K10 - Flexjob & Førtidspension

K10 - Flexjob & Førtidspension (https://www.k10.dk/index.php)
-   Alt det andet (https://www.k10.dk/forumdisplay.php?f=30)
-   -   Influenzavaccination (https://www.k10.dk/showthread.php?t=19431)

Jutta1502 21-09-2011 18:40

Influenzavaccination
 
Jeg har lige set i min lokal avis at mit lægehus starter op på influenza vaccination pr. 3 okt. 2011. Det er gratis for førtidspensionister, kunne jeg læse

Hvor mange af jer vil lade jer vaccinere?? Jeg har kraftigt overvejet at blive vaccineret da jeg allerede nu skranter gevaldigt og har været sengeliggende i en uges tid.

Til jer, der har før har fået sådan en vaccination, hvilke gener er der efterfølgende??
Var de slemme, generne?

Ingrid 21-09-2011 18:48

Jeg bliver vaccineret hvert år, og har aldrig haft gener og har ikke engang kunnet mærke stikket.

Men en vaccination mod influenza er ikke 100% sikker, men skulle man blive ramt alligevel, så vil vaccinationen betyde et mildere forløb end ellers.

Solnedgang 21-09-2011 18:50

Hejsa

Jeg har fået vaccinen to gange. Mærkede intet, hverken stikket eller gener bagefter :-)

Mølgaard 21-09-2011 19:00

Nanna bliver vaccineret hver pga. hendes lunger. Og hun har ingen gener.

Jeg er ikke kommet videre i mit l**te forløbe, så jeg kan ikke svar for mit ved kommende :mad:

gittedl 21-09-2011 19:31

Jeg er blevet vaccineret i de sidste 8 år, fordi at jeg har en kronisk hjertesygdom. Man kan opleve at få lette symptomer på influenza, så som utilpashed og lidt hovedpine. Men i de år jeg har fået stikket, er det kun sket en gang, så jeg skal afsted i år igen.

Jutta1502 21-09-2011 19:59

Jeg stiller mig op i køen hos lægen :), der er sikkert en masse andre der også skal vaccineres...

Det er jo med at benytte sig af at det er gratis , de 160 kr, kan sagtens gøre nytte et andet sted.

Nabokone 21-09-2011 21:08

Jeg lod mig vaccinere for første gang sidste år - og var meget betænkelig ved eventuelle bivirkninger. Dem mærkede jeg ikke et klap til - men blev lidt døsig da jeg kom hjem og sov et par timer.

Jeg har efterfølgende været så glad for, at jeg overvandt mig selv og fik den vaccine. Har kun haft en enkelt forkølelse (det er man jo ikke sikret imod) i vinter - ellers langt raskere end de andre år, hvor jeg konstant bukkede under for smitte.

Så jeg vil sige: afsted med dig - jeg tror, du bliver rigtig glad for det!!!

Venlig hilsen

Nabokone

Jutta1502 22-09-2011 10:20

Jeg drager afsted til lægen , når der åbnes op for influenzavaccinationen. ;)

Solen 22-09-2011 10:32

Jeg tager ikke mod tilbuddet eftersom jeg ikke har behovet. Jeg er sjældent syg, altså udover det dårlige skrog, som "fungere" uafhængigt af en eventuel influenza. Så jeg donere min portion til en mere værdig trængende.

Jeg synes iøvrigt, at det er et super godt tilbud til dem, som har behovet.:)

Min mor har fået vaccinen i mange år pga. lungeproblemer. Hun bliver altid syg efterfølgende i ca. 3 dage, men det er jo godt givet ud i stedet for at blive indlagt flere gange hver vinter.

Jutta1502 22-09-2011 10:39

Jeg har behovet i år, har været "kronisk" syg med influenzasymptomer i over 3 uger nu og kæmper stadig med at komme af med snuen. Nyser konstant lige pt og det er ikke særlig morsomt.:o

Så jeg håber at influenzavaccinationen kan hjælpe mig denne gang. Så jeg ikke skal skrante mig igennem vinteren.;)


Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 08:56.

Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension