K10 - Flexjob & Førtidspension

K10 - Flexjob & Førtidspension (https://www.k10.dk/index.php)
-   Politik og Samfund (https://www.k10.dk/forumdisplay.php?f=31)
-   -   ang psykiater Eva blach (https://www.k10.dk/showthread.php?t=4823)

jsn 06-03-2011 19:55

Citat:

Oprindeligt indsendt af Andersine85 (Send 153750)
Gud er det rigtigt, jeg mente ellers, at de tidligere havde fastslået, at det at borgeren har ret til at blive medinddraget i egen sag også betød, at de havde noget at have sagt om, hvilken speciallæge de skal til...

Det er jeg da ret ked af at høre, hvis de har lavet om på...

Loven er ganske klar på det område, men hos Aalborg kommune bryder man dagligt loven.!!
De er snart på højde med Køge kommune.!

Men som syg borger har du ingen mulighed for at få det stoppet når BAN og det Sociale Nævn ikke er deres opgave moden.
Men loven siger som følgende.

Retssikkerhedslovens § 4 bestemmer følgende:

"Borgeren skal have mulighed for at medvirke ved behandlingen af sin sag. Kommunen og Amtskommunen tilrettelægger behandlingen af sagerne på en sådan måde, at borgeren kan udnytte denne mulighed."

Og i 2003 udtalte regeringen følgende

"Hvis kommunen beslutter at indhente flere oplysninger om borgerens helbred, kan den - når det er praktisk muligt - give borgeren mulighed for at vælge imellem flere læger indenfor samme speciale."

Og selvfølgelig stopper Aalborg kommune da ikke brugen af Eva Blach og resten af deres betalte læger, for de gør jo det kommunen vil have.!

Så mit råd er skal du til en læge som Aalborg kommune har bestemt, tag en bisidder med, optage hele mødet og optag alle dine møder med kommunen

For selvom de har rigtig mange gode sagsbehandlere, har de også en del sagsmishandlere!

amacing 07-03-2011 10:35

Så fik jeg snakket med min sagsbehandler og det er ikke så nemt at undgå hende E.B desværre.

Men da jeg er nervøs for, om E.B. skulle læse med her :mad:, så får I desværre først en opdatering i morgen eller onsdag.

Tina Aalborg 07-03-2011 12:59

Citat:

Oprindeligt indsendt af Andersine85 (Send 153750)
Gud er det rigtigt, jeg mente ellers, at de tidligere havde fastslået, at det at borgeren har ret til at blive medinddraget i egen sag også betød, at de havde noget at have sagt om, hvilken speciallæge de skal til...

Det er jeg da ret ked af at høre, hvis de har lavet om på...

jeps har det sort på hvidt og jobcenter lederen og sagsbehandleren var ikke til at overbevise om at jeg ikke skulle vente 3 måneder på "deres" neuropsykolog selvom jeg havde en der kunne tage mig i løbet af 14 dage men ja ja sagen har da kørt siden 2007 så 3 måneder fra eller til.
Og kan lige tilføje at man skal tjekke alle papirer rykkede for at se hvilke papirer der var medsendt i alt 8 gange i løbet af 2.5 måned og min mand hentede dem så selv dagen før undersøgelsen da der havde været sygdom kurser osv havde man ikke lige nået det og de havde sørme IGEN glemt min status fra min psykiater som sagde ingen arbejdsprøvning og ingen arbejdsevne.

amacing 10-03-2011 22:07

Update
 
Nå, så fik jeg snakket med min sagsbehandler mandag.

Fortalte at jeg synes at det var underligt, at jeg ikke måtte have en bisidder med til hele samtalen. Begrundelsen fra min sagsbehandler var, at der jo evt. kunne komme noget op i forbindelse med ens barndom eller andet man måske ikke ville have ens bisidder til at høre.
Forklarede at jeg gerne ville have min fagforening med, så det var egentlig ligegyldigt om de hørte noget om min barndom osv.

Jeg skulle ringe til E.B. og spørge om jeg måtte have en bisidder med. (Hvilket jeg selvfølgelig ikke måtte)
Og hvis ikke jeg måtte det, så skulle vi lige snakke sammen igen. (Men tvivlede på at jeg fik en anden psykiater af den grund)

Spurgte om jeg ikke kunne få en anden psykiater, men det var ikke muligt, da E.B. havde kortest ventetid. :mad:
Jeg fortalte at jeg egentlig var ganske utryg ved at komme til E.B. da jeg havde googlet hendes navn og der dermed kom mange grimme ting frem om hende. Fik så af vide, at der havde været nogle få sager med E.B. men at det var overstået. (Mener hun nævnte ombudsmanden, men er ikke sikker. Min hukommelse er ikke for god)

Efter at have snakket med min sagsbehandler igen, hvor jeg gentagne gange nævnte min utryghed ved E.B,, gik min sb endelig med til, at spørge hendes leder, om det var muligt at få en ny psykiater.

Og surprice, surprice.
I dag ringede min sb faktisk og sagde at det var ok, hvis jeg kunne komme til inden for en overskuelig tid ligesom med E.B.
Og så havde hun lige endnu et godt kort gemt i ærmet. Det viste sig, at de (Aalborg Kommune) åbenbart samarbejder med en psykiater fra København.
Og han var tilfældigvis i Aalborg i dag og havde faktisk fået et afbud. Så hvis jeg kunne, så var der en tid i dag kl. 15. Så efter en god time, ja så sad jeg altså ved en psykiater fra KBH! :D

Og han var bare rigtig flink og rar. Han havde jo af gode grunde ikke nået at læse min journal igennem eller overhovedet kigge på den. Men det tog han stille og roligt. Spurgte ind til det hele og var flink til at forklare undervejs.
Til sidst sluttede han af med at sige, at jeg var ganske normal og bestemt ikke havde nogle psykiske lidelser ifølge ham. Og at mine smerter var ganske berettiget og ikke bare noget jeg bildte mig ind!

Så det kan åbenbart godt svare sig, at blive ved med at lægge pres på kommunen. Jeg slap for E.B.
Men havde nok ikke klaret det så godt, hvis ikke I havde hjulpet mig herinde! Især tusind tak til dig MADD! Du er sgu en enér! :kram:

Så nu venter jeg bare spændt på den skriftlige konklusion af psykiateren og hvad kommunen derefter har tænkt sig… :)

MADD 11-03-2011 00:13

det er ikke mig, der er eneren, det er dette netværk
 
Tak amacing, det er ikke mig der er eneren, det er hele netværket på denne side,der har hjulpet, trukket i tråde, . Sammen er vi stærke. Men det er dig der har gjort arbejdet.

Tina Aalborg 11-03-2011 10:42

Sådan amacing klap dig selv på skuldren også du har selv kæmpet mindst ligeå meget som alle på K10 ;)

Vovse 11-03-2011 12:39

Citat:

Oprindeligt indsendt af amacing (Send 154472)
Så det kan åbenbart godt svare sig, at blive ved med at lægge pres på kommunen. Jeg slap for E.B.

Super.

Det er den slags historier, der bekræfter, at det nytter at kæmpe.:cool::kram:

pspina 13-03-2011 08:45

Skide godt egon ..:D super godt klaret:)

Vej86 13-03-2011 12:13

Har lige fået læst det Hele og det er da Helt vanvittigt det her. Der må være en del der har fået en diagnose som er forkert og som ikke har mulighed for at gå videre med det :( der er og så en anden psykolog som ikke er særlig god. I Aalborg kommune. Jeg kender en som var oppe ved ham for en del år siden og han sagde at J ikke skulle have ftp. Altså hen er på alle måder meget handicappede. Det er så nemt at se at j er fysisk handicappede. Var ved selv sammen psykolog og han sagde at jeg på ingen måder har mulighed for at arbejde så han opfordrer Aalborg til at give mig ftp altså det her er bare for langt ud.

MADD 14-03-2011 13:34

kære søde rare allesammen.
Jeg har godt nyt;-) . I har kæmpet, stået sammen, givet en skulder at græde ved, passet på hinanden, hjulpet hinanden. Uden jer allesammen, havde vi ikke kunnet, det der er sket idag. Aalborg kommune har foreløblig stoppet brugen af Eva Blach, indtil aalborg kommune har kigget sagen igennem, har fået at vide Mai-Britt Iversen har reageret på klagerne vi har sendt hende. Og flere er gået indover sagen.
MEn stadig, jer der har en sag liggende klag, få den sendt til jeres sagbehandlers leder, så alt kan komme med...


Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 22:14.

Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension