægt. Sagsbehandleren har så efterfølgene hentet mine personlige intægtsoplysninger på noget der hedder Eindkomst og videregivet disse til min samlever og brugt disse tal til udregning af hendes førtidspension. Mit spørgsmål er så, må hun godt hente og vidregive mine oplysninger, jeg har ikke givet samtykke?

Mvh Thomas

Susanne2412 05-08-2010 12:22

Ja det må de godt, for de SKAL bruge dem til at regne FP ud efter, det gælder både som samlevende og gifte.....

Florken 05-08-2010 12:23

Velkommen til, Vindmøllen

Ja, der må godt hentes oplysninger, selv om du ikke har givet din tilladelse.

Det kan læses i Retssikkerhedsloven's § 11.

Find den under Nyttige Links her på K10.

Agnes XXX 05-08-2010 13:07

Velkommen til (G)ensidig Forsørgelsespligt.

Vindmøllen 05-08-2010 14:37

Hej Igen

Ved ikke helt om jeg skal sige tak for jeres svar.:mad:
Det er da en helt urimelig lov. Lad os sige at jeg har en overarbejdsdag, skal jeg så melde det til førtidspensionist kontoret og derved tage penge ud af min samleveres hånd? Denne lov er da noget mærkeligt noget, håber da ikke hun finder ud af hvor stor en økonomisk gevinst hun kan få ved at flytte fra mig:confused: Så nu må jeg hellere til at være ekstra sød ved hende;)
Møj og Øv

Thomas

PiaCP 05-08-2010 14:40

Citat:

Oprindeligt indsendt af Vindmøllen (Send 116916)
Hej Igen

Ved ikke helt om jeg skal sige tak for jeres svar.:mad:
Det er da en helt urimelig lov. Lad os sige at jeg har en overarbejdsdag, skal jeg så melde det til førtidspensionist kontoret og derved tage penge ud af min samleveres hånd? Denne lov er da noget mærkeligt noget, håber da ikke hun finder ud af hvor stor en økonomisk gevinst hun kan få ved at flytte fra mig:confused: Så nu må jeg hellere til at være ekstra sød ved hende;)
Møj og Øv

Thomas

Desværre Thomas - selv i 2010 er man afhængige af hinanden - selvom der er så meget snak om ligestilling og ligeberettigelse, det gælder kun når man er i job og ikke har en partner der er på kontanthjælp eller fp ;)

Ragdoll 05-08-2010 14:50

Husk at skrive under her og kæresten også gerne:

http://forsoergelsespligt.skrivunder.dk/

:kram:

Ragdoll

Agnes XXX 05-08-2010 18:38

Citat:

Oprindeligt indsendt af Vindmøllen (Send 116916)
Hej Igen

Ved ikke helt om jeg skal sige tak for jeres svar.:mad:
Det er da en helt urimelig lov. Lad os sige at jeg har en overarbejdsdag, skal jeg så melde det til førtidspensionist kontoret og derved tage penge ud af min samleveres hånd? Denne lov er da noget mærkeligt noget, håber da ikke hun finder ud af hvor stor en økonomisk gevinst hun kan få ved at flytte fra mig:confused: Så nu må jeg hellere til at være ekstra sød ved hende;)
Møj og Øv

Thomas

Jeg føler og følger dig 100% i hvad du siger, det er bare ikke i orden.

Jeg vil miste omkring 2450 kroner i pension før skat om måneden og over 1500 kroner månedligt i boligsikring hvis jeg flyttede sammen med min kæreste. Rent boligmæssigt ville det være dejligt, men rent økonomisk ville det blive meget, meget stramt selvom huslejen ville blive splittet i to. Jeg betaler næsten alligevel altid mad for min kæreste da han er på kontanthjælp og intet kan administrere eller humørmæssigt kan klare at handle.

Jeg føler mig hensat til en lavere gruppe i samfundet når jeg tænker på gensidig forsørgelsespligt.
Det her er 2010, ikke 1961 hvor mor oftest gik hjemme og passede børn!

deva 05-08-2010 19:20

Citat:

Oprindeligt indsendt af Vindmøllen (Send 116873)
Hej

Min kæreste/samlevende har fået tilkendt førtidspension. I den forbindelse skulle hun udfylde et skema hvorpå min indkomst skulle fremgå. Dette ville jeg dog ikke oplyse hende da jeg med lidt hovedregning kunne se at hun ville blive straffet hårdt for min indtægt. Sagsbehandleren har så efterfølgene hentet mine personlige intægtsoplysninger på noget der hedder Eindkomst og videregivet disse til min samlever og brugt disse tal til udregning af hendes førtidspension. Mit spørgsmål er så, må hun godt hente og vidregive mine oplysninger, jeg har ikke givet samtykke?

Mvh Thomas

Ja velkommen til et paradisland/med en regering som nok skal finde ud af at lave sindsyge regler og klemme den sidste krone ud af en lomme hvor der kun vokser lommeuld:o

Gid alle os der er i klemme i systemet kunne sætte alle regeringens folk i vores sted bare 1 års tid,så ville de alle sku nok emigrere:D

Der er åbent bart 1000vis af mennesker der sider i samme sitiution som dig og detsvære er alle **** up.

Men vis jeg var dig ville jeg flytte min post adr til en ven evt og så havde din kærste lige pluselig nok penge til at i sammen hver år kunne rejse rundt i verden og nyde de penge i spare på at være samlevende:cool:

SøRGLIGT men sandt man bliver **** UP i dette land.Og kan ikke engang bo sammen mere uden at man skal leve af ingenting:mad:

MVH. Deva

JJC 05-08-2010 21:11

Hej Vindmøllen

Har i fået det regnet ordentlig ud med jeres samlede økonomi, siden du ved at du tager penge ud af hånden på hende??? ;)

Eller har du en mega løn og har hun ekstra indtægter ved siden af ???

Jeg gik også og hidsede mig op :mad: men da vi fik det regnet ordentlig ud, skulle jeg ikke af med noget alligevel af betydning. :)

Men bund uretfærdig er det :mad:

Velkommen i klubben.

MVH Jan


Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 02:20.

Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension