K10 - Flexjob & Førtidspension

K10 - Flexjob & Førtidspension (https://www.k10.dk/index.php)
-   Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 (https://www.k10.dk/forumdisplay.php?f=28)
-   -   Afslag på pension (https://www.k10.dk/showthread.php?t=34826)

solskin 12-01-2017 10:25

Afslag på pension
 
Hej.
Kan man be om en fyldestgørende skriflig redegørelse for et afslag på pension?

Var indstillet til pension,men pensionsteamet mente at jeg skulle have besøg af ergoteaupeut,selvom jeg ikke fysisk fejler noget.
Mit problem er gentagne depressioner og angst.
Fra læge,egen psykiater,og kommunens special psykiater,er der dokomentation for at min rest - erhvervsevne er lig 0.
Det var reb.teamet,der indstillede mig til pension.
Kan jeg klage over afgørelsen...og hvordan gør man det??

Vh Solskin

sortepigen 12-01-2017 11:50

begrundelsen for afslaget skal stå i afgørelsen du har modtaget fra pensionsteamet.

fra du har modtaget afgørelsen på skrift, har du præcis 28 dage til at klage, altså til at kommunen skal have modtaget klagen,

du kan vælge blot at skrive at du klager på en lap papir, som du aflevere på kommunen, og HUSKER ET FÅ EN KVITTERING, du kan også begrunde hvorfor du mener du burde have tilkendt pension.

du kan så vidt jeg har hørt sende din klage via e-boks( har dog ikke selv prøvet det), på den måde har du dokumentation på at du har sendt den.

vh sortepigen
førtidspensionist

job 12-01-2017 12:42

Jeg vil også mene, at du sammen med afslaget vil få en fyldestgørende begrundelse. Det kan nok vare lidt længere tid end en tilkendelse af pension da pensionsnævnet ved et afslag jo ikke bare kan henvise til rehabiliteringsteamets indstilling som de mere eller mindre gjorde da jeg blev tilkendt pension men bliver nødt til at komme med en egentlig begrundelse.

Du skriver ikke ret meget om din sag men det ser umiddelbart ud til at afslaget er i orden, da du mangler en væsentlig ting som skal være opfyldt før der kan tilkendes førtidspension - dokumentation for at din arbejdsevne er varigt nedsat og i sådan en grad ....

Du skriver godt nok at der gennem egen læge og diverse psykiatere er dokumentation for at din erhvervsevne er lig 0 men denne dokumentation kan ikke bruges til ret meget. Det eneste der tæller er en egentlig arbejdsprøvning eller en funktionsbeskrivelse som kan erstatte en egentlig arbejdsprøvning. Har du været igennem en arbejdsprøvning? Hvis ikke, så forstår jeg ikke hvordan rehabiliteringsteamet kan indstille dig til pension.

En funktionsbeskrivelse udarbejdes oftest af en ergoterapeut og kan være den brik som endegyldigt lukker en sag og udløser førtidspensionen, hvilket flere medlemmer kan skrive under på.

Du skriver, at du skal have besøg af en ergoterapeut. Det kunne være at du også skal have udarbejdet en funktionsbeskrivelse og så giver det hele jo lidt mere mening.

Beklager hvis jeg svarede på noget som du ikke spurgte direkte om :)

Jeg overså lige at du i en tidligere tråd havde nævnt at du skulle have besøg af ergoterapeut og dermed også (indirekte) at du havde fået afslag på førtidspension.

solskin 12-01-2017 14:06

1000 tak for svar...��


Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 15:23.

Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension