K10 - Flexjob & Førtidspension

K10 - Flexjob & Førtidspension (https://www.k10.dk/index.php)
-   Fremtiden for fleksjob og førtidspension (https://www.k10.dk/forumdisplay.php?f=51)
-   -   Reformen og offentlig ansat.... (https://www.k10.dk/showthread.php?t=21947)

Mor27 03-03-2012 19:59

Reformen og offentlig ansat....
 
Kære alle.

Jeg har et spørgsmål som jeg håber i kan være med til at besvare efter bedste formåen. Hvis/når denne virkelig latterlig reform træder i kraft, hvad så med privatøkonomien! Jeg er lærer i et flexjob på 20 timer om ugen, jeg er aflønnet som inden jeg blev syg. Jeg er jo heldig at have et job og være betalt som andre ikke syge lærer, men er 28 år synes det er lidt trist at tænke på at skulle blive på den samme skole, for derved ikke at miste en masse penge. Vi står midt i at skulle købe hus så bliver lidt nervøs over dette udspil! Det jeg tænker er så.....da jeg er ansat hos Ålborg kommune, er det så ikke muligt at blive flyttet til en anden skole og stadig bibeholde nuværende indkomst, da det er sammen "arbejdsgiver" og jeg fortsat er lærer?? hvad tænker i?? og hvad nu hvis jeg på min nuværende skole ønsker en anden rolle end underviser, er det så et job skifte?

Knus den fortvivlede

stampe 03-03-2012 20:24

Om en evt reform er latterlig - det skal jeg ikke afgøre.
Man er da heldig på fleksjob at få fuld løn for måske få timers arbejde, medens en person på førtidspension må klare sig med ofte meget mindre og en 20 kr for de timer, den enkelte måske arbejder. Fleksjob er en dansk opfindelse og hører vel egentlig hjemme i økonomisk gode tider.
Har selv relationer til fleksjob, men håber man finder en mere rimelig løsning end den nuværende.

supersus 03-03-2012 20:28

Når det er et nyt job så vil du nok komme under den nye ordning, medmindre du når at skifte job inden 1/1 - 2013

Mor27 03-03-2012 20:57

Det kan godt være det hører sig til gode økonomiske tider, men det kan jeg desværre ikke rigtig bruge til noget! Jeg har arbejdet fuldtid lige indtil jeg fik sclerose. Jeg har brugt mange år på at uddanne mig og forventer en rimelig løn for dette!

Det jeg tænkte på ang. job skifte er, da jeg jo er ansat hos Aalborg kommune, så er alle lærer job vel i princippet ikke et nyt job så længe det er indenfor kommunen?

Te-pigen 03-03-2012 21:57

Der blev sagt i tv at det IKKE vil berører dem som allerede er tilkendt fleks eller førtidspension.

Mor27 03-03-2012 22:04

Tak te-pige:-) hørte du om det også galte hvis jeg nu ønskede at skifte job? Er jeg så stadig på den gamle ordning?

supersus 03-03-2012 22:06

Citat:

Oprindeligt indsendt af Te-pigen (Send 212642)
Der blev sagt i tv at det IKKE vil berører dem som allerede er tilkendt fleks eller førtidspension.

Ja men det rammer ved jobskifte eller ledighed så ryger folk på den nye ordning.

sourceful 03-03-2012 22:16

altså hvis det var mig ville jeg nok vælge et forsigtighedsprincip indtil der foreligger en endelige aftale og lade værd med at købe hus til i ved hvordan i står og det gør i reelt først når reformen er vedtaget.

Det der pt ligger er et udspil til forhandling, og ingen ved hvad det ender op med i sidste ende . Derfor er det også svært at sige noget som helst, men kan gætte på en helt masse, men ingen ved med sikkerhed noget før den er vedtaget i folketinget.

Mor27 04-03-2012 10:25

Men det tegner jo meget jo når man har et job.....selvom den nye reform blev vedtaget, vil min arbejdsgiver så stadig ikke få betalt det samme beløb til mig?

supersus 04-03-2012 10:49

Citat:

Oprindeligt indsendt af Mor27 (Send 212682)
Men det tegner jo meget jo når man har et job.....selvom den nye reform blev vedtaget, vil min arbejdsgiver så stadig ikke få betalt det samme beløb til mig?

Nej ved den nye reform vil din arbejdsgiver ingen tilskud få, og du vil få løn for de timer du arbejder, og ledighedsydelse for resten.


Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 17:58.

Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension