K10 - Flexjob & Førtidspension

K10 - Flexjob & Førtidspension (https://www.k10.dk/index.php)
-   Hjælpemidler til handicappede (https://www.k10.dk/forumdisplay.php?f=40)
-   -   Tandlæge på kontanthjælp. (https://www.k10.dk/showthread.php?t=28444)

Camille 10-11-2013 00:22

Tandlæge på kontanthjælp.
 
Godaften derude :kram:

Jeg har et spørgsmål ang hjælp til tandlæge når man er på kontanthjælp.

Jeg er som sagt på kontanthjælp og får ved siden af et lille beløb hver måned som er tabt erhversevnetab. Det er dog ikke så meget og heller ikke sådan at jeg har en hulens masse penge tilbage når alle udgifterne er betalt.

Må kommunen afvise mig hjælp (efter de nye regler mht tandlæge til folk på KH fra d. 1 januar 2013) til tandlæge på baggrund af min tabt erhvervsevnetab?
De må jo ikke modregne min KH i erhversevnetabet, så tænkte om det også gjaldt hjælp til tandlæge?

På forhånd tak :kram:

Vovse 10-11-2013 00:24

Citat:

Oprindeligt indsendt af Camille (Send 288734)
Må kommunen afvise mig hjælp (efter de nye regler mht tandlæge til folk på KH fra d. 1 januar 2013) til tandlæge på baggrund af min tabt erhvervsevnetab?

Jeg kender ikke disse nye regler, men du bør, under alle omstændigheder, anke afslaget på hjælp.

Camille 10-11-2013 22:31

Slet ingen der kan hjælpe mig?

Enteneller 10-11-2013 22:44

Det bør jo fremgå af de regler du selv henviser til... Alternativt kan du måske søge tandlægehjælp på tandlægehøjskolen f.eks i Kbh.. Held og lykke :).

theyhatedme 11-11-2013 06:31

Citat:

Oprindeligt indsendt af Vovse (Send 288735)
Jeg kender ikke disse nye regler, men du bør, under alle omstændigheder, anke afslaget på hjælp.

Det med at anke under alle omstændigheder, gælder det alt man søger om?
Hvis 30000 kontanthjælpsmodtagere søger tandlægehjælp og får afslag, skal de så anke?

Webmaster 11-11-2013 07:24

Citat:

Oprindeligt indsendt af theyhatedme (Send 288811)
Det med at anke under alle omstændigheder, gælder det alt man søger om?
Hvis 30000 kontanthjælpsmodtagere søger tandlægehjælp og får afslag, skal de så anke?

Jeps det SKAL de.....

Med de fejlrater kommunerne har i dag...så skal man da klage over alt...det er du jo nødt til hvis du ønsker en ordentlig afgørelse...

jjsonn 11-11-2013 07:51

min mand hentet bare et skema på komunnen og gab tandlægen og det var det, så længe prisen er under 10000,-

Vovse 11-11-2013 12:30

Citat:

Oprindeligt indsendt af theyhatedme (Send 288811)
Det med at anke under alle omstændigheder, gælder det alt man søger om?
Hvis 30000 kontanthjælpsmodtagere søger tandlægehjælp og får afslag, skal de så anke?

Citat:

Oprindeligt indsendt af Webmaster (Send 288812)
Jeps det SKAL de.....

Med de fejlrater kommunerne har i dag...så skal man da klage over alt...det er du jo nødt til hvis du ønsker en ordentlig afgørelse...

Ja.
Så længe man kan opleve, at få et afslag på sin ansøgning, og så få medhold allerede ved kommunens remonstrering (revurdering), så mener jeg, at man skal klage hver eneste gang der er bare en minimal chance for, at kommunen kan have lavet en fejlvurdering.

Jeg har flere gange oplevet, at et afslag er ændret til en accept allerede ved kommunens remonstrering, både vedr. egne ansøgninger, men også andres, hvor jeg har hjulpet med at anke.

Det er tydeligt, at kommunen agerer ud fra devisen "går den, så går den", de spekulerer bevidst i, at mange mennesker tror blindt på hvad kommunen skriver, når bare det er pyntet med et par §'er, eller bare ikke har overskuddet til, at klage. :mad: :o

Så længe kommunerne agerer som de gør, ja, så mener jeg, at man bør klage over hver eneste afslag der gives.

stampe 11-11-2013 13:14

Nok smart at spørge ind til det. Ar man i nogen sammenhæng kan se bort fra den anden indtægt, giver nok ikke carte blanche totalt. Så spørg endelig og tag den derfra.

Ref borger.dk Hvis man har indtægter på kontanthjælpsniveau. Det er du forhåbentlig over. Men spørg endelig ind til det.

Camille 19-11-2013 23:03

Tak for Jeres svar. Jeg er faldet over DUKH og tænker de måske også kan hjælpe med et svar, jeg kan selvfølgelig også spørge min kommune, men jeg oplever med dem at de ikke ønsker at fortælle hvad man kan få hjælp til.


Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 10:13.

Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension