K10 - Flexjob & Førtidspension

K10 - Flexjob & Førtidspension (https://www.k10.dk/index.php)
-   Ressourceforløb (https://www.k10.dk/forumdisplay.php?f=93)
-   -   A-Kasse og ressourceforløb (https://www.k10.dk/showthread.php?t=36728)

JohnDoe 01-11-2018 00:17

A-Kasse og ressourceforløb
 
Hej, jeg har været på ressourceforløb i en 2 år plus minus, og skal snart ind og snakke med teamet for at høre hvad det skal blive til fremover.

Jeg tænker at de nok vil forlænge mig med 2-2,5år

Min sagsbehandler siger at jeg nok kan få fleksjob eller mini fleksjob.

Vil det være dumt at melde mig ud af a-kassen, når jeg højst sandsynligt ikke kommer på ordinært job igen?

Mvh

Bodrum 01-11-2018 00:19

Nej, du vil alligevel aldrig ku få penge af a-kasse. spild af penge

MistyMiss 01-11-2018 10:26

Har du indbetalt til efterløn på noget tidspunkt?
For så har du gjort det til a-kassen.
Som fleksjobber kan pengene overføres til fleksydelse (efterløn for fleksjobbere).
Så inden du melder dig ud, undersøg lige om det ville kræve, at du er i a-kassen indtil du kan flytte pengene til den anden ordning :)

Men det er det eneste der gør det relevant at forblive i a-kasse.

Fagforeningen kan dog stadigvæk være meget relevant som fleksjobber :)

Jetted 01-11-2018 11:51

Man SKAL betale til a-kassen hvis man vil betale til efterløn indtil man er visiteret til fleksjob og dermed bliver overflyttet til Udbetaling Danmark og fleksydelse.

JohnDoe 01-11-2018 14:12

Jeg har aldrig haft et rigtigt ordinært job i længere tid end 9 måneder ca. og har ikke indbetalt til pensioner eller andre ordninger, jeg har været medlem af min a-kasse og ikke andet.

MistyMiss 01-11-2018 14:16

Hvis du ikke har betalt til efterløn, og du ved at du ikke kommer til at arbejde fuld tid, kan du godt melde dig ud af a-kasse :)

Men overvej fagforening som fleksjobber. Det kan som sagt være meget relevant :)

JohnDoe 01-11-2018 14:19

Ok, ja så melder jeg mig ud af a-kassen.

Jeg vil overveje fagforening en dag jeg måske kommer i folks job, tak skal I have :-)

dinosaur 06-11-2018 13:55

Citat:

Oprindeligt indsendt af JohnDoe (Send 366316)
Hej, jeg har været på ressourceforløb i en 2 år plus minus, og skal snart ind og snakke med teamet for at høre hvad det skal blive til fremover.

Jeg tænker at de nok vil forlænge mig med 2-2,5år

Min sagsbehandler siger at jeg nok kan få fleksjob eller mini fleksjob.

Vil det være dumt at melde mig ud af a-kassen, når jeg højst sandsynligt ikke kommer på ordinært job igen?

Mvh

NEJ NEJ du må ikke melde dig ud af a kassen før du er sikker på at du ikke kan bruge den til noget.

Når du kommer fra ressourceforløb til ledighedsydelse kan medlemsskab af a kasse gøre at du kommer på højeste ledighedsydelse hvis du stadig har dagpengeret.

Du vil også kunne komme med i fleksydelsesordningen hvis du opfylder betingelserne i fortrydelsesordningen. Prøv at google det.

Tag en snak med a kassen inden du melder dig ud og få svaret på skrift. A kassen har rådgiveransvar. Det har dem der svarer her ikke.

Mvh. Susanne

JohnDoe 06-11-2018 14:11

Hej Susanne, tak for din kommentar :-)

Jeg har opbrugt al min dagpenge ret før jeg kom på ressourceforløb.
Jeg var først på barsel, så sygedagpenge og til sidst ressourceforløb.

Jeg er forsørger så jeg vil i det mindste få forsørgersats.


Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 23:41.

Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension