K10 - Flexjob & Førtidspension

K10 - Flexjob & Førtidspension (https://www.k10.dk/index.php)
-   Skal kommuner ikke overholde loven? (https://www.k10.dk/forumdisplay.php?f=37)
-   -   Jobcenter København: liste over sagsbehandlere, læger, mm. man skal undgå. (https://www.k10.dk/showthread.php?t=17573)

Lotte68 10-04-2011 20:36

Jobcenter København: liste over sagsbehandlere, læger, mm. man skal undgå.
 
Lad os se at få lavet en liste her over sagsbehandlere og læger hos Jobcenter København, som bryder loven, opfinder egne love, snyder borgeren osv. for at undgå at indstille kronisk syge til førtidspension skønt man er berettiget til det.

Da der i den grad foregår så mange ulovligheder i Jobcenter regi har jeg længe tænkt, at vi må få oprettet en liste over hvem i dette regi man for enhver pris vil undgå.

Denne tråd omhandler udelukkende Jobcenter København, da det ellers hurtigt kan blive for omfattende.
Men jeg synes da bestemt I andre også skal oprette tråde omkring andre Jobcentres medarbejdere, samarbejdspartnere herunder især læger de samarbejder med om at snyde borgerne.

Jeg vil lægge ud med advaraler om at undgå følgende sagsbehandlere:
Ewa Monica Høyer og Susanne Madsen.
Fra visitationen på Musvaagevej: Lars Blytækker.
Ville gerne kende flere navne, men de forsøger at holde sig anonyme hvilket jo er meget klart når de laver ulovligheder.

Af læger vil jeg på det kraftigste advare imod Jobcenters samarbejdspartnere:
Ortopæd på Frederiksberg hospital Jørgen Friis
Arbejdsmediciner Marianne Borritz fra Arbejds- og miljømedicinsk afdeling på Bispebjerg.

Jeg vil også udsende en generel advarsel til jer alle:
Hold jer langt væk fra Arbejds- og miljømedicinsk afdeling på Bispebjerg.
De har KUN til formål at rekruttere folk til deres projekter på Liaison-psykiatrisk afdeling på Bispebjerg hvor systemet (Jobcenter) i årevis kan holde folk på kontanthjælp alt imens Liaison får forsøgspersoner til deres projekter de kan fylde med psykofarmika i årevis.
Der er faktisk dødeligt syge hjertepatienter, som er døde i hænderne på Liaison-psyikatrien.
Bl.a. har hjerteforeningen klaget flere gange over at hjertepatienter er døde efter behandling på Liaison.

Det er også to Liaison-psykiatere der har udvilket TERM-modellen.
Denne indeholder dels en undersøgelsesmetode der har til hensigt at somatisere alle patienter - altså gøre dem til hypokondere ved at plante psykiske komponenter i fysisk sygdom.

Spørgemetoden er at sidestille med de metoder Scientology benytter når de skal hjernevaske folk.

Når så først man er kommet i kløerne på dem fortsætter de deres hjernevask med kombination af TERM-model og psykofarmika.

Det uhyggelige - og dette er der mange som ikke ved, er at denne TERM-model er blevet særdeles udbredt.
Således er læger over hele landet blevet undervist i brug af metoden, lige fra sygekasselæger til alm. hospitalslæger og speciallæger.

Information om Term-metoden og dens formål og instruktioner er desuden blevet sendt ud til alle læger i landet, og derfor kan man aldrig på forhånd vide hvem der er TERM-læge og hvem der ikke der det.

Man kan dog med stor sikkerhed vide, at hvis man foreslår en læge og Jobcenter afviser man går derop, så er det ikke en TERM-læge.

Min erfaring er dog at det absolut kun er de aller mest samvittigshedsløse læger der gør brug af denne model, og i særdeleshed de læger som opnår økonmisk vinding ved at benytte denne model - læs de læger der ligger i udbudsportalen hos Jobcenter over læger der laver Speciallægeerklæringer for Jobcenter.

Man skal huske på, når Jobcenter kræver en Speciallægeerklæring, så kan man selv vælge en læge der skal lave den, man skal insistere, og hvis Jobcenter afviser at pågældende læge må lave erklæringen, så skal de have en pokkers god grund til at afslå...det har de vist sjældent.

Vi skal Jobcenters ulovligheder til livs, herunder undgå de TERM-læger Jobcenter benytter, så lad os stå sammen og få nogle navne frem så vi gensidigt kan få stoppet dette kriminelle system Jobcenter har udviklet sig til.

Jobcenter vil snyde og bedrage og til hver en tid opfinde egen love at indbilde borgerne og samtidig gang på gang på groveste vis bryde Retssikkerhedsloven og diverse andre love, KUN for at holde borgeren på kontanthjælp og således opnå refusion for hver dag de kan slippe afsted med deres ulovligheder.

Og her er der tale om sager hvor borgeren er kronisk syg med nul arbejdsevne og nul udsigt til nogensinde at opnå arbejdsevne og al lægelig dokumentation for dette.

Jeg forestiller mig vi alle holder os langt væk fra TERM-læger og ansatte hos Jobcenter der forsøger at snyde os og bryder loven for undgå at tilkende kronisk syge borgere førtidspension, skønt man er berettiget til det.

Håber I andre vil være med at at få stoppet dette vanvid, ser frem til at få mere frem i dagens lys, kom endelig med nogle navne, kun sammen kan vi gøre en forskel - det er sådan et kæmpe magtsystem vi er oppe imod, så vi må stå sammen, kun på den måde kan vi få dem stoppet.

annagw 10-04-2011 21:09

Hej Lotte.

Jeg ved ikke om sådan en tråd er tilladt på K10, men jeg svarer; og er det ikke tilladt, må tråden blive lukket af en moderator.

At en person har haft en ELENDIG oplevelse med en læge/sagsbehandler er ikke ensbetydende med at alle andre vil have samme negative oplevelse med samme person.

Derfor syntes jeg det hører sig til, at man - inklusiv dig - kommer med en ordentlig BEGRUNDELSE for hvorfor man mener andre skal undgå disse personer.

Karo 10-04-2011 21:35

Jeg synes at tråden er absolut på sin plads og Lotte kom jo allerede i sin anden tråd med sine mange begrundelser for hvorfor hun mener at andre skal undgå disse personer.

http://www.youtube.com/watch?v=kuv2OUzg3IA :)

Lotte68 10-04-2011 22:15

Citat:

Oprindeligt indsendt af annagw (Send 159336)
Hej Lotte.

Jeg ved ikke om sådan en tråd er tilladt på K10, men jeg svarer; og er det ikke tilladt, må tråden blive lukket af en moderator.

At en person har haft en ELENDIG oplevelse med en læge/sagsbehandler er ikke ensbetydende med at alle andre vil have samme negative oplevelse med samme person.

Derfor syntes jeg det hører sig til, at man - inklusiv dig - kommer med en ordentlig BEGRUNDELSE for hvorfor man mener andre skal undgå disse personer.

Jeg har læst i betingelserne for dette forum, og jeg kan ikke se denne tråd skulle på nogen måde stride imod reglerne.

Som karo også skriver, så skal man slevfølgelig argumentere for hvorfor den og den person omgås loven og på hvilken måde.

Men med min erfaring efterhånden, så tror jeg ikke på at der er nogen der har haft gode erfaringer med de læger der kører TERM-model på patienterne.
Der er jo ikke tale om læger der differentierer mellem patienter, men udelukende om læger der arbejder for Jobcenter ved at somtisere patienter for at fastholde dem i systemet og dermed undgå indstilling til førtidspension, og holde dem på kontanthjælp i årevis imens man holdes parkeret i hospitalsvæsnet.

Hvis man har prøvet at blive undersøgt hos en TERM-læge, så ved man hvor ubehageligt det føles, og det føles lige ubehageligt for alle patienter der er ingen forskel der.
Og det er TERM-læger vi skal have en liste over, og det er ansatte i Jobcenter KBH, som snyder og lyver overfor borgeren, og disse jobcenter-ansatte differentierer ikke mellem hvem der er hvem, det er alle over en kam.

Så jeg ser absolut ikke at denne tråd ville kunne føre til uenighed om hvorvidt en læge eller Jobcenter-ansat eller chef er ok eller ej, jeg tror på enighed over hele linjen, for deres arbejdsgang er den samme overfor os alle, og jeg synes kun er er godt at få frem hvor mange der har haft dårlige erfaringer hvor de samme navne på SB'er læger med mere går igen og igen, og det er jeg som sagt sikker på vil være tilfældet.

Lotte68 10-04-2011 22:18

Citat:

Oprindeligt indsendt af Karo (Send 159339)
Jeg synes at tråden er absolut på sin plads og Lotte kom jo allerede i sin anden tråd med sine mange begrundelser for hvorfor hun mener at andre skal undgå disse personer.

http://www.youtube.com/watch?v=kuv2OUzg3IA :)


Tak for opbakningen. :)
Vi må have disse ting frem i lyset og kun ved at stå sammen og hjælpe hinanden med bla. oplysning om navne på diverse lovbrydere i systemet og om vores rettigheder, kan vi få dette vanvid der foregår i Jobcenter regi stoppet!

Lotte68 10-04-2011 22:31

Citat:

Oprindeligt indsendt af annagw (Send 159336)
Hej Lotte.

Jeg ved ikke om sådan en tråd er tilladt på K10, men jeg svarer; og er det ikke tilladt, må tråden blive lukket af en moderator.

At en person har haft en ELENDIG oplevelse med en læge/sagsbehandler er ikke ensbetydende med at alle andre vil have samme negative oplevelse med samme person.

Derfor syntes jeg det hører sig til, at man - inklusiv dig - kommer med en ordentlig BEGRUNDELSE for hvorfor man mener andre skal undgå disse personer.

Har du egentlig slet ikke læst min indledende tråd?
Synes du ikke det er begrundelse nok at disse læger kører TERM-model, læs hjernevask på patienterne, kun med det ene formål at undgå at kronisk syge bliver indstillet til førtidspension?

Jeg har en fysisk konstateret lidelse, dokumenteret på en scanning og ALLE klassiske symptomer for min lidelse.

Trods dette har to TERM-læger, som begge arbejder for Jobcenter, somatiseret mig i deres Speciallægeerklæringer, dvs. stemplet mig som hypokonder trods jeg aldrig har fejlet noget psykisk. Dette har mange andre været ude for før mig.
Disse læger samarbejder med Jobcenter og det gør de altså ikke kun i min sag, men i alle pensionssager.
Det er sindsygt vigtigt at dette kommer frem i lyset.

Om andre har gode erfaringer med disse læger i andre sammenhænge er irrelevant, her handler det om at de i deres arbejde for Jobcenter hvor de tjener styrtende med penge, ved at bruge TERM-undersøgelser på patienterne kan lave fusk med Speciallægeerklæringerne.

Denne tråd handler KUN om pensionssager, hvor man er berettiget til pension, men bliver snydt og bedraget.
Det er da muligt at disse læger er positive overfor patienter med rest af arbejdsevne fordi deres agenda netop er at få alle i arbejde, men har taler vi om deres arbejde for Jobcenter hvor de helt bevidst fusker for at lave de "gode" erklæringer Jobcenter efterspørger.

Du er i din gode ret til at ignorere tråden hvis du ikke synes om den.
Den er ikke ment som oplæg til en længere debat med brugere der ikke synes om tråden, men som et redskab til at hjælpe hinanden mod Jobcenters ulovligheder.

Nabokone 11-04-2011 07:07

Jeg vil da gerne fortælle om mine oplevelser med Lars Blytækker på Musvågevej/pensionsteamet.

Undgå ham kan man nok ikke, men der er grund til at være på vagt, hvis han viser sig at være inde over ens sag.

Måske kan andre godt have haft gode oplevelser med ham, men det ændrer ikke ved, at han handlede utilstedeligt i min sag. Og havde jeg ikke været så handlekraftig og haft en psykiater, der støttede mig i forløbet, så havde LB haft succes med at nægte mig den førtidspension, jeg har ret til.

LB, der er fuldmægtig (og altså på ingen måde lægefagligt uddannet) gav mig afslag på min ansøgning om pension - idet han stort set ignorerede alle speciallægeudtalelser. Hans eklatante fejl var dog at skrive, at han mente jeg skulle have noget psykofarmaka - til trods for, at min psykiater havde skrevet, at der ikke var indikation herfor.

Kommunen fastholdt afslaget, selvom både min psykiater og jeg skriftligt klagede over LBs udtalelse. Min psykiater skrev, at det var ganske uhørt, at en lægmand gik imod den behandlende psykiaters behandling og at LB ikke engang havde mødt mig - hvorimod psykiateren selv havde kendt mig gennem et år i sin praksis. Jeg skrev i min klage, at jeg følte mig stærkt utryg ved LBs udtalelse og gerne ville vide, hvem kommunen havde forestillet sig skulle give mig psykofarmaka, når den behandlende speciallæge ikke ville?

Jeg vandt sagen i Beskæftigelsesankenævnet og blev tilkendt førtidspension med tilbagevirkende kraft et år tilbage i tiden.

Venlige hilsener fra

Nabokone

L.S. 11-04-2011 13:14

Lovbrud frem i lyset!
 
Støtter denne tråd (og lignende, med samme velargumenterede og fokuserede indhold) 100%.

Vi skal nemlig have tingene FREM I LYSET, så der kan sættes en effektiv stopper for lovbruddene.

Et eneste lovbrud fra en offentlig ansat person er ét for mange, og berettiger til at komme på listen her - eller vil du lige være den der 'tilfældigvis' fik dit liv ødelagt af fejl(sags)behandling?

Vi i den tynde ende af rebet kan miste års indtægt pga af et forkert sat komma, eller en glemt afleveret information, så det kunne lige mangle, at den samme 'retfærdighed' ikke gælder for de ansatte, der sidder med syge og sårbare menneskers skæbne i hænderne.

Eksemplerne herinde er så talrige, at der er stof til årevis af rædselsvækkende dokumentarudsendelser og spørgsmål i Folketinget.

Der er allerede lavet flere nylige indslag og artikler, på baggrund af info hentet fra k10, af Journalister der har opdaget sidens eksistens.

Det er derfor VORES PLIGT som samfundsborgere at gøre opmærksom på, at hér og dér foregår der OGSÅ daglige lovbrud - det er vel ikke kun den enlige mor regeringen ønsker at knalde for socialt bedrageri, der ligger under for Dansk Retsplejelov???

annagw 11-04-2011 14:38

Citat:

Oprindeligt indsendt af Lotte68 (Send 159343)
Har du egentlig slet ikke læst min indledende tråd?
Synes du ikke det er begrundelse nok at disse læger kører TERM-model, læs hjernevask på patienterne, kun med det ene formål at undgå at kronisk syge bliver indstillet til førtidspension?.

Rolig nu. Der er ingen grund til at fare i flint. Beklager da hvis jeg har misforstået dig.

Jeg opfatter bare dit indlæg som om at du kun begrunder den generelle advarsel mod arbejds- og miljømedicinsk afdeling på Bispebjerg hospital, og ikke nævner hvad de øvrige navne du nævner forårsager af problemer...

Citat:

Oprindeligt indsendt af Lotte68 (Send 159343)
Du er i din gode ret til at ignorere tråden hvis du ikke synes om den.
Den er ikke ment som oplæg til en længere debat med brugere der ikke synes om tråden, men som et redskab til at hjælpe hinanden mod Jobcenters ulovligheder.

Jeg har ikke sagt noget som helst om at jeg ikke syntes om tråden - tværtimod mener jeg at det er rigtig godt med en liste så folk kan være opmærksomme - jeg påpegede bare vigtigheden af at begrunde sine advarsler.
Jeg har overhovedet ikke lagt op til en længere debat.

Citat:

Oprindeligt indsendt af Karo (Send 159339)
Jeg synes at tråden er absolut på sin plads og Lotte kom jo allerede i sin anden tråd med sine mange begrundelser for hvorfor hun mener at andre skal undgå disse personer.

Det er nu en gang noget besværligt om vi skal sidde og bladre andre tråde igennem for at finde begrundelserne for de navne der advares mod.

Lotte68 11-04-2011 18:22

Citat:

Oprindeligt indsendt af Nabokone (Send 159352)
Jeg vil da gerne fortælle om mine oplevelser med Lars Blytækker på Musvågevej/pensionsteamet.

Undgå ham kan man nok ikke, men der er grund til at være på vagt, hvis han viser sig at være inde over ens sag.

Måske kan andre godt have haft gode oplevelser med ham, men det ændrer ikke ved, at han handlede utilstedeligt i min sag. Og havde jeg ikke været så handlekraftig og haft en psykiater, der støttede mig i forløbet, så havde LB haft succes med at nægte mig den førtidspension, jeg har ret til.

LB, der er fuldmægtig (og altså på ingen måde lægefagligt uddannet) gav mig afslag på min ansøgning om pension - idet han stort set ignorerede alle speciallægeudtalelser. Hans eklatante fejl var dog at skrive, at han mente jeg skulle have noget psykofarmaka - til trods for, at min psykiater havde skrevet, at der ikke var indikation herfor.

Kommunen fastholdt afslaget, selvom både min psykiater og jeg skriftligt klagede over LBs udtalelse. Min psykiater skrev, at det var ganske uhørt, at en lægmand gik imod den behandlende psykiaters behandling og at LB ikke engang havde mødt mig - hvorimod psykiateren selv havde kendt mig gennem et år i sin praksis. Jeg skrev i min klage, at jeg følte mig stærkt utryg ved LBs udtalelse og gerne ville vide, hvem kommunen havde forestillet sig skulle give mig psykofarmaka, når den behandlende speciallæge ikke ville?

Jeg vandt sagen i Beskæftigelsesankenævnet og blev tilkendt førtidspension med tilbagevirkende kraft et år tilbage i tiden.

Venlige hilsener fra

Nabokone

Tak for meget brugbar info, rigtig godt at vide hvordan han handler så man kan komme hans ulovlighede i forkøbet. :)
Det er virkelig godt at vide hvordnan de typer der ikke overholder loven og som lægmand ser stort på lægefaglige udtalelser gang på gang omgås loven.
Er sikker på Blytækker også er inde over min sag, da han jo sidder i den "anonyme" visitaitonsteam på Musvaagevej.
Og han var jo med til mødet om at undgå at indstille folk til pension hvor Marianne Borritz's projekt også var en del af menuen.
(Marianne Borritz lfra Arbejdsmedicinsk lavede min Speciallægeerklæring og gjorde mig til hypokonder.)
De er ski da en hyggelig forsamling frobrydere, godt vi får de her ting frem.

Det viser det også med al tydelighed, da han har lavet samme nummer med mig.
Efter partshøring nr.2 kommer visitationsteamet med samme indstilling til afslag som var deres udgangspunkt, intet rettet.
De skriver også at jeg skal prøve at skifte til både den ene og anden slags medicin, selv om jeg helt tydeligt i partshøring har skrevet at begge slags medicin er afprøvet og jeg ikke tåler det.
Anfører også at jeg kun tåler dne medicin jeg får nu, som gør mig svimmel og søvnig, men som hjælper mig til at have en tålelig hverdag.

Blytækker og hans lille bande, vil jeg gøre alt for at få stoppet nu, og eftersom Borgerrådgiveren giver mig helt ret i at visitationsteamet SKAL besvare spørgsmål man stiller i partshøring og de SKAL begrunde hvorfor de er uenige ellers er det en overtrædelse af loven.

Intet i min indstilling til afslag er begrundet overhovedet.
Ingen af mine spørgsmål besvaret.
Kan se fra en anden tråd med afvisning af pension, at det er nogenlunde samme ordlyd. "alle behandlingsmuligheder er ikke udtømte, psykiater er en mulighed" osv. en masse ævl helt UDEN belæg.

Og de må IKKE gøre det de gør som standard i ALLE vores pensionssager.
De bryder loven HVER gang de gør det, og det SKAL bare stoppes nu!!

Godt du fik din pension til sidst, hører om mange sager hvor borgeren først vinder en åbenlys pensionssag når sagen når helt til BA alle endnu længere.:mad:

Lotte68 11-04-2011 18:58

Citat:

Oprindeligt indsendt af annagw (Send 159404)
Rolig nu. Der er ingen grund til at fare i flint. Beklager da hvis jeg har misforstået dig.

Jeg farer ikke i flint over noget som helst, jeg forklarer mig så godt jeg kan, det har da intat at gøre med at fare i flint.

Citat:

Oprindeligt indsendt af annagw (Send 159404)
Jeg opfatter bare dit indlæg som om at du kun begrunder den generelle advarsel mod arbejds- og miljømedicinsk afdeling på Bispebjerg hospital, og ikke nævner hvad de øvrige navne du nævner forårsager af problemer...

Hvad angår de øvrige navne, så synes jeg egentlig det er nok at skrive, at de gør ALT hvad der står i deres magt for at undgå at indstille til førtidspension.
De bryder loven og opfinder egen love, og håber så borgeren tror på dem.

Men jeg kan sagtens uddybe:
Ewa Monika Høyer:
Har direkte sagt til mig flere gange:
"Her hos Jobcenter har du ingen rettigheder du har kun pligter."

Hun har under et møde førsøgt at forvirre mig totalt ved flere gange at påstå jeg var indstillet til førtidspension, så var det 18 så var det 17, så 19, så det hele, så lå sagen hos et team uden navn osv.
(Det var før jeg vidste alt det jeg ved nu)

Så efterspurgte jeg aktindsigt hvilket hun så stort på - jeg hørte intet.
Jeg efterspurgte papirer på hvad jeg egentlig var indstillet til.
Så ringede hun efter et par dage for første gang tilbage til mig, og da jeg igen efterspurgte mine papirer sagde hun der ville altså gå ti dage før hun kunne skaffe dem.
Jeg havde også efterspurgt lov om at jeg ingen rettigheder her i forhold til Jobcenter.
Jeg hørte aldrig tilbage fra hende, hun sendte min INTET overhovedet.
Jeg har efterfølgende utallige unesvarede e-mails og telefonopkald til hende.

Susanne Madsen: før Nyropsgade nu Musvaagevej.
Efter utallige opkald til Jobcenter Nyropsgade over sommeren og e-mails ringede hun til mig efter et par måneder.
Indledningsvis sagde hun at hun ikke var ansvarlig for min sag og ikke vidste hvem der var det.

Dette var efter Nyropsgade havde syltet min sag i 1 1/2 år hvor jeg slet ikke kunne få kontakt til en sagsbehandler om min sag overhovedet.
Ved jobsamtaler med konstante trusler om aktivering, fik jeg at vide jeg ikke måtte tale om min pensionssag overhovedet - og igen at jeg INGEN rettigheder havde i henhold til Jobcenter kun pligter.

Det må da være utallige af jer andre der også har fået at vide???
Kan I ikke være søde at komme på banen, hvis vi sammen kan dokumentere at Jobcenter siger sådan som standard til os alle, kan de jo ikke længere nægte at det er en af deres metoder.
De har jo nægtet i min klage til Brgerrådgiveren, at de har sagt sådan.

Susanne Madsen sagde også jeg skulle nok slet ikke have pension, jeg skulle nok til psykiater og så i en ny arbejdsprøvning.
Så sagde jeg, at jeg havde været hos psykolog og havde erklæring på ingen psykisk sygdom.
Så blidte hun mig ind min arbejdsprøvning var forældet, og da jeg så sagde at var den det, så var det jo fordi de havde syltet min sag i årevis.
Detil svarede hun nærmest grinende, at grunden var bedøvende ligeglydigt, den var bare forældet så der skulle ne ny til.
Jeg spurgte om en lov om forældet arbejdsprøvning, og det påstod hun fandtes.
Det gør det jo så ikke, så hun tilsendte mig ikke den lov selv om jeg bad hende om det.
Vedr. psykiater ville hun vende tilbage når hun havde talt med formanden for visitaitonsudvalget.
Så modtog jeg indkaldelse til undersøgelse hos ortopæd Jørgen Friis med speciale i knæ og albuer. Øh...min skade sidder i nakken.
Jeg spurgte om begrundelse, hvortil de svarede: "Vi forventer du møder op til undersøgelsen".

Jeg sendte flere mails til Susanne Madsen med spørgsmål til det underlige tiltag, men hun ignorerede alle mine henvendelser.

Siden bar jeg til møde om råd og vejledning hos hende, et hastemøde, det skulle de nemlig have gjort flere år før.
Der var hun meget venlig, men hun vidste godt jeg optog alt på diktafon, så det gælder jo ikke helt.

Jeg optog undersøgelsen hos Jobcenters TERM-læge Jørgen Friis, som var så ondskabsfuld jeg ikke har ord.
"Dine smerter har du på grund af den du er.
Dine smerter sidder i din personlighed.
Smerter er jo psykiske" osv.
TOTALT psykopatisk personlighed.

Da jeg spurgte ind til om det så var psykisk hvis man fik stukket en nål ned i hånden, henviste han til ouuklte emner - at en fakir jo kunne ligge på søm uden det gjorde ondt.

Har jo det hele op optagelse, så han kan da bare komme an, den sindsyge idiot!!!
Han skældte mig også ud i slutningen af undersøgelsen, magen til modbydelig fyr skal man lede længe efter.

Gå aldrig op til Ortopæd Jørgen Friis Frederiksberg hospital.


Citat:

Oprindeligt indsendt af annagw (Send 159404)
Jeg har ikke sagt noget som helst om at jeg ikke syntes om tråden - tværtimod mener jeg at det er rigtig godt med en liste så folk kan være opmærksomme - jeg påpegede bare vigtigheden af at begrunde sine advarsler.
Jeg har overhovedet ikke lagt op til en længere debat.

Ok, godt bare vi ikke misforstår hinanden, det er sindsygt vigtigt vi står sammen, vi er oppe imod en kæmpe magtinstans, vi må sammen få dette her vanvid stoppet.


Citat:

Oprindeligt indsendt af annagw (Send 159404)
nu en gang noget besværligt om vi skal sidde og bladre andre tråde igennem for at finde begrundelserne for de navne der advares mod.

Nemlig, det er så besværligt, og netop derfor jeg synes vi skal have en liste.
Men når nu så mange argumenter kommer ind undervejs, forestiller jeg mig at jeg lige jævnligt opdaterer listen i tråden, så man hurtigt lige kan tjekke listen hvis man er indkaldt hos ny SB eller hos en bestemt læge man ikke kender. Det er et fantastisk redskab for os alle at have når vi er indkaldt af Jobcenter til diverse eller selv skal finde en læge til underøsgelse eller dokumentaton.
Så kan vi nemlig undgå Jobcenters TERM-læger og de korrupte løgnagtige SB'er og chefer, og se kan de ikke længere kører deres ulovlige forehavende.

Lotte68 11-04-2011 19:04

Citat:

Oprindeligt indsendt af L.S. (Send 159390)
Støtter denne tråd (og lignende, med samme velargumenterede og fokuserede indhold) 100%.

Vi skal nemlig have tingene FREM I LYSET, så der kan sættes en effektiv stopper for lovbruddene.

Et eneste lovbrud fra en offentlig ansat person er ét for mange, og berettiger til at komme på listen her - eller vil du lige være den der 'tilfældigvis' fik dit liv ødelagt af fejl(sags)behandling?

Vi i den tynde ende af rebet kan miste års indtægt pga af et forkert sat komma, eller en glemt afleveret information, så det kunne lige mangle, at den samme 'retfærdighed' ikke gælder for de ansatte, der sidder med syge og sårbare menneskers skæbne i hænderne.

Eksemplerne herinde er så talrige, at der er stof til årevis af rædselsvækkende dokumentarudsendelser og spørgsmål i Folketinget.

Der er allerede lavet flere nylige indslag og artikler, på baggrund af info hentet fra k10, af Journalister der har opdaget sidens eksistens.

Det er derfor VORES PLIGT som samfundsborgere at gøre opmærksom på, at hér og dér foregår der OGSÅ daglige lovbrud - det er vel ikke kun den enlige mor regeringen ønsker at knalde for socialt bedrageri, der ligger under for Dansk Retsplejelov???

Nemlig, helt enig. :kram:

østerbro 11-04-2011 19:41

Det er en SLEM SAGSBEHANDLING du har været udsat for men ordet somatisk behøver ikke at skræmme dig(Verificeret)

somatisk, (afledn. af gr. soma 'legeme', gen. somatos), legemlig, især brugt i betegnelsen somatiske sygdomme i modsætning til psykiske eller psykosomatiske sygdomme.

annagw 11-04-2011 19:43

Tak for gennemgangen Lotte68.

Det syntes jeg gav et virkelig godt indblik i deres metoder overfor dig - og sikke nogle!!!! Det er sgu utroligt!!!

Forstår saftsuseme godt at du er vred over din sagsbehandling.

Karo 11-04-2011 20:00

Jobcenter i Skelbækgade
 
Jeg vil snart præsentere et stribe af navne fra jobcenter i Skelbækgade i København.
Nu, nå jeg har læst mange af jeres sager på K10, er jeg ikke i tvivl om at min sag og måden jeg blev behandlet på, er helt i bund....
http://www.k10.dk/showthread.php?t=7139 ;)

østerbro 11-04-2011 20:10

vi skal blive bedre til at skrive de rette ord, jeg har lige googlet jobcenter musvågevej og vi er 2 sider væk med denne, vi skal helt frem i søgefeltet

Kodesprog fra Musmågevej - K10 - Flexjob & Førtidspension
4 indlæg - 4 forfattere - Sidste indlæg: 25. jan
13. januar overgår sagen fra Jobcenter Nyrupsgade til Jobcenter Musvågevej. Jeg formoder at min pensionssag dermed skal påbegyndes, ...
www.k10.dk › Sagsformidler hjørnet › Spørgsmål ang Førtidspension - Cached

Lotte68 11-04-2011 21:27

Citat:

Oprindeligt indsendt af østerbro (Send 159435)
Det er en SLEM SAGSBEHANDLING du har været udsat for men ordet somatisk behøver ikke at skræmme dig(Verificeret)

somatisk, (afledn. af gr. soma 'legeme', gen. somatos), legemlig, især brugt i betegnelsen somatiske sygdomme i modsætning til psykiske eller psykosomatiske sygdomme.

Jeg kender sagtens forskellen.
Somatisk sygdom= fysisk sygdom
Somatisering= hypokondri
Somatiseringstilstand=også hypokondri

(Altså en somatisering er en tilstand hvor noget psykisk ligger til grund for at man går og tror man fejler noget fysisk, selv om man intat fejler fysisk.)

Lotte68 11-04-2011 21:28

Citat:

Oprindeligt indsendt af østerbro (Send 159441)
vi skal blive bedre til at skrive de rette ord, jeg har lige googlet jobcenter musvågevej og vi er 2 sider væk med denne, vi skal helt frem i søgefeltet

Kodesprog fra Musmågevej - K10 - Flexjob & Førtidspension
4 indlæg - 4 forfattere - Sidste indlæg: 25. jan
13. januar overgår sagen fra Jobcenter Nyrupsgade til Jobcenter Musvågevej. Jeg formoder at min pensionssag dermed skal påbegyndes, ...
www.k10.dk › Sagsformidler hjørnet › Spørgsmål ang Førtidspension - Cached

Haha, jamen efter det du så lige skrev ovenfor, er vi oppe på side 1 nu?

Lotte68 11-04-2011 21:31

Citat:

Oprindeligt indsendt af annagw (Send 159436)
Tak for gennemgangen Lotte68.

Det syntes jeg gav et virkelig godt indblik i deres metoder overfor dig - og sikke nogle!!!! Det er sgu utroligt!!!

Forstår saftsuseme godt at du er vred over din sagsbehandling.

Selv tak, og tak for forståelsen, :)
Ja det er så grotesk.:mad:

Lotte68 11-04-2011 21:33

Citat:

Oprindeligt indsendt af Karo (Send 159440)
Jeg vil snart præsentere et stribe af navne fra jobcenter i Skelbækgade i København.
Nu, nå jeg har læst mange af jeres sager på K10, er jeg ikke i tvivl om at min sag og måden jeg blev behandlet på, er helt i bund....
http://www.k10.dk/showthread.php?t=7139 ;)

Lyder godt, tror vi er mange der glæder os til at få flere navne frem.
Husk endelig også navne på TERM-læger, som Jobcenter samarbejder med hvis du har kendskab til nogen.

Piamus 11-04-2011 21:39

Somatiske lidelser

Et af de store problemer i psykiatrien er forvekslingen af en legenlig lidelse med en psykisk Ingen indhøster sig hæder ved at give psykoterapi til en hjernetumor eller antipsykotika til en hypotyreose. Nedenstående liste er en summarisk liste over de somatiske lidelser, der oftest forveksles med psykiatriske lidelser.


Neurologiske lidelser


1.Epilepsi, specielt temporallapsepilepsi
2.Dissimineret sclerose
3.Amyotrop lateral sclerose
4.Polyradikulitis ascendens


Endokrine sygdomme


1.Myxødem
2.Tyreotoxicose
3.Cushings sygdom
4.Addisons sygdom
5.Polycystiske ovarier


Fordøjelses systemet


Væskebalance, vitaminer og mangeltilstande
•Dehydrering og elektrolytforskyldelser
•Pellagra


Infektionssygdomme
•Meningitis, spec. viral meningitis
•Encefalitis
•Alle systemiske infektioner kan som udgang give delirium, spec. hos ældre skyldes det ofte en overset UVI.
•Syfilis (særdeles sjælden)


Luftvejssygdomme
•KOL kan give konfusion


Blodsygdomme


1.Perniciøs ænæmi kan give "Megaloblast madness".
2.Folinsyremangel

http://www.netpsych.dk/Articles.aspx?id=181

Somatiseringstilstande

Somatiseringstilstande er et overordnet begreb der dækker over en række af tilstandeder primært er karakteriserede ved mange uforklarede fysiske symptomer.
Beskrivelse:

•Vekslende symptomer fra forskellige organsystemer gennem mere end 2 år
•Påvirkning af funktionsniveau
•Patienten kan kun forbigående acceptere forsikring om at symptomerne ikke har fysisk årsag
•Ikke kun i forbindelse med anden psykisk lidelse
Det drejer sig således om tilstande hvor patienten er plaget af eller bekymret over fysiske symptomer, som patienten tilskriver en fysisk lidelse, men som lægen ikke finder fysisk baggrund for. Både patienten og de pårørende vil ofte være belastede af tilstanden.

Symptomer:
Mindst 6 uforklarede symptomer fra organsystemer
•Mavetarm kanalen
•Hjerte-kar-systemet
•Urinvejene
•Hud-og smertesymptomer
Typer af somatisering:
DF:45:Somatiseringstilstand
DF:45.2:Hypokonder tilstand
DF45.3 Somatoform autonom dysfunktion
DF:45.4:Kronisk somatoform smertetilstand
DF:44. Funktionelle lidelser
DF:48 Neurasteni

Årsager:
Der ses ofte en sammenhæng mellem akutte og kroniske belastninger og somatiseringstilstande. Der kan være en sammenhæng mellem traumatiske opvækstforhold og senere tendens til somatisering.

Forebyggelse og behandling:
Tidlig behandling og psykologisk bearbejdning af et traume samt undervisning om tilstanden kan forebygge kronifisering af somatiseringetilstande. Der er stort overlap mellem angst, depression og somatisering og ofte kan behandlingen være antidepressiv medicinsk behandling. Et nyligt udviklet behandlingstiltag til denne gruppe er Mindfulnessbaseret kognitiv terapi der bygger primært på stressreducerende teknikker kombineret med traditionel kognitiv terapi. Kognitiv terapi er også vist at være en effektivt behandling til denne gruppe.

http://www.psykiatri-regionh.dk/menu...?WBCMODE=Au_bl

Enteneller 11-04-2011 21:42

Hej Lotte68,

Hvor til vil I sende klagen ? Jeg bor ikke i København, men udenfor og min sag går indtil videre ok.

Er det nødvendigt at personificere en sagsbehandling, fremfor at klage over selve sagsbehandlingen i Københavns kommune og det du har været igennem ?? Du kan naturligvis føle at der er tale om personforfølgelse og det bør jo ikke finde sted. Du kan klage over de personer du vil, men hvad skal der gøres herved og hvilket svar/tiltag forventer du ?

Ps. En af mine diagnoser er iøvrigt Somatisering i psykisk forstand...

Lotte68 11-04-2011 22:11

Citat:

Oprindeligt indsendt af Piamus (Send 159472)
Somatiske lidelser

Et af de store problemer i psykiatrien er forvekslingen af en legenlig lidelse med en psykisk Ingen indhøster sig hæder ved at give psykoterapi til en hjernetumor eller antipsykotika til en hypotyreose. Nedenstående liste er en summarisk liste over de somatiske lidelser, der oftest forveksles med psykiatriske lidelser.


Neurologiske lidelser


1.Epilepsi, specielt temporallapsepilepsi
2.Dissimineret sclerose
3.Amyotrop lateral sclerose
4.Polyradikulitis ascendens


Endokrine sygdomme


1.Myxødem
2.Tyreotoxicose
3.Cushings sygdom
4.Addisons sygdom
5.Polycystiske ovarier


Fordøjelses systemet


Væskebalance, vitaminer og mangeltilstande
•Dehydrering og elektrolytforskyldelser
•Pellagra


Infektionssygdomme
•Meningitis, spec. viral meningitis
•Encefalitis
•Alle systemiske infektioner kan som udgang give delirium, spec. hos ældre skyldes det ofte en overset UVI.
•Syfilis (særdeles sjælden)


Luftvejssygdomme
•KOL kan give konfusion


Blodsygdomme


1.Perniciøs ænæmi kan give "Megaloblast madness".
2.Folinsyremangel

http://www.netpsych.dk/Articles.aspx?id=181

Somatiseringstilstande

Somatiseringstilstande er et overordnet begreb der dækker over en række af tilstandeder primært er karakteriserede ved mange uforklarede fysiske symptomer.
Beskrivelse:

•Vekslende symptomer fra forskellige organsystemer gennem mere end 2 år
•Påvirkning af funktionsniveau
•Patienten kan kun forbigående acceptere forsikring om at symptomerne ikke har fysisk årsag
•Ikke kun i forbindelse med anden psykisk lidelse
Det drejer sig således om tilstande hvor patienten er plaget af eller bekymret over fysiske symptomer, som patienten tilskriver en fysisk lidelse, men som lægen ikke finder fysisk baggrund for. Både patienten og de pårørende vil ofte være belastede af tilstanden.

Symptomer:
Mindst 6 uforklarede symptomer fra organsystemer
•Mavetarm kanalen
•Hjerte-kar-systemet
•Urinvejene
•Hud-og smertesymptomer
Typer af somatisering:
DF:45:Somatiseringstilstand
DF:45.2:Hypokonder tilstand
DF45.3 Somatoform autonom dysfunktion
DF:45.4:Kronisk somatoform smertetilstand
DF:44. Funktionelle lidelser
DF:48 Neurasteni

Årsager:
Der ses ofte en sammenhæng mellem akutte og kroniske belastninger og somatiseringstilstande. Der kan være en sammenhæng mellem traumatiske opvækstforhold og senere tendens til somatisering.

Forebyggelse og behandling:
Tidlig behandling og psykologisk bearbejdning af et traume samt undervisning om tilstanden kan forebygge kronifisering af somatiseringetilstande. Der er stort overlap mellem angst, depression og somatisering og ofte kan behandlingen være antidepressiv medicinsk behandling. Et nyligt udviklet behandlingstiltag til denne gruppe er Mindfulnessbaseret kognitiv terapi der bygger primært på stressreducerende teknikker kombineret med traditionel kognitiv terapi. Kognitiv terapi er også vist at være en effektivt behandling til denne gruppe.

http://www.psykiatri-regionh.dk/menu...?WBCMODE=Au_bl

Tak for yderligere info. :)

Ja så er vi enige, det er nemlig somatiseringstilstande dem du nævner, men der kan også ligge fysisk sygdom til grund.
Mange mennesker med farlige mavesygdomme og andet ender faktisk med enten at dø eler være tæt på det fordi de ikke bliver undersøgt ordentligt, fordi systemet er så somatiseringsfikserede at de straks de ikke finder hurtigt en årsag bliver patienten sendt til psykiatrien.
Men de mangler også mange forsøgspersoner til deres forskningsprojekter på Liaison, så det er en smart måde at rekruttere en masse "forsøgskaniner" på.
Så kan man afprøve forskellige psykofarmika i årevis på sine ofre, og systemet får refusiom i årevis, da personen forbliver på kontanthjælp. Win-win for systemet.
Loose-loose for den syge og svage borger. :o
TERM-lægerne forsøger at somatisere alle patienter, også dem med en klar diagsose.

Men hvordan kunne jeg nogensinde være somatiseret???? - jeg har jo en fysisk nakkeskade dokumenteret på en MR-scanning og rigtig mange lægers udtalelser for at mine symptomer er forenlige med min sygdom.
Min sygsom står naturligvis ikke på nogen liste over noget der kan være forenligt med somatiseringstilstand, det er så langt ude.
Alligevel er jeg nu hypokonder, lider af somatiseringstilstand som kan varetages af Liaison-psykiatrien på Bispebjerg, som er samarbejdspartenre i projekter med arbejdsmediciner Marianne Borritz, som giver mig diagnosen.
I hendes verden eksisterer førtidspension ikke overhovedet.
Hun arbejder kun med projekter for arbejdsfastholdelse og imod førtidspension.
Hun arbejder sammen med Beskæftigelsesministeriet, Liaison, og Center for arbejdsfastholdelse.

Det er grostsk at selv en fysisk konstateret sygdom, som jeg har dokumentation for sort på hvidt, også kan blive kørt ud af hyopkondersporet - i guder hvor er vi så henne!!!:mad:

Vi skal virkelig være obs på at TERM-tilhængere forsøger at somatisere ALLE sygdomme, på den måde kan man undgå at indstille nogen til førtidspension overhovedet.

Det er også vigtigt at være obs på at den side du linker til er region hovedstadens hjemmeside, og de er en del af det system.

Karo 11-04-2011 22:13

Problemet i Denmark er, at efterhånden alt hvad man kommer med til lægen blive specificeret som somatiseringstilstande.
Sådan var det også med mig helt frem til den dag hvor jeg blev opereret og efterfølgende fik komplikationer er den alt for sent operation.
TERM modellen har til formål kun en ting: at spare penge på relevante og konkrete behandlinger, ikke andet.

Lotte68 11-04-2011 22:16

Navne på Jobcenter-medarbejdere, som deltog i møde imod førtidspension
 
Fredag, den 25. marts 2011, kl. 9.00 – 14.15 fandt et "interessant" foredrag sted. Det hedder:

"Begrænsning af tilgangen til førtidspension Perspektiver og muligheder i den fremtidige indsats"

Deltagere fra Jobcenter Musvaagevej:

Fuldmægtig: Lars Blytækker (Sidder i visitationsteam på Musvaagevej hvor han tror han er gud)
Teamleder Edith Næblerød
Marlene Rasmussen

Ovenstående har til skræk og advarsel fået endnu flere fif til hvordan man omgås loven for ikke at tilkende en borger førtidspension.
Bare navnet på foredraget lugter langt væk. "Begrænsning af tilgangen…" hvad filan bilder de sig ind.
Man har da ret til førtidspension hvis man er kronisk syg uden arbejdsevne og lægerne har erklæret dette for fakta.
Det andet er ren svindel og humbuk!!!


Og omkring aftenens indhold på foredraget dukker sørme også det store TTA-projekt op - "Det store Tilbage til Arbejdet-Projekt".
http://www.arbejdsmiljoforskning.dk/...0tta%20projekt
Projektet er et samarbejde mellem Det Nationale forskningscenter for Arbejdsmiljø som er forankret i Beskæftigelsesministetiet og Liaison-psykiatrisk afdeling på Bispebjerg, samt Arbejds- og Miljømedicinsk klinik Bispebjerg hospital.
Herunder arbejdsmediciner Marianne Borritz, der på få timer gjorde mig til en hypokonder.
Jobcenter har hovedsageligt benyttet hendes Speciallægeerklæring i deres argument for ikke alle muligheder udtømte i min sag.
Hun må vist siges at være TOTALT inhabil i min sag.
Og så arbejder hun også sammen med Center for Arbejdsfastholdelse.

Enteneller 11-04-2011 22:45

Så denne tråd er så kun for jer 3 eks mig, da I ser ud til at kommunikere internt her ??

Karo 11-04-2011 22:51

Citat:

Oprindeligt indsendt af Lotte68 (Send 159485)
Fredag, den 25. marts 2011, kl. 9.00 – 14.15 fandt et "interessant" foredrag sted. Det hedder:

"Begrænsning af tilgangen til førtidspension Perspektiver og muligheder i den fremtidige indsats"

Lotte, det blev planlagt allerede i januar 2009: ( side 3 )
http://www.kk.dk/eDoc/Besk%C3%A6ftig...34/4272683.PDF

Lotte68 11-04-2011 22:58

Citat:

Oprindeligt indsendt af Karo (Send 159498)
Lotte, det blev planlagt allerede i januar 2009: ( side 3 )
http://www.kk.dk/eDoc/Besk%C3%A6ftig...34/4272683.PDF

Tak for linket Caro, det vil jeg få hjælp til at gennemlæse hurtigst muligt, interessant.

Lotte68 11-04-2011 22:59

Citat:

Oprindeligt indsendt af Karo (Send 159483)
Problemet i Denmark er, at efterhånden alt hvad man kommer med til lægen blive specificeret som somatiseringstilstande.
Sådan var det også med mig helt frem til den dag hvor jeg blev opereret og efterfølgende fik komplikationer er den alt for sent operation.
TERM modellen har til formål kun en ting: at spare penge på relevante og konkrete behandlinger, ikke andet.

Nemlig, det er derfor den er så vellidt af Jobcenter og af hele systemet.
TERM-model = spare rigtig mange penge.:mad:

Karo 11-04-2011 23:07

Der skal stå...på at IKKE igangsætte relevante og konkrete behandlinger.

Lotte68 11-04-2011 23:11

Citat:

Oprindeligt indsendt af Enteneller (Send 159473)
Hej Lotte68,

Hvor til vil I sende klagen ? Jeg bor ikke i København, men udenfor og min sag går indtil videre ok.

Er det nødvendigt at personificere en sagsbehandling, fremfor at klage over selve sagsbehandlingen i Københavns kommune og det du har været igennem ?? Du kan naturligvis føle at der er tale om personforfølgelse og det bør jo ikke finde sted. Du kan klage over de personer du vil, men hvad skal der gøres herved og hvilket svar/tiltag forventer du ?

Ps. En af mine diagnoser er iøvrigt Somatisering i psykisk forstand...

Jeg synes ikke du kan mene at hvis man ikke svarer dig promte, så kan du ikke være en del af tråden.
Vi var faktisk lige midt i noget, og ja det var nogle bestemte ting vi talte om, man må altså først færdiggøre det man er i gang med før man kan køre i nyt spor. Dette enme kræver enormt koncentration også selv om jeg har hjælp til at skrive.

Jeg har skam også klaget. Det kan du være sikker på.
Jeg har klaget til Borgerrådgiveren.
Jeg er i gang med klage nr. to, en klage over Jobcenter Musvvaagevej.
Min første klage over Nyroprsgade forventes færdigbehandlet om et par uger.
Den blev oprettet i august, så det har taget sin tid.
Borgerrådgiveren skulle så først undersøge om der var grundlag for at gå videre med min klage, og de sagde det var der kun hvis de vurderede at Jobcenter ikke havde overholdt loven.
Kort tid efter fik jeg besked at de ville sætte en grundig undersøgelse af min sag i værk.
Det er den jeg nu afventer svar på.

Jobcenter har kun igennnem sagen kommet med totalt lamme svar, fx at de skam har behandlet min sag da jeg jo har været indkaldt til jobsamtaler, og så har de nævnt alle datoerne for de jobsamtaler jeg var indkaldt til.
Øh ja det var de samtaler hvor jeg fik at vide jeg ikke måtte spørge ind til min sag overhovedet, og blev diskrimineret med jeg ingen rettigheder havde, og hver gang forsøgt tvangsaktiveret.

Ja sådan begyndte min sag også, de er skam flinke nok i begyndelsen indtil de ser du ingen arbejdsevne har, så bryder hel*ede løs, bare så du er advaret hvis det er tilfældet med dig, at du er kronisk syg uden rest af arbejdsevne.

Lunasdatter 11-04-2011 23:38

Hmmm Lotte68 du er da smadder "heldig" at få alle idioterne.. og at de alle sammen er ude efter dig..

Den ortp. læge du beskriver som term-læge.... jeg fatter ikke at du ikke startede med at klage til patientklagenævnet... det må da ha være totalt oplagt!!

Og så mener jeg ikke at denne her tråd hører hjemme her i dette forum... fordi at I alle gemmer jeg bag et nick-name så kan man altså ikke tillade sig at hænge folk ud med navn, titel og arbejdsplads...
Er I klar over at web kan få siden lukket pga det I har gang i??

Lone

Lotte68 12-04-2011 01:13

Citat:

Oprindeligt indsendt af Lunasdatter (Send 159515)
Hmmm Lotte68 du er da smadder "heldig" at få alle idioterne.. og at de alle sammen er ude efter dig..

Den ortp. læge du beskriver som term-læge.... jeg fatter ikke at du ikke startede med at klage til patientklagenævnet... det må da ha være totalt oplagt!!

Og så mener jeg ikke at denne her tråd hører hjemme her i dette forum... fordi at I alle gemmer jeg bag et nick-name så kan man altså ikke tillade sig at hænge folk ud med navn, titel og arbejdsplads...
Er I klar over at web kan få siden lukket pga det I har gang i??

Lone

K10 skriver selv de ikke står til ansvar for hvad vi skriver her op siden, og de har vores ip-adresser så de kan sagtens finde frem til hvem vi er hvis det skal komme an på det.
Jeg står gerne til ansvar for alt jeg skriver, for jeg har al min dokumentation i orden. Så når jeg skriver at den og den lyver, så kan jeg bevise at de gør det, ex. siger et på optagelse skriver andet i erklæring.

Hvis du ikke bryder dig om tråden, så fair nok - så lad den ligge.
Mange andre er meget glade for den, og hvis du anede hvad vi er oppe imod, så kunne det være din forståelse ville have været en del større.

Ingen bliver hængt ud her. Det er KUN og udelukkende sandheder der kommer frem her.
Det er klart at hvis de som er nævnt kan bevise at det vi skriver herinde er usandt så er snakken en anden, men det kan de ikke.

Sandheden er ilde hørt som man siger, men frem skal den.
Du synes vi er unfair???

Ok, hvad kalder du så den måde Jobcenter og deres TERM-læger behandler kronisk alvorligt syge mennesker på?
(og nej min sag er IKKE enestående, det er hele systemet der laver disse lovovertrædelser overfor os der er berettiget til førtidspension)

Vi er en del der har brug for denne liste, og derfor har jeg lavet den.
Det er meget svært at finde frem til de gode læger når man ikke ved hvem der er hvad osv. ligeledes er det vigtigt at være opmærksom på Jobcenter-ansatte der gang på gang bryder loven og opfinder egen love og regler.

Hvis ikke de tåler at blive nævnt, så fint, så kan de jo begynde at holde sig indenfor lovens rammer og ikke mindst behandle borgerne anstændigt.

Hvis det var medlemmer af en mafiabande vi skrev navnene på her, og de plyndrede og svindlede folk så ville du sikkert synes en advarsel er på sin plads, så andre ikke risikerer at lukke dem ind i deres liv eller lave forretninger med dem hvor de bliver snydt og bedraget.

Der er ABSOLUT ingen forskel på ovenstående eksempel og så den måde Jobcenter København behandler kronisk syge borgere på.
Det er kriminelt, og navnene på disse personer skal da absolut lige så meget frem som hvis det var en mafiabande, hvilket det jo på en måde også er.

Vil gerne huske dig på at vi faktisk har ytringsfrihed her i landet. Går du ikke ind for ytringsfrihed?

Man kan jo også bedømme læger mm. på nettet, synes du så heller ikke det er i orden?

Ex. trustpilot.dk

Det hitter.dk osv.

Hvad er så problemet?

adbib 12-04-2011 05:09

Det er vel offentlige ansatte og så er det vel fair nok at man se hvem de er og hvad de laver.

Vovse 12-04-2011 06:59

Citat:

Oprindeligt indsendt af Lotte68 (Send 159464)
Jeg kender sagtens forskellen.
Somatisk sygdom= fysisk sygdom
Somatisering= hypokondri
Somatiseringstilstand=også hypokondri

(Altså en somatisering er en tilstand hvor noget psykisk ligger til grund for at man går og tror man fejler noget fysisk, selv om man intat fejler fysisk.)

Mange stejler totalt hvis lægen nævner, at det kan være noget psykisk, og dette har intet med hypokondri at gøre, men fakta er, at man sagtens kan reagere meget fysisk på f.eks. problemer i ens liv.

Dette kan man først selv se/forstå hvis/når problemet er væk igen.

Både jeg selv, og andre jeg kender, har prøvet dette.

Dermed mener jeg ikke, at reelt fysiske sygdomme skal gøres til noget psykisk.

Hans 12-04-2011 08:14

Nå, men altså - efter at have tænkt over det og sovet på det, er jeg kommet frem til, at dette er en af de dummeste tråde, jeg længe har set på internettet.

Det er svært at tage alvorligt, at folk gemmer sig bag tilfældige brugernavne og hænger navngivne personer ud, hvis de personer da i det hele taget findes og ikke er jeres usynlige venner - hvilket jeg tror er ret sandsynligt, da de åbenbart fylder så meget i jeres verden.

Og jeg har absolut ingen respekt for det, så længe I ikke selv skriver eget rigtige navn herinde.

extra 12-04-2011 09:16

nu skal man vel også huske bare forde man har haft en dårlig oplevelse af en sagbehandler er det jo ikke = med jeg ville få samme dårlige behandling som en anden fik.hmm gad vide om sagbehandler også har en liste over umulige klienter :D

thomas75 12-04-2011 09:41

Jeg er enig med Hans.

I det hele taget ved jeg ikke rigtig, hvad jeg skal mene om sådan en tråd her, for selvom man er offentligt ansat, så skal man vel ikke finde sig i alt. Tænk hvis sagsbehandlere anonymt lagde navne ud på de borgere, de opfatter som kværulanter eller det, der er værre.

Jeg er heller ikke altid - efter min egen mening - blevet lige godt behandlet, men derfra og så til at lægge navne ud, samtidig med at man selv er anonym, der er alligevel et stykke.

Jeg synes, det er helt okay, at man fortæller om sine oplevelser med kommunen, men jeg må indrømme, jeg synes, det er unødvendigt at lægge navne ud.

Hexi 12-04-2011 10:21

Sålænge man kan dokumentere hvad man lægger ud er der vel intet problem i det med navne...

Man skal vel også lige huske at hvis de dårlige bliver nævnt med navn... er der en hel del dygtige og samvittigshedsfulde medarbejdere der bliver frikendt... dem glemmer vi nok lidt at give ros når der fokuceres så meget på uheldige eksempler i en stor anonym masse...

østerbro 12-04-2011 10:22

Dette er et udtryk for, at man som syg borger er magtesløs i hænderne på sagsbehandlerne, i et ulige afhængighedsforhold, hvor en myndighed ikke følger de regler og love som gælder, og det er et retssikkerheds problem. I nogle sydl-/østliggende lande er dette alm. praksis og befolkningerne stoler ikke på myndighederne.
Vi har ikke som borgere nogen anden mulighed end at protestere når vi trynes af sagsbehandlere og jobcentre, vi kan ikke bare sagsøge et jobcenter.
Handlinglammelse af borgerne er en bevist strategi


Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 22:43.

Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension