K10 - Flexjob & Førtidspension

K10 - Flexjob & Førtidspension (https://www.k10.dk/index.php)
-   Spørgsmål ang fleksjob (https://www.k10.dk/forumdisplay.php?f=27)
-   -   Midlertidigt fleksjob - erhversevnetab (https://www.k10.dk/showthread.php?t=35955)

Sussimou 21-12-2017 11:28

Midlertidigt fleksjob - erhversevnetab
 
Jeg er langt om længe - efter 10 år - kommet i "et midlertidigt fleksjob".

Da jeg er over 40 år, kan det desværre først blive permanent efter 5 år!

Jeg blev ansat 1 august, efter at havde startet i praktik i Januar 2017

Jeg arbejder 2x2 timer om ugen. Kan ikke komme op på mere.

Jeg har i dag fået afgørelse fra tab af erhversevne på 45%, men de vil først tage den op igen i 2022, når mit fleksjob er permanet!

Jeg var ellers sikker på at jeg endelig kunne få det afgjort nu.
Viger Arbejdsmarkedets erhverssikring aldrig fra reglen om 5 årig perioden?

Jeg mener helt bestemt at min arbejdsevne er belyst.
Jeg har i 1 ½ år kun, kunne arbejde 4 timer om ugen

Eller er der ikke andet at gøre end, at vente de 5 år?

Klukdad 21-12-2017 11:57

Din erhvervsevne i AES regi, er KUN kroner-øre.
Når de nævner xx % så er det nedgang i din evne til at tjene penge.
Du kan feks. arbejde 50 timer om ugen, men stadig have 45% erhvervsevnetab i AES regi.. hvis du arbejder 50 timer om ugen, men tjener 45 % mindre end da du arbejdede 37 timer. ( kun et overdrevet eksempel )

Et eksempel kunne også være at du fik et job, hvor du fik samme løn for at arbejde 5 timer om ugen, som da du arbejdede 37 timer.... = 0 % erhvervsevnetab. !!

De vil vente indtil du er helt afklaret om 5 år.

Håber det gir mening for dig :)

Sussimou 21-12-2017 11:59

Citat:

Oprindeligt indsendt af Klukdad (Send 359907)
Din erhvervsevne i AES regi, er KUN kroner-øre.
Når de nævner xx % så er det nedgang i din evne til at tjene penge.
Du kan feks. arbejde 50 timer om ugen, men stadig have 45% erhvervsevnetab i AES regi.. hvis du arbejder 50 timer om ugen, men tjener 45 % mindre end da du arbejdede 37 timer. ( kun et overdrevet eksempel )

Et eksempel kunne også være at du fik et job, hvor du fik samme løn for at arbejde 5 timer om ugen, som da du arbejdede 37 timer.... = 0 % erhvervsevnetab. !!

De vil vente indtil du er helt afklaret om 5 år.

Håber det gir mening for dig :)

Jeg ved godt at erhvervsevnetabet kun er kroner og øre

Spørgsmålet gik på om jeg SKAL vente de 5 år, eller om de aldrig afviger....Men det gør de desværre ikke så kan jeg regne ud?

Jeg havde sådan håbet, at i og med at jeg kom i job, så kunne sagen afsluttes......

Klukdad 21-12-2017 12:05

deres mening er vel nok at du om 5 år både kan være i ordinær arbejde, fleksjob eller førtidspensionist ! så din indtægt er ikke fastlagt endnu..

gisne 21-12-2017 15:23

Det er fordi reglerne siger at din sag ved jobcenteret skal være endeligt afsluttet før din erstatningssag kan endelid afsluttes, og den er jo netop ikke afsluttet

Sussimou 21-12-2017 17:26

Citat:

Oprindeligt indsendt af gisne (Send 359915)
Det er fordi reglerne siger at din sag ved jobcenteret skal være endeligt afsluttet før din erstatningssag kan endelid afsluttes, og den er jo netop ikke afsluttet

Tak....

Okay.... Så er der jo ikke andet for end at vente 5 år endnu :confused:

Bodrum 21-12-2017 17:38

Sussi.

Sikkert varigt tab af erhvervsevne.

Du kan anmode AES om at tage stilling til den del af erhvervsevnetabet der er "sikkert"
Så jo det er muligt at få udbetalt noget af erhvervsevnetabet. :) ( også inden de 5 år er gået )

Men det dutter ikke, hvis du er på ledighedsydelse. kun i job.

Sussimou 21-12-2017 21:51

Citat:

Oprindeligt indsendt af Bodrum (Send 359922)
Sussi.

Sikkert varigt tab af erhvervsevne.

Du kan anmode AES om at tage stilling til den del af erhvervsevnetabet der er "sikkert"
Så jo det er muligt at få udbetalt noget af erhvervsevnetabet. :) ( også inden de 5 år er gået )

Men det dutter ikke, hvis du er på ledighedsydelse. kun i job.

Aaahh.... okay - det er jo en mulighed ;) Men hvad er sikkert?

Jeg er i job :)

Bodrum 21-12-2017 22:21

det er op til AES at vurdere, det skal bare være min. 15%

jeg kender ikke din sag, så kan ikke sige noget

Klukdad 21-12-2017 22:26

Jamen du får jo 45% udbetalt nu og 5 år frem, indtil sagen skal genoptages til endelig afslutning.

Bodrum 21-12-2017 22:42

Alternativt når du er over 40, hvis du bliver fyret fra dit første fleksjob og overgår til et nyt, så bliver nr 2 fleksjob permanent.

Det blev diskuteret i en facebookgruppe, hvor flere tilkendegav at sådan var reglen.

Dog skal jeg ikke kunne sige, at det med sikkerhed er rigtigt, men værd at undersøge :)

Sussimou 21-12-2017 23:32

Citat:

Oprindeligt indsendt af Klukdad (Send 359938)
Jamen du får jo 45% udbetalt nu og 5 år frem, indtil sagen skal genoptages til endelig afslutning.


Ja det har jeg fået i 10 år, faktisk 55% indtil jeg kom i 4 timers arbejde ;)

Citat:

Oprindeligt indsendt af Bodrum (Send 359939)
Alternativt når du er over 40, hvis du bliver fyret fra dit første fleksjob og overgår til et nyt, så bliver nr 2 fleksjob permanent.

Det blev diskuteret i en facebookgruppe, hvor flere tilkendegav at sådan var reglen.

Dog skal jeg ikke kunne sige, at det med sikkerhed er rigtigt, men værd at undersøge :)

Spændende, det vil jeg læse lidt på ;)

Klukdad 22-12-2017 00:06

Citat:

Oprindeligt indsendt af Sussimou (Send 359942)
Ja det har jeg fået i 10 år, faktisk 55% indtil jeg kom i 4 timers arbejde ;)


Så må du vente de 5 år :)
Eller overbevise kommunen at du er stationær.
Husk at AES tager udgangspunkt i de sidste 12 måneders indkomst, når de skal lave den endelige beregning !!

kitty 23-12-2017 00:31

Hej Sussi, jeg står lidt i samme situation som dig, venter på en endelig afgørelse fra AES, vedrørende erhversevnetab procent sats. Mit spørgsmål til dig er, om du venligst vil oplyse til mig, hvilken samlet års indtægt dine 45% blev udregnet fra? God jul, mvh Kit.

Bodrum 23-12-2017 01:43

kitty - det udregnes i skadeåret. det står osse i en af de første afgørelser fra AES, hvad de har vurderet din årsindtægt som.

hvis du vil finde ud af hvad årslønnen i skadeåret, opnormeret til 2017 niveau:

Officielle tal:
Max årsløn 2018 527.000
Max årsløn 2010 - 451.000

527.000 / 451.000 * Din årsløn i skadeåret =
(min årsløn opnormeret til 2017 niveau. 308487 (2017) - 258.000 (2010 årsindtægt) = difference

Håber at det giver mening

kitty 23-12-2017 02:15

Hej Bodrum tak for dit svar, det giver god mening, men jeg kunne godt tænke mig at vide hvilken årsindtægt Sussi havde haft, da der blev regnet frem til hendes erhversevnetab på 45 procent, så jeg ca. kan se hvor jeg selv lander procent mæssigt udfra min daværende årsindtægt. Håber du kan se hvad jeg mener, smiler.

Fleksjobber 23-12-2017 10:34

permanent fleksjob
 
Citat:

Oprindeligt indsendt af Bodrum (Send 359939)
Alternativt når du er over 40, hvis du bliver fyret fra dit første fleksjob og overgår til et nyt, så bliver nr 2 fleksjob permanent.

Det blev diskuteret i en facebookgruppe, hvor flere tilkendegav at sådan var reglen.

Dog skal jeg ikke kunne sige, at det med sikkerhed er rigtigt, men værd at undersøge :)


Vil det sige, at hvis du er over 40 og bliver fyret fra dit første fleksjob inden 5 år, og ikke har et andet fleksjob på hånden, at bevilligen af fleksjob stadig midlertidig?

Jeg tænker på, at firmaet lukker eller lign.., hvor man bliver opsagt p.g.a. mangel på opgaver

Bodrum 23-12-2017 11:32

Det skal jeg ikke kunne sige Fleksjobber :)

Håber en anden kan svare.


Kitty det gør jeg :)

phhmw 23-12-2017 11:41

https://www.borger.dk/arbejde-dagpen...-faa-fleksjob#

Hilsen Peter

Fleksjobber 23-12-2017 11:57

Citat:

Oprindeligt indsendt af phhmw (Send 359973)


Tak for tilbagemeldningen.

Kender godt siden, kan bare ikke lige se svaret på mit spørgsmål.

Bodrum 23-12-2017 14:58

Umiddelbart, saa tror jeg at det blot er midlertidigt, hvis du bliver afskediget indtil du finder nummer to. :)


Der blev skrevet i traaden, at det var et "hul" i lovgivningen og flere bekraeftede paastanden.


Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 07:32.

Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension