K10 - Flexjob & Førtidspension

K10 - Flexjob & Førtidspension (https://www.k10.dk/index.php)
-   Spørgsmål ang fleksjob (https://www.k10.dk/forumdisplay.php?f=27)
-   -   flexjob - Hvis arbejdsgiver ikke vil give nok timer (https://www.k10.dk/showthread.php?t=25899)

Abraxus 10-02-2013 00:37

flexjob - Hvis arbejdsgiver ikke vil give nok timer
 
Hvis man bliver visiteret til et flexjob på lad os sige 15 timer, men der hvor du vil arbejde kun vil have dig ansat i 12 timer. Hvad sker der så med de resterende 3 timer?

Eller er det ikke sådan det virker.

c.l.e.o. 10-02-2013 00:56

Jeg ved det ikke men der skulle jo være mulighed for at du får lov til det,evt. med en erklæring på at du tager job på 15 timer hvis det skulle dukke op .

efter de nye regler kan det da vist betale sig at få så mange i arbejde som muligt også på få timer.

jasch 10-02-2013 01:03

I bund og grund tror jeg ikke, de tæller timer i den nye reform, det eneste kommunen skal give, regne ud er 30 % mindre af din løn om du arbejder 5-10-15 timer... i tilskud. Som jeg forstår det er det slet ikke timebaseret (altså hvor mange timer den enkelte kan arbejde), men 30 % mindre i tilskud.

supersus 10-02-2013 01:37

Som jeg forstår det må du gerne tage job i et mindre timetal, og du suppleres op med ledighedsydelse 98 %, du skal dog være klar over at du skal være aktivt jobsøgende, men tror nu ikke at de går vildt op i det med alle de arbejdsløse fleksere der er.

Jøsses 10-02-2013 13:21

Du må
 
godt tage det job med mindre timer.

Jeg er sat til 15 timer og har også været i job på de timer...men blev fyret grundet omlægning.

Så nu er jeg så på de nye regler...jobkonsulent ringede og sagde der var job på 12,30 time.

Og det måtte jeg gerne...samt at det kom ikke til at betyde det store for mig angående løn.

Jeg må også godt finde de sidste timer ved anden arbejdsgiver...men behøver ikke at gøre det.

jjsonn 10-02-2013 13:57

i herning fik vi af vide fandt vi jobunder det antal timer, vi er visiteret til kunne vi risikere at vi skulle aktiveres for de sidste timer.

jasch 10-02-2013 15:02

arhhh den tror jeg ikke helt på.

Som reglerne er idag ville jeg bede om lovgivning på at man SKAL være igang x-antal timer.

Man skulle jo mene at jobcentrene burde være glade for at folk bidrager det de nu engang kan.

mand 10-02-2013 16:37

Syg og bevilget fleks
 
Hvis nu man er visiteret til fleksjob og bliver syg, kan man så kun gå syg
i de 26 uge(hvis det bliver vedtaget) eller fortsætter man bare på ledighedsydelsen?? har jo fået et fleksjob pga man er syg, hvordan ligger landet dette.

c.l.e.o. 11-02-2013 10:20

Citat:

Oprindeligt indsendt af mand (Send 260539)
Hvis nu man er visiteret til fleksjob og bliver syg, kan man så kun gå syg
i de 26 uge(hvis det bliver vedtaget) eller fortsætter man bare på ledighedsydelsen?? har jo fået et fleksjob pga man er syg, hvordan ligger landet dette.

Hvis din sygemeling er forværing af det du har fået flex på sakl du i en arbejdsprøvning hvis det er muligt.

Jeg mener man følger helt almendelige regler for sygemeldte ,det vil sige man skal udredes inden en hvis tid.
Så der kan findes ud af om man stadig er til flex


Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 06:10.

Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension