K10 - Flexjob & Førtidspension

K10 - Flexjob & Førtidspension (https://www.k10.dk/index.php)
-   Spørgsmål ang fleksjob (https://www.k10.dk/forumdisplay.php?f=27)
-   -   Mindre på min løn seddel end normal? (https://www.k10.dk/showthread.php?t=35006)

Dummiz 24-02-2017 19:51

Hej alle sammen :)

Jeg blev desværre fyret fra mit arbejde i sidste måned og fik ordnet det hele med at søge ledighedsydelse til tiden og det hele. Jeg ved ikke om det har noget at sige hvor jeg bor men jeg får 16300 (ca.) før skat på ledighedydelse. I 2015 da jeg sidst var på ledighedsydelse fik jeg ca. 11500,- +- udbetalt om måneden intet har som sådan ændret sig siden sidst. Jeg har lige fået min første "løn" seddel fra kommunen og nu får jeg 9800,- udbetalt og det kan jeg ikke forstå da der ikke er sket økonomiske ændringer i mit liv siden sidst. Jeg har lagt mærke til at på de gamle lønsedler fra kommunen fra 2015 står mit fradrag på og derefter står der så de trækker 39% af beløbet. Men på den lønseddel jeg har fået Idag der står mit fradrag ikke på og der står bare 39% af det fulde beløb altså 16300,- kan det være en fejl fra kommunens side at mit fradrag ikke står på den nye lønseddel som normalt? Ja undskyld det dumme spørgsmål men er ikke så god til lønsedler undre mig bare over de trækker 39% fra det fulde beløb når det ikke er blevet gjort på mine andre lønsedler :)

Har lige prøvet at regne efter og jeg får det til at jeg burde have lige godt 12000 udbetalt når fradrag og det hele er regnet med i. Kan det godt passe kommunen har lavet en fejl her?

vasen 24-02-2017 20:14

Citat:

Oprindeligt indsendt af Dummiz (Send 352095)
Hej alle sammen :)

Jeg blev desværre fyret fra mit arbejde i sidste måned og fik ordnet det hele med at søge ledighedsydelse til tiden og det hele. Jeg ved ikke om det har noget at sige hvor jeg bor men jeg får 16300 (ca.) før skat på ledighedydelse. I 2015 da jeg sidst var på ledighedsydelse fik jeg ca. 11500,- +- udbetalt om måneden intet har som sådan ændret sig siden sidst. Jeg har lige fået min første "løn" seddel fra kommunen og nu får jeg 9800,- udbetalt og det kan jeg ikke forstå da der ikke er sket økonomiske ændringer i mit liv siden sidst. Jeg har lagt mærke til at på de gamle lønsedler fra kommunen fra 2015 står mit fradrag på og derefter står der så de trækker 39% af beløbet. Men på den lønseddel jeg har fået Idag der står mit fradrag ikke på og der står bare 39% af det fulde beløb altså 16300,- kan det være en fejl fra kommunens side at mit fradrag ikke står på den nye lønseddel som normalt? Ja undskyld det dumme spørgsmål men er ikke så god til lønsedler undre mig bare over de trækker 39% fra det fulde beløb når det ikke er blevet gjort på mine andre lønsedler :)

Jeg kan ikke svare korrekt på dit spørgsmål, men jeg oplevede det samme da jeg i sin tid gik fra løn og til ledighedsydelse.

Hvis du er rundet 60½ kan det være derfor?

aderen skal dog ses i forhold til hvornår du er beregnet til at gå på folkepension.

i mit tilfælde var det, fordi kommunen udregnede, at jeg havde haft løn, som kan dække mere end en måneds ledighedsydelse og så fratrak de nogle procenter.

Jeg kan slet ikke húske detaljerne, men jeg vil opfordre dig til at kontakte udbetaling Danmark. De skal kunne forklare dig det.
Skriv til dem eller bed dem efter samtale skrive forklaringen til dig.
Det kan jo også være en simpel regnefejl.

Dummiz 24-02-2017 20:17

Citat:

Oprindeligt indsendt af vasen (Send 352097)
Jeg kan ikke svare korrekt på dit spørgsmål, men jeg oplevede det samme da jeg i sin tid gik fra løn og til ledighedsydelse.

Hvis du er rundet 60½ kan det være derfor?

aderen skal dog ses i forhold til hvornår du er beregnet til at gå på folkepension.

i mit tilfælde var det, fordi kommunen udregnede, at jeg havde haft løn, som kan dække mere end en måneds ledighedsydelse og så fratrak de nogle procenter.

Jeg kan slet ikke húske detaljerne, men jeg vil opfordre dig til at kontakte udbetaling Danmark. De skal kunne forklare dig det.
Skriv til dem eller bed dem efter samtale skrive forklaringen til dig.
Det kan jo også være en simpel regnefejl.

Jeg er laaangt fra pension alderen så det burde bestemt ikke være derfor. Men tak for svar :)

Klukdad 24-02-2017 21:55

Du har "glemt" at overføre dit hovedekort til kommunen, det brugte din arbejdsgiver vel ?
Så kommunen "har" kun dit B-kort ( 39%) af det hele.
Dit fradrag er på hovedekortet.

Dummiz 24-02-2017 23:30

Citat:

Oprindeligt indsendt af Klukdad (Send 352115)
Du har "glemt" at overføre dit hovedekort til kommunen, det brugte din arbejdsgiver vel ?
Så kommunen "har" kun dit B-kort ( 39%) af det hele.
Dit fradrag er på hovedekortet.

Nej det er ikke derfor for under "bemærk" på min godkendelses blanket på kommunen skriver de at de bruger mit fradrag som min arbejdsgiver brugte og det var mit a kort

vasen 25-02-2017 01:42

skriv til udbetaling Danmark og bed om en forklaring!

Klukdad 25-02-2017 02:07

Tror nu de har brugt dit B kort ;)
Dit fradrag står jo heller ikke på sedlen !!

stampe 26-02-2017 15:20

Resultatet afhænger jo helt af. hvad der er puttet ind i systemet. Alle kan jo lave fejl.

Kontakt dem, der har udfærdiget lønsedlen og bliv vejledt derfra evt til anden peron.

MistyMiss 26-02-2017 15:25

Hvis det er pga manglende personfradrag (hvilket det lyder til), så er det med stor sandsynlighed en fejl ved skat.
Kommunen bruger det skattekort de har adgang til. De vælger ikke med vilje det forkerte.
Så hvis skats system ved en fejl, ikke har givet adgang til hovedkortet, har kommunen bare brugt det de kunne, nemlig b-kortet.

Jeg har set en del komme ud for samme fejl.

Så først skal du nok sikre at skat har givet kommunen adgang til at kunne bruge hovedkortet. Derefter skal du sørge for at kommunen bruger hovedkortet :)


Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 19:23.

Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension