K10 - Flexjob & Førtidspension

K10 - Flexjob & Førtidspension (https://www.k10.dk/index.php)
-   Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 (https://www.k10.dk/forumdisplay.php?f=28)
-   -   Hvilke lægeerklæringer tynger egentlig mest. (https://www.k10.dk/showthread.php?t=25567)

bumblebee 16-01-2013 21:30

Hvilke lægeerklæringer tynger egentlig mest.
 
Jeg har en veninde der går og venter på at der skal rejses førtidspensionssag op på hende ( 17ér søgt før nytår). Jeg har spurgt til hvad hun har af lægeerklæringer /attester i hendes sag, og det ved hun faktisk ikke - kun at hendes egen læge har lavet gode papirer for hende.

Hvilke lægepapirer tynger tungest i afgørelse om ftp ( altså efter lov før 2013). I min sag tilbage fra 2009 var det en meget uddybende attest fra speciallæge / overlæge som udløste pension for mig.

Hvilke papirer har I andre FTPér erfaring med fra jeres sager, som blev vægtet højest ?

Mileo 16-01-2013 21:36

Jeg er sikker på at det er erklæringer fra speciallæger....erklæringer fra egen praktiserende læge, har vist ikke den store betydning...


Det er min erfaring...


:kram:/Mileo

jasch 16-01-2013 21:56

Vil os mene det er speciallæge erklæringer der vægter mest.

MTVRV1 16-01-2013 23:58

egen læge tæller ingen steder, det udelukkende speciallæge erklæringer når vi snakker om pension
samt en vel dokummenteret arbejdsprøvning, med mindre det har væet udelukket af en
speciallæge.

en §17 er meget svær og få i gennem, da jobcenter og pensionteam ikke har godkendt den inden den ryger i et pensionsnævn.
ens sag skal virkelig være velbeskrevet, for at en sådan går i gennem
det er meget få sager, hvor der ikke mangler noget ovehovdet og en sagsbehandler ikke vil indstille via en §18
der mangler som regel et eller andet
men en §18 sag er nu heller ingen garanti for den bliver godkendt

bumblebee 17-01-2013 00:13

Citat:

Oprindeligt indsendt af MTVRV1 (Send 256166)
egen læge tæller ingen steder, det udelukkende speciallæge erklæringer når vi snakker om pension
samt en vel dokummenteret arbejdsprøvning, med mindre det har væet udelukket af en
speciallæge.

en §17 er meget svær og få i gennem, da jobcenter og pensionteam ikke har godkendt den inden den ryger i et pensionsnævn.
ens sag skal virkelig være velbeskrevet, for at en sådan går i gennem
det er meget få sager, hvor der ikke mangler noget ovehovdet og en sagsbehandler ikke vil indstille via en §18
der mangler som regel et eller andet
men en §18 sag er nu heller ingen garanti for den bliver godkendt

Sagsbehandleren opfordrede til at søge en 17ér før nytår med positiv indstilling fra hende, da hun ikke kunne nå at lave en 18 pga tid.

MTVRV1 17-01-2013 00:23

hvis det er på foreliggende grundlag, så har ens sagsbehandler ingen indflydelse på en §17 sag. den ryger direkte til et pensionsnævn som vurdere udfra de papir som ligger i sagen.

bumblebee 17-01-2013 00:27

Citat:

Oprindeligt indsendt af MTVRV1 (Send 256169)
hvis det er på foreliggende grundlag, så har ens sagsbehandler ingen indflydelse på en §17 sag. den ryger direkte til et pensionsnævn som vurdere udfra de papir som ligger i sagen.

Bliver rigtig spændende om den går igennem....nu kender jeg kun sag lidt fra sidelinien, men det bekymrer mig at der ikke er specialægeerklæringer umiddelbart i sagen som understøtter det lave funktionsniveau ved arbejdsprøvningen.Selfølgelig er der diagnoser...men ansøger har ikke set udtalelser fra speciallægerne endnu.
Kigger de altid kun på den effektive arbejdstid, eller det samlede antal timer man har klaret ?

tumnus 17-01-2013 00:42

Min pension gik igennem pga. udtalelse fra min egen læge, så det kan godt lade sig gøre

Han skrev at arbejdsprøvning var fuldstændig udelukket at min erhvervsevne var 0 og at han foreslog pension

MTVRV1 17-01-2013 08:50

Citat:

Oprindeligt indsendt af tumnus (Send 256173)
Min pension gik igennem pga. udtalelse fra min egen læge, så det kan godt lade sig gøre

Han skrev at arbejdsprøvning var fuldstændig udelukket at min erhvervsevne var 0 og at han foreslog pension

formoder der har været andre læger inde i din sag og som din læge så har lavet en status udfra.
og derudover må egen læge ikke skrive man skal have en bestemt ydelse
ikke engang lægekonsulenten i kommunen.

ellers må du uddyde det noget mere

bumblebee 17-01-2013 09:52

Citat:

Oprindeligt indsendt af MTVRV1 (Send 256190)
formoder der har været andre læger inde i din sag og som din læge så har lavet en status udfra.

Så en statusattest fra egen læge med opsummering af hvilke speciallæger der har undersøgt én og hvilke diagnoser m.v man har - kan godt tynge godt alligevel ?


Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 19:17.

Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension