K10 - Flexjob & Førtidspension

K10 - Flexjob & Førtidspension (https://www.k10.dk/index.php)
-   Alt det andet (https://www.k10.dk/forumdisplay.php?f=30)
-   -   Hvem kan uddybe § 32 i Lab-loven?? (https://www.k10.dk/showthread.php?t=15410)

mijaja 23-11-2010 20:41

Hvem kan uddybe § 32 i Lab-loven??
 
Hej alle!!!
Jeg har fået agtindsigt i min sag og her står at jeg er i arbejdsprøvning under § 32 i lab-loven..
Der stor bl.a. en kortvarig afklaring af erhvervsevnen.
Her kommer mit spørgsmål så, hvad er kortvarig????? Kan man læse det nogen steder???
Skal til møde imorgen og har virkelig brug for svar til imorgen... Er nemlig færdig med 12 ugers arbejdsprøvning og der siger de nu ikke er nok..
Please help me...:eek:


Kram Mijaja

Florken 23-11-2010 20:50

Kære mijaja

Hvad er formålet med h.h.v. den afklaring du allerede har været igennem,

og den nye ?

Er der lavet en handlingsplan ?

Er der en opdateret arbejdsevnejournal ?

- OG ressourceprofil ?

Hvilken ydelse er du på ?

http://www.socialjura.dk/index.php?id=759

I §32 står der at det er 3 mdr., og det HAR du jo lige været igennem.

Du må oplyse noget mere før vi kan give gode råd.

mijaja 23-11-2010 22:12

Kære Florken!!!

Ja jeg skulle på Reva da fagfolkene sad der.... Efter 5 uger valgte Reva at afslutte mig da denne arbejdsprøvning var formålsløs... Nej sag de jobcenteret jeg skulle fortsætte....
Nu her en uge før afslutning siger jobcenteret at denne arbejdsprøvning ikke var relevant.... (uden at de har indhentet noget fra Reva) Derfor vil de nu have mig ud i virksomhedspraktik i 2, 6, 12 måneder for at afklare min erhvervsevne. Jamen jeg mener det har jeg lige været.... Og trods det at jeg blev sat ned i tid er jeg trods smerter og psykisk nedtur mødt op hver dag.

Jeg er blevet frataget sygedagpenge og står uden forsørgelse.... overhovedet. Da jeg skulle starte på reva fik jeg at vide at de ville kunne afklare mig på 12 uger.... Men nej siger de nu... den 3 sagsbehandler på 12 uger...
Har så idag kigget i mine papirer og der står så det med lab loven § 32....

Min ressourceprofil har kun få ting indskrevet i 2010.
Ingen arbejdsevnejournal....Hvad er det???

Hjælp mig..... kommunen kører rundt med mig... og stiller mig konstant i det uvisse og uden penge...

Kh
Mijaja:kram:

Florken 23-11-2010 22:26

Jaamen-dog-da !

Det ser ud som om du ikke er blevet behandlet efter reglerne.

Og heller ikke har fået SAGSBEHANDLING.

Du skal læse ARBEJDSEVNEMETODEBOGEN.

Den findes under "nyttige links" her på forsiden af k10. eller her :

http://www.arbejdsevnemetode.dk/sags...bog%281%29.pdf

Mens du læser den, skriver du samtidig ned, på hvilke punkter du IKKE har fået korrekt sagsbehandling.

Lad høre, hvad du kommer frem til.

De ærede medlemmer herinde skal nok komme til med gode råd.

mijaja 23-11-2010 22:33

Tak Tak Florken....;)

Jeg har fået rigtig dårlig sagsbehandling og var i sidste uge til møde med arbejdsmarkedsudvalg formand, chef for jobcenter og 2 afd. ledere da jeg havde klaget og de indrømmede 10 gange at de havde lavet fejl og sagde undskyld... dette måtte jeg nøjes med.. og så skulle jeg se fremad.

Jeg er så langt nede at jeg ikke orker mere... Vil bare så gerne videre med mit liv... men de trækker og trækker mig..

Jeg skal lige kigge på arbejdsevnemetoden.

KH Mijaja

mijaja 23-11-2010 23:07

Usch det er en lang sej kamp og læse den... Når jeg ikke idag... men skal nok kæmpe mig igennem den.
Men er Lab-loven paragraf 32 max. 3 måneder???
Kh Mijaja

curls 23-11-2010 23:11

Er det den her, du snakker om?

https://www.retsinformation.dk/Forms...x?id=128679#K9


Vejledning og opkvalificering


§ 32. Personer, der er omfattet af § 2, nr. 1-5, kan få tilbud om vejledning og opkvalificering, der kan bestå af følgende:

1) Korte vejlednings- og afklaringsforløb,

2) særligt tilrettelagte projekter og uddannelsesforløb, herunder praktik under uddannelsesforløbet og danskundervisning, eller

3) ordinære uddannelsesforløb.

Stk. 2. Personer, der er omfattet af § 2, nr. 7, og som modtager ledighedsydelse eller særlig ydelse efter §§ 74 og 74 i efter lov om aktiv socialpolitik, kan få tilbud efter stk. 1, nr. 1 og 2.

Stk. 3. Tilbuddet skal udvikle eller afdække den lediges faglige, sociale eller sproglige kompetencer med henblik på opkvalificering til arbejdsmarkedet.

Stk. 4. Praktikperioder under særligt tilrettelagte uddannelsesforløb, jf. stk. 1, nr. 2, kan sammenlagt have en varighed på højst 3 måneder, og hver enkelt praktikperiode kan højst have en varighed på 1 måned. I praktikperioden finder § 43 tilsvarende anvendelse.


Hvis du ved, hvilken gruppe, du hører under (se § 2 i den samme lov, der er 7 grupper - man er i kun én gruppe). Hvis du ved, hvilken gruppe, du er i, så kan man bedre læse og forstå § 32..... Man skal nogen gange læse flere paragraffer for at forstår én paragraf.....

Det er også en god idé at spørge sagsbehandleren, hvad der menes i brevet, hvis man ikke selv forstår, hvad det betyder - så at I begge kan forstå, hvad der foregår og hvad der skal ske.


Tilføjet senere....:

Citat:

Usch det er en lang sej kamp og læse den... Når jeg ikke idag... men skal nok kæmpe mig igennem den.
Men er Lab-loven paragraf 32 max. 3 måneder???
Ang. varighed - her kan du læse dig frem til det i § 34 - § 36 i ovenstående link (loven)

ladybird 24-11-2010 08:21

tænker du må være i gruppe 4 el 5, men bedøm selv

I § 44 pkt 4) står varighed af praktik og forlængelses regler

curls 24-11-2010 08:35

mijaja.... Du har i denne tråd ikke oplyst, hvilken ydelse, du er på og hvilken situation, du står i. Er der tale om kontanthjælp?

Hvis du ikke ved, hvilken målgruppe, du er i ( se § 2, der er 7 grupper), så spørg sagsbehandleren.

Bliv gerne i samme tråd, så vi har din historie-baggrund, når du har noget nyt at spørge om i din situation. Det vil gøre det lettere for os andre at hjælpe dig. ;)

Garfield 24-11-2010 09:06

curls der står i første indlæg at de har stoppet sygedagpenge, og hun ikke modtager noget andet hvilket nok skyldes hun er gift og derfor ikke kan få kontanthjælp ;)


Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 01:39.

Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension