K10 - Flexjob & Førtidspension

K10 - Flexjob & Førtidspension (https://www.k10.dk/index.php)
-   Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp (https://www.k10.dk/forumdisplay.php?f=90)
-   -   lægekonsulent (https://www.k10.dk/showthread.php?t=20383)

mortilm 27-11-2011 11:30

lægekonsulent
 
Min bekendtes sag skal nu vurderes af en lægekonsulent.

Hvad er det lige at en lægekonsulent kan, skal og må ?

MTVRV1 27-11-2011 11:36

må oversætte det dine læger skriver, så en sagsbehandler kan forstå det
de må ikke selv opfinde diagnoser, men de må godt henvise til noget ydeligere dokumentation.
min ligger hos lægekonsulenten for 5 gang

mortilm 27-11-2011 11:43

Jeg ( vi ) synes jo bare at det dokumentation der foreligger er rimelig let-forståeligt og der ikke bør være nogen tvivl om hvad han ihvertfald IKKE kan.. Hvor lang tid har en læge-konsulent til at vurderer ?

MTVRV1 27-11-2011 11:59

lidt forskelligt mellem 1-3 måneder i min sag
så alene det har taget 10 måneder cirka
ikke underligt jeg stadig ingen afklaring har efter 3 år

det er ikke kun din sagsbehandler, men også et fleks team eller pensionsnævn
der kigger på en lægekonsulentens vurdering.

lige som alt andet sagsbehandling i en kommune er der ingen dato på
hvor lang tid de må bruge.
det udnytter de til fulde når man er uden indtægt eller på kontanthjælp

LOS 27-11-2011 13:09

Der gik ca 1 uge fra min sb sendte alle lægepapirer til lægekonsulenten og til han fik dem tilbage igen med en konklusion.

Så i min sag gik det hurtigt

Enteneller 27-11-2011 17:51

Citat:

Oprindeligt indsendt af mortilm (Send 194448)
Jeg ( vi ) synes jo bare at det dokumentation der foreligger er rimelig let-forståeligt og der ikke bør være nogen tvivl om hvad han ihvertfald IKKE kan.. Hvor lang tid har en læge-konsulent til at vurderer ?

Hej mortilm,

Sagsbehandlerne bruger ofte lægekonsulenten som en sikkerhedsventil i ens sag. Der kunne jo være noget sagsbehandleren havde overset eller manglede at få indhentet. Selvom det tager tid, så ville jeg se positivt på at ens sag lige kommer over lægekonsulenten.

Min sag var f.eks. rimelig klar for indstilling til pension allerede i aug. 2009, men lægekonsulenten påpegede heldigvis at der også lige skulle nogle andre rapporter på banen. Jo bedre uddybning jo stærkere står man i sidste ende vil jeg mene.

Mht. hvor lang tid det tager, så kommer det an på hvor i landet man bor, om det er op til ferier eller herefter at lægekonsulenten får ens sag. Desværre er man ikke selv herre herover, men man kan kun rykke sin sagsbehandler for svar fra LK.

Ricky M. 27-11-2011 18:24

Citat:

Oprindeligt indsendt af mortilm (Send 194445)
Min bekendtes sag skal nu vurderes af en lægekonsulent.

Hvad er det lige at en lægekonsulent kan, skal og må ?

Du kan her se hvad de må og ikke må:

Lægekonsulentens rolle


Der er ikke noget underligt i at lægekonsulenten skal kigge lægepapirer igennem. De fleste (hvis ikke alle) kommuner har en regel om at nye papirer lige skal forbi deres bord...

GoGo 27-11-2011 18:33

En ting er hvad de må og hvad de gør:mad:

Der er faktisk ikke nogen lov, kun retningslinjer :(

Knus fra Gogo

Ricky M. 27-11-2011 19:15

Citat:

Oprindeligt indsendt af GoGo (Send 194521)
En ting er hvad de må og hvad de gør:mad:

Der er faktisk ikke nogen lov, kun retningslinjer :(

Knus fra Gogo

Men det er retningslinier fra øverste chef på området...

GoGo 27-11-2011 19:59

Ja det er jeg klar over Ricky, men men men hvis bare det havde været en lov, ville vi være mange som vil være stillet helt anderledes end vi gør idag:(

Der er desværre rigtig mange som i dag står uden forsørgelse pga urigtige oplysninger fra de såkaldt lægekonsulenter :(


Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 12:10.

Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension