K10 - Flexjob & Førtidspension

K10 - Flexjob & Førtidspension (https://www.k10.dk/index.php)
-   Politik og Samfund (https://www.k10.dk/forumdisplay.php?f=31)
-   -   52 % færre førtidspensioner i 2013 (https://www.k10.dk/showthread.php?t=26413)

søsser98 22-03-2013 15:01

52 % færre førtidspensioner i 2013
 
I min kommune er deres beskæftigelsesmål at tilkende 52 % færre førtidspensioner i 2013

Tassi 22-03-2013 15:57

Det samme i min kommune. Jeg tror det gælder for hele landet

Te-pigen 22-03-2013 17:57

Det kan godt være at det er målet, men så er borgerne jo bare et andet sted i systemet, de rykker jo bare rundt på hvor man får sine penge fra, og det bliver man jo ikke helbredt af, desværre.
Lidt ligesom når de har lavet statestikker over de arbejdsløse, hvor dem på div kurser ikke talte med, men derfor var man jo stadig arbejdsløs.

ingehelene 22-03-2013 19:49

ja også i min kommune, desværre går det ud over mange syge mennesker,:-(

sannemus 22-03-2013 20:39

Ja, og hvis man så tilkendes fleksjob i stedet, så bliver vi rigtig mange ledige fleksjobbere..og vi har jo 25% ledighed i forvejen..og skal nu også kæmpe om de ledige stillinger på få timer med de mange der ryger ud af dagpengesystemet..jeg er bekymret:eek:

Det ligger ellers til mig at være optimistist..men det er svært pt..glæder mig til at mine bange anelser forhåbentligt vil blive modbevist..

Tassi 23-03-2013 02:22

Der bliver ikke flere fleksjobbere, tværtimod - i alle fald ikke i min kommune. Folk bliver i stedet sluset over i de nye ressourceforløb

MTVRV1 23-03-2013 16:12

Citat:

Oprindeligt indsendt af Tassi (Send 266129)
Der bliver ikke flere fleksjobbere, tværtimod - i alle fald ikke i min kommune. Folk bliver i stedet sluset over i de nye ressourceforløb

er helt enig, samt det bliver svært og bare komme på et ressourceforløb
da det er dyre og have folk gående i et sådan, frem for bare kontanthjælp.

samt bliver et ressourceforløb, en midlertidig form for en førtidspension
på samme beløb som kontanthjælp.

dog vil jeg sige, mange har godt af og komme ud i noget uddannelse
og så videre. og nu bliver de presset til det.
det er alså ikke alle som bare skal have en pension og så er livet lykkeligt resten af livet. når du først har fået en pension, så må du alså klare dig selv.
det er godt for nogen og rigtig skidt for andre.

FibroMcs 23-03-2013 18:43

Forstår godt din mening...
Problemet er at loven ikke skelner imellem dem dr blir syge af selv den mindste aktivering (mig feks) og dem som har andre hindringer som ikke er fysiske..
For de kan sikkert godt hjælpes..
Mine sygdomme er Kroniske, der findes ingen behandlings muligheder for nogen af dem, plus jeg oveni hatten har fået kemisk overfølsomhed som gør at nu er jeg overfølsom overfor andre mennesker og deres kemi brug(parfyme ext) Så tror deres Rescourseforløb for nogen bare er at gøre dem mere syg....

For hvad skal et panelk af eksperter gøre ved en kronisk sygdom som der ikke findes behandling for? Og jeg ikke fejler andet.. og ikke har et misbrug af nogen art...

SÅrdnok! 24-03-2013 10:28

min hustru er blevet nægtet pension 2 gang, anden gang hjalp ban til ved at fjerne skriftlige beviser på Vejle kommunes dokumentfalsk
det viser sig nu at VK ligeledes sammen med en af "de farlige læger" har holdt diagnosen
grøn stær hemmelig for både sagens oplysning og min hustru i 3 ÅR!!!
hun har mistet et øje til grøn stær, hun har både grøn og grå på det andet!
hun VIL blive 100% invalid !

arbeit macht frei, heil sieg

stampe 24-03-2013 13:16

SÅrdnok. Hvis du mener, der er begået fejl, skal du da klage over afgørelsen. Man får jo ikke pension fordi man med tiden bliver blind. Lyder barskt, men har det selv inde på livet og kender derfor noget til området. Et lyspunkt er dog, at mange blinde også klarer sig godt på såvel arbejdsmarkedet som privat. Desværre er beskæftigelsesgraden ikke overvældende.


Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 16:18.

Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension