K10 - Flexjob & Førtidspension

K10 - Flexjob & Førtidspension (https://www.k10.dk/index.php)
-   Spørgsmål ang fleksjob (https://www.k10.dk/forumdisplay.php?f=27)
-   -   Indsendelse af lønsedler til beregning af fleksydelse. (https://www.k10.dk/showthread.php?t=28014)

aid 23-09-2013 10:41

Indsendelse af lønsedler til beregning af fleksydelse.
 
Jeg har fået besked om hver måned fremover, at indsende mine lønsedler til kommunen, for at de kan beregne mit fleksløns tilskud. De skriver at de indtil nu, har benyttet sig af KMD's indkomstregister til beregning, men at det ikke har vist sig at være brugbart til flere beregninger.
Jeg har godt været klar over at der ikke rigtig var styr over beregningerne, og at der ofte har været nødvendigt at påtale fejl, men vil gerne høre om der er andre, der skal indsende deres lønsedler.
Er der nogen der kan forklare mig hvad KMD står for?

jjsonn 23-09-2013 10:56

kmd må stå for kommunedata

mik16 23-09-2013 11:29

Citat:

Oprindeligt indsendt af aid (Send 284460)
Jeg har fået besked om hver måned fremover, at indsende mine lønsedler til kommunen, for at de kan beregne mit fleksløns tilskud. De skriver at de indtil nu, har benyttet sig af KMD's indkomstregister til beregning, men at det ikke har vist sig at være brugbart til flere beregninger.
Jeg har godt været klar over at der ikke rigtig var styr over beregningerne, og at der ofte har været nødvendigt at påtale fejl, men vil gerne høre om der er andre, der skal indsende deres lønsedler.
Er der nogen der kan forklare mig hvad KMD står for?

Det er altså noget skidt, at systemet ikke kan håndterer flekslønstilskuddet, UDEN at der skal vises en lønseddel hver måned.
Det kan alt andet lige, kun give en forsinkelse af udbetalingen.

Det er rigtigt at reformen foreskrev, at det skulle køre efter den indberetning arbejdsgiveren foretog. Det alene betyder også, at pengene ikke kan udbetales den sidste i hver måned.

Men der er altså en hel del kommuner som er lidt smarte. De siger ganske enkelt at man bruger fleksaftalen som udgangspunkt. ER der ændringer, som fx. sygdom, ferie eller andet, så reguleres det den efterfølgende måned. Loven siger, at der kan efterreguleres i op til 12 mdr. På den måde kan flekslønstilskuddet udbetales den sidste i hver måned.

Vores kommune bruger den model, og jeg skal ikke vise lønsedler hver måned.

PiaTT 23-09-2013 18:05

Det er da det mest latterlige jeg har hørt i længe, kommunen skal jo ikke bruge KMD - men eIndkomst direkte hos SKAT, så kan de se hvad arbejdsgiven har indberettet.

Problemet i mine øjne er dog at arbejdsgiver først skal angive omkring den 10 måneden efter - hvis det dog ikke er en stor virksomhed som skal angive med månedens udgang.

mik16 23-09-2013 18:29

Citat:

Oprindeligt indsendt af PiaTT (Send 284510)
Det er da det mest latterlige jeg har hørt i længe, kommunen skal jo ikke bruge KMD - men eIndkomst direkte hos SKAT, så kan de se hvad arbejdsgiven har indberettet.

Problemet i mine øjne er dog at arbejdsgiver først skal angive omkring den 10 måneden efter - hvis det dog ikke er en stor virksomhed som skal angive med månedens udgang.

Netop... Det er ikke en gennemtænkt løsningsmodel.. Jeg har spurgt ind til netop det problem på højeste sted for 6 mdr. siden.

Intet svar ;-(


Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 17:40.

Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension