K10 - Flexjob & Førtidspension

K10 - Flexjob & Førtidspension (https://www.k10.dk/index.php)
-   Alt det andet (https://www.k10.dk/forumdisplay.php?f=30)
-   -   PTSD (https://www.k10.dk/showthread.php?t=25128)

kimbole 04-12-2012 04:14

PTSD
 
Hvem kan hjælpe mig ? Jeg har brug for en Psykiater i eller omkring Randers ( Århus-Ålborg ), da min nuværende Psykiater er blevet sygemeldt. Er der nogen her på K10, som kender en Psykiater, som tør stille diagnosen PTSD, uden at man behøver, at have været soldat ?

Buddha 04-12-2012 07:33

Tror alle psykiatere tør stille diagnosen men selvfølgelig først efter et længere samtaleforløb og grundigt kendskab til dig og din historie.


Jeg ville tage til min egen doktor og forklare situationen så skal han/hun nok få dig henvist til en ny psykiater enten bliver du henvist til en offentlig psykiater i lokalpsykiatrien det er fuldstændigt gratis...ellers kan du få en henvisning til en privatpraktiserende og få tilskud.

kimbole 04-12-2012 12:06

Mit spørgsmål er ikke konkret nok
 
Jeg har brug for at vide hvem der kender en dygtig Psykiater i eller omkring Randers (Århus-Ålborg). Én som ikke har været soldat. Men som har fået/udviklet PTSD og som har fundet en Psykiater der har turdet stille denne diagnose ?

Buddha 04-12-2012 12:54

Citat:

Oprindeligt indsendt af kimbole (Send 250629)
Jeg har brug for at vide hvem der kender en dygtig Psykiater i eller omkring Randers (Århus-Ålborg). Én som ikke har været soldat. Men som har fået/udviklet PTSD og som har fundet en Psykiater der har turdet stille denne diagnose ?

Så du har selv stillet din diagnose og leder efter én der vil give dig ret?
Symptomerne på PTSD kan skyldes flere andre lidelser så få en henvisning og gå til psykiateren med et åbent sind...Har du PTSD vil han/hun hurtigt komme til den konklusion.
Og ja man kan udemærket lide af PTSD uden at have været i krig.

Har du siddet fast i systemet i mange år,vil psykiateren også have forståelse for det.

Men tager du til psykiater og siger jeg har PTSD,skriv under her tak...vil diagnosen lyde på hypokondri eller en eller anden form for personlighedsforstyrrelse.

jassie 04-12-2012 14:05

Jeg har bl.a fået diagnosen PTSD hos psykiater Poul Egender Grøn i Hadsund. Han er også nogle gange i Skagen og Århus. Det var min kommune som ønskede en speciellægeerklæring og helt tilfældigt blev det hos Poul.

ladytass 04-12-2012 17:13

Jeg har fået diagnosen i distrikts psykiatrien i Viborg og bliver pt behandlet for ptsd på angst klinik i Viborg.

kimbole 04-12-2012 19:53

Tak for jeres svar
 
Jeg har nu fundet en forhåbentlig god psykiater.
Og Kære Budda nogle gange skal man passe på med at drage konklusioner ud fra nogle få oplysninger. Men der er mere i det, end du tror. Men alligevel mange tak også for dit svar.

Buddha 04-12-2012 20:12

Det er jeg overhovedet ikke i tvivl om..men dit spørgsmål var lidt bagvendt.
Godt du fandt en ny psykiater,det var det vigtigste.
:kram:

Randerspigen 04-12-2012 22:37

Godt du har fundet en god, ellers kan jeg anbefale Elsebeth tror jeg nok hun hedder, arbejder på privat sygehuset hamlet i Århus. Hun har stillet min diagnose og jeg er ikke soldat. Hvis du skal have behandlinger for det, så kan jeg anbefale Stig Juul Jakobsen i Randers. Han kan emdr og er super dygtig.

kimbole 05-12-2012 00:52

Hvad er emdr
 
Tak Randerspige. Ham skal jeg huske på. Men hvad er emdr ?


Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 01:19.

Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension