K10 - Flexjob & Førtidspension

K10 - Flexjob & Førtidspension (https://www.k10.dk/index.php)
-   Alt det andet (https://www.k10.dk/forumdisplay.php?f=30)
-   -   flyning til fra match 3 til match 4 (https://www.k10.dk/showthread.php?t=9599)

Tzari 23-08-2009 15:11

flyning til fra match 3 til match 4
 
Efter 2 års kamp med kommunen er jeg nu flyttet fra gruppe 3 til gruppe 4 og nede på 15 timer om ugen med onsdag fri(hvilket alligevel er for hårdt). Hvad betyder dette skift i praksis :confused: Fylder 26 i næste måned kan det være en af grundende

Ninja 23-08-2009 15:27

Tror nærmere dit skift i match betyder, at du reelt har fjernet dig mere fra arbejdsmarkes normale vilkår og at du bliver sværre at finde job til i fremtiden.......

Tzari 23-08-2009 15:29

så de har erkendt jeg ikke bare kan omskoles og komme i ordinært job men kræver en del hensynentagen. Eller bare at jeg er møg besværlig og opgivet:mad: Hvorlænge kan man forvente at kukkelure i gruppe 4 i snit.

Ninja 23-08-2009 15:59

Tja, hvis du kun med nød og næppe kan klare 15 timer, og det endda med en ugentlig fridag, så er det jo nok ikke omskoling der står højest på listen, da det nok vil betyde flere timer og ingen fridag....

Hvor lang tid man er i match ved jeg ikke. Jeg har kun prøvet at være i match 5, og det har jeg været siden de begyndte at lave matchgrupper og frem til førtidspensionstilkendelsen her i 2009.

Tzari 23-08-2009 16:04

ok tak for svaret så har de da indset et eller andet :)

Ninja 23-08-2009 16:39

Jeps!!

De har indset at de ikke bare kan smide dig rundt efter for godt befindende, men at du derimod har en masse skånebehov de skal tage højde for.....og at du også på nuværende tidspunkt, måske lige hænger i med det yderste af neglene for at få enderne til at mødes.

zuza 23-08-2009 19:59

Har du ikke en ressourceprofil, så burde der stå noget i den om ændringen.

:kram:

pinballs 23-08-2009 20:13

match
 
Jeg er lige med på sidelinien.
Hvornår kommer det med match grupper på tale er det kun når man er på kontantshjælp man bliver anbragt i en match gruppe eller hvordan er reglerne

c.l.e.o. 23-08-2009 20:21

jeg ville da gså gerne vide om jeg har fået et nr hvor finder jeg ud af det

Ninja 23-08-2009 20:43

Kontanthjælp

Hver matchgruppe er en målestok for, hvor mange job den ledige kan finde på det almindelige arbejdsmarked.

Gruppe 1 - Umiddelbar match: Arbejdsmarkedet er som udgangspunkt klar til at tage imod den ledige. Den ledige har eventuelt kvalifikationer inden for flaskehalsområder på arbejdsmarkedet.

Gruppe 2 - Høj grad af match: Den ledige har gode muligheder for at finde et job på det almindelige arbejdsmarked. Forskellen fra matchgruppe 1 er, at den ledige kan mangle specifikke kvalifikationer eller lignende.

Gruppe 3 - Delvis match: Kvalifikationer og ressourcer hos den ledige matcher kun delvis de krav, arbejdsmarkedet stiller. Den ledige vil kun i begrænset omfang kunne udføre job, der findes på det alminelige arbejdsmarked.

Gruppe 4 - Lav grad af match: Det vil være muligt for den ledige at have et job på under fuld tid og/eller kunne varetage særlig jobfunktioner med begrænsede krav til erfaring og kvalifikationer.

Gruppe 5 - Ingen match: Den ledige har aktuelt ikke nogen arbejdsevne, der kan bruges i jobfunktioner på det almindelige arbejdsmarked.

Og mht sygedagpenge er der tre matchgrupper
1) Sager, hvor tilbagevenden til arbejdsmarkedet er umiddelbart forestående (kategori 1).

2) Sager med risiko for langvarigt sygdomsforløb eller risiko, hvad angår arbejdsevnen (kategori 2).

3) Sager, hvor lidelsen eller sygdommen medfører et længerevarende sygdomsforløb (kategori 3).

Der har i min ressourceprofil ikke stået noget om mit match!

Men jeg har fået det oplyst på div opfølgningsmøder og via telefonen.


Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 08:23.

Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension