K10 - Flexjob & Førtidspension

K10 - Flexjob & Førtidspension (https://www.k10.dk/index.php)
-   Fremtiden for fleksjob og førtidspension (https://www.k10.dk/forumdisplay.php?f=51)
-   -   Reformen og offentlig ansat.... (https://www.k10.dk/showthread.php?t=21947)

Mor27 03-03-2012 19:59

Reformen og offentlig ansat....
 
Kære alle.

Jeg har et spørgsmål som jeg håber i kan være med til at besvare efter bedste formåen. Hvis/når denne virkelig latterlig reform træder i kraft, hvad så med privatøkonomien! Jeg er lærer i et flexjob på 20 timer om ugen, jeg er aflønnet som inden jeg blev syg. Jeg er jo heldig at have et job og være betalt som andre ikke syge lærer, men er 28 år synes det er lidt trist at tænke på at skulle blive på den samme skole, for derved ikke at miste en masse penge. Vi står midt i at skulle købe hus så bliver lidt nervøs over dette udspil! Det jeg tænker er så.....da jeg er ansat hos Ålborg kommune, er det så ikke muligt at blive flyttet til en anden skole og stadig bibeholde nuværende indkomst, da det er sammen "arbejdsgiver" og jeg fortsat er lærer?? hvad tænker i?? og hvad nu hvis jeg på min nuværende skole ønsker en anden rolle end underviser, er det så et job skifte?

Knus den fortvivlede

stampe 03-03-2012 20:24

Om en evt reform er latterlig - det skal jeg ikke afgøre.
Man er da heldig på fleksjob at få fuld løn for måske få timers arbejde, medens en person på førtidspension må klare sig med ofte meget mindre og en 20 kr for de timer, den enkelte måske arbejder. Fleksjob er en dansk opfindelse og hører vel egentlig hjemme i økonomisk gode tider.
Har selv relationer til fleksjob, men håber man finder en mere rimelig løsning end den nuværende.

supersus 03-03-2012 20:28

Når det er et nyt job så vil du nok komme under den nye ordning, medmindre du når at skifte job inden 1/1 - 2013

Mor27 03-03-2012 20:57