K10 - Flexjob & Førtidspension

K10 - Flexjob & Førtidspension (https://www.k10.dk/index.php)
-   Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 (https://www.k10.dk/forumdisplay.php?f=28)
-   -   Den endelige afgørelse (https://www.k10.dk/showthread.php?t=22406)

asti 04-04-2012 18:35

Den endelige afgørelse
 
Tænkte på om ens sagsbehandler i team 2. er med til det møde hvor de afgør om man får sin førtidspention,eller afslag.

joka 04-04-2012 18:39

Citat:

Oprindeligt indsendt af asti (Send 217540)
Tænkte på om ens sagsbehandler i team 2. er med til det møde hvor de afgør om man får sin førtidspention,eller afslag.



Min var ikke med, tror ikke det er normalt.

Mvh Karin

supersus 04-04-2012 19:08

I Aalborg er Sagsbehandleren med til afgørelse om fleks og pension, det er dem der fremlægger sagerne.

GitteThor 05-04-2012 10:41

Citat:

Oprindeligt indsendt af asti (Send 217540)
Tænkte på om ens sagsbehandler i team 2. er med til det møde hvor de afgør om man får sin førtidspention,eller afslag.

Når sagen fremlægges for arbejdsevneudvalget i jobcentret kan sagsbehandleren være til stede. Jeg har dog sjældent oplevet at man har holdt fast i denne gamle tradition.

Når sagen fremlægges for pensionsteamet (der har den endelige afgørelse), har jeg endnu ikke oplevet at sagsbehandleren fremlægger sagen.

Gizmo 05-04-2012 10:51

Min sagsbehandler fremlagde sagen for pensionsteamet og var altså med, da de afgjorde min ftp.

Tutteren 05-04-2012 11:16

I min kommune har det bare været én socilrådgiver der har afgjort, at jeg ikke skulle have pension.

asti 06-04-2012 14:51

Når ens sagsbehandler i team to,tror at førtidspentionen går igennem,er det så ikke gode tegn, de er vel vandt til at se hvad der bliver godkendt eller giver afslag,tror i ikke det eller hvad?

nocturne 06-04-2012 14:54

Citat:

Oprindeligt indsendt af asti (Send 217687)
Når ens sagsbehandler i team to,tror at førtidspentionen går igennem,er det så ikke gode tegn, de er vel vandt til at se hvad der bliver godkendt eller giver afslag,tror i ikke det eller hvad?

Jo - det lyder godt. Håber det bedste for dig.

Ninja 06-04-2012 15:18

Min sagsbehandler var ikke med.

Og jo, det er positivt hvis ens sagsbehandler indstiller positivt til førtidspension. Det er alfa omega for en sag, at ens sagsbehandler er MED og ikke modarbejder (ved at indstille negativt!).

asti 06-04-2012 15:21

Ja det håber jeg også,jeg kan ikke forstå at de mennesker der bliver kørt rundt i systemet i flere år kan klare det,jeg ved bare at dengang jeg skulle have lavet ressourseprofil og til kommunens psykiater,da var jeg helt ude af den,havde det bare så dårligt,og det var enda i samme mdr,så det var jo hurtigt,jeg har skrevet mange gange herinde at jeg ikke fatter at de ikke SKAL lytte til det speciallægerne skriver,hvorfor sender de så os til sådan en.Er der slet ikke nogle regler for det? kan evt.godt forstå hvis de vil have at man skal til en mere spiciallæge mere,så de har noget at sammenligne med,men det andet er totalt uhørt.


Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 10:50.

Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension